מה צפוי בתחום הלק לאביב 2015 ? מסתבר שהמון גווני פסטל בהירים, מרקמי תלת מימד, והמון אקססוריז בקטגוריית הנייל הארט. חשיפה: מותגי הלק המרכזיים חושפים את הטרנדים, המגמות ופלטות הצבעים לעונה הבאה:

ממציא נורת החשמל - תומאס אלווה אדיסון סבר כי "הצלחה מורכבת מאחוז אחד של השראה ומתשעים ותשעה אחוזים של זיעה" אולם בעבור יצרניות הלק, הנוזל הצבעוני כבר מזמן נחשב לחלק בלתי נפרד מהטוטאל לוק של כל אישה, ולכן עבורן אותו אחוז בודד של השראה קריטי ומהותי במאבקן על נתח השוק של הנוזל הצבעוני.

קטגוריית טיפוח הציפורניים בכלל והלקים בפרט הפכה בשנים האחרונות לקטגוריה המתפתחת ביותר בתחום הטיפוח. חברות הלקים, שמהוות מנוע צמיחה חזק מאוד, נרכשות על ידי חברות אחזקה , מותגי אופנה מפתחים ליינים של לקים משלהם, ונדמה שכולם רוצים נתח מהעוגה הצבעונית הזו. עולם הלק מנסה ללא לאות לפרוץ את הגבולות שהוא עצמו מציב, וקולקציות הלק העונתיות וגם אלו המושקות במהדורות מוגבלות הן עוד ביטוי אמנותי ואישיותי שמותאם להלך הרוח של מי שאמורה למרוח אותו, לתכונותיה ולסטייט אוף מיינד שלה - ממש כמו הליפסטיק שהיא מורחת, הנעליים שהיא נועלת והשעון שהיא עונדת. שום דבר הוא כבר לא במקרה. היום, תעשיית הלקים מושפעת באופן ישיר מאותם גורמים מכתיבי אופנה ברחבי העולם: בתי האופנה היוקרתיים, טרנדים עולמיים וכמובן, כוכבות הוליווד, המהוות השראה ממשית בפיתוח מוצרים וסדרות חדשות.

בשל העלייה במעמדו של הלק, היצרניות השונות עובדות לילות כימים בפיתוח ובייצור מוצרים וקולקציות: גוונים חדשים, עיצובים תלת־ממדיים, מדבקות מעוצבות והחשוב מכל קונספט תמי (נושא) מגובש ומעורר התרגשות שיעטוף את המוצרים סביב רעיון נושאי מובחן. על פי התפיסה החדשה, הלק הוא מוצר אופנה לכל דבר ועניין, והעבודה עליו דומה לעבודה מרובת התלאות של מעצבים שעמלים על קולקציה חדשה. הקונספט הוא שם המשחק. מי שמחליט אילו גוונים וחידושים ייכנסו לקולקציות הם לרוב אנשי הפיתוח בכל חברה, שמקבלים את החלטה מהחגים השונים, בהשפעת ענפי ספורט, ברוח סרטי קולנוע וכמובן ממסלולי התצוגות ומהטרנדים בעולם האופנה.

לקראת אביב 2015 ביקשנו לברר מהם החידושים, הצבעים והטרנדים שיעמדו במרכזה של העונה הקרובה:

חדש חדיש ומחודש

מותג חותמות הציפורנים הלונדוני MoYou-London שהגיע לאחרונה לישראל מציע לכל מכורות הנייל ארט ליצור על ציפורניהן שלל דוגמאות וציורים בקלות וללא צורך במיומנות מיוחדת. חובבות הציפורניים בוודאי מכירות את המדבקות המסוגננות שנמכרות בחנויות הפארם ונועדו ליצור ציפורניים אומנותיות באפס מאמץ. עתה, מתחזק תחום הנייל ארט ומה שמסתמן כטרנד החם הבא בקרב חובבות העיטורים והקישוטים הוא כאמור חותמות הלק. נכון אומנם לא מדובר במוצר חדש, הוא כבר פועל בשוק מספר שנים, ומי שחובבת נייל ארט בוודאי כבר מכירה אותו מקרוב ולבטח רכשה בעבר כמה פלטות של חותמות מסוג זה המוצעות למכירה במניקוריות השונות, אך עם זאת, כניסתו של המותג הלונדוני MoYou-London משדרגת את היצע החותמות המוצע בזירת הציפורניים הישראלית ומתעתד לספק לקטגורייה זריקת עידוד משמעותית.

זה אינו סוד שבשנים האחרונות עולם הלק בישראל תופס תאוצה מטאורית. כראיה, מכוני הפדיקור-מניקור נפתחים כמו פטריות אחרי הגשם, ונדמה כי גם בישראל מחפשים כל הזמן את הלהיט הבא שאפשר לייבא לארץ. בהתאמה נכנסו לאחרונה לישראל מותגי לק חדשים המסתמנים כשחקנים חדשים ומסקרנים במגרש בקבוקוני הלק. את מותג הלקים האמריקאי SinfulColors שנוסד בארה"ב בשנת 1991 ע"י כריס כהן, ונרכש על ידי חברת רבלון העולמית, תוכלו למצוא במדפי רשתות הפארם. את סדרות הלקים של ESSENCE המותג הגרמני שנמצא בבעלות חברת קוזונבה של בני הזוג כריסטינה אוסטר דאום וחוויאר גולנלז תוכלו למצוא בסניפי הסופר פארם ואת אלה של Studiomakeup– מותג מנישת האיפור המקצועי תוכלו להשיג בסניפי רשת אפריל.

גם מעצב העל Michael Kors פלש לאחרונה לתחום הציפורניים עם קולקציה של 24 גוונים הנחלקים ל-3 קבוצות: סקסית, ספורטיבית וגלאם. הבקבוקנים בעלי המכסה המוזהב משדרים יוקרה ונראים כמו תכשיטים צבעוניים. למתקשות לדייק במריחת הלק שווה להיעזר בעט-לק החדש של המותג Touch (טאץ'). העט מגיע ב-6 גוונים: לבן, שחור, זהב, כסף ורוד ואדום והוא מאפשר שליטה מקסימאלית במריחה. יעל במיוחד לחובבות הפרנץ' והקישוטים העדינים. ולסיום- נדמה שתעשיית הלק מבקשת לפנות לקהלים חדשים. אם בעבר זוהה המוצר עם הקהל הנשי בלבד שהרי 2 יצרניות לק בולטות (אורלי ו-שיק) השיקו לאחרונה תכשירי לק ייעודים לגבר ובנוסף נדמה כי התעשיה מבקשת להצעיר בקמעה את גיל המשתמשות ובכך להגדיל את נתח השוק בגזרת הלקים. כך המותג פלאשמוב מבית Markwins האמריקאי השולט בקטגוריית האיפור לנערות מציע קיטים המכילים בקבוקוני לקים וצנצנות גליטר תואמות וגם המותג היפני Hello Kitty מבית היוצר של Sanrio השיק לקים נוצצים בגרסאות מתוקות המיועדות לנסיכות הקטנטנות.

אם את סבלנית ואוהבת להתעסק עם ציפורניך בבית מוטב שתסורי לאחד מסניפי רשת סופר פארם, שם תוכלי לרכוש את מכשיר המניקור –פדיקור של המותג Life. הערכה כוללת 5 ראשים מתחלפים להחלקת הציפורן, לעיצוב צורתה, לדחיפת העור וכמובן להברקה ולליטוש.

אביב של צבע

ORLY: אחת המגמות המרכזיות ב- 2015 היא הבחירה בגוונים שפחות פופולרים בבואה של האישה לבחור גוון לק. כך לדוגמא בקולקציית האביב מוצע ירוק ליים בנגיעה לימונית השאוב היישר מגרידת הליים הרייחנית, שני פסטלים בהירים במיוחד בהשראת קציפת הווניל ו-3 גוונים סמוקים נוספים בהשראת תרכיזי פירות יער (אוכמניות, חמוציות, שזיפים ודומדמניות). "הבחירה הזאת מודעת ומשמשת כאנטי תזה לבחירה הקונבנציונאלית במיינסטרים השולט בתחום הלק לגווני אדום, ורוד, אפרסק וקורל", אומרת קטיה שו- המדריכה הראשית בחברה. "בכדי להעצים את ייחודיות החברה נבחרו בכוונה תחילה גוונים ייחודים שיעניקו "ללובשת" מראה ייחודי בעל אמירה נון קונפורמיסטית. מקור ההשראה הוא תחום הקינוחים בדגש על קטגוריית הקציפות (קרם): סוטלאץ', פנקוטה, קרמל, בוואריה, בורלה, מוס ועוד המוגשים בצבעוניות מתוקה ומכאן נגזר שמה של הקולקציה האמורה שזכתה לשם SugarHigh.

CHIC: הלק הקונבנציונאלי בגוון האחיד מפנה את מקומו ללקים בטקסטורה 3D (תלת מימד) מבריקה, העשויה לשמש גם כטופ וגם כגוון עצמאי. האווירה הכללית של הגוונים לאביב - פסטלית צבעונית ומנצנצת במיוחד. בבסיס מקור ההשראה ניצב ה"פיסנקה" – תהליך עיטור ביצי הפסחא היוצר בסופו ביצים צבעוניות מבריקות בדוגמאות מורכבות ומרהיבות לעין. אי לכך הוענק לקולקציה השם Renewal המתקשר באופן ישיר לביצי החג המהווים במדינות בהן נחגג הפסחא סמל פופולרי להתחדשות.

CND: המגמות לאביב הקרוב יהיו כולן ניתוק מהעולם הדיגיטלי שכובש כל תחום בחיינו ויהיו מחוברים לדברים פשוטים יותר, טונים של צהוב וצבעי מים חלומיים הלקוחים מהטבע המושלם: פרחי הפרזייה, העלים הירוקים, שועל השדות, ופרחי הגדילן, שן הארי והדב המסמיק הם שמרכיבים את קולקציית FLORA & FAUNA- מתאפיינת כאמור בבחירת גוונים הרמונית המשלבת צבעי מים ונופים, צבעי פסטל בהירים המחברים לעולם החי והצומח, לנופים קסומים ולחופש.

ANNY: צבעי המפתח בקולקציית JAST MARRIED הם: ניוד, ורוד בהיר, גווני חום בהיר ותוספות של top coat מנצנצים."הקולקציה", מספרת יעל אבישר, מנהלת מותג בארץ "מותאמת "לעונת החתונות" וכוללת צבעים שכל כלה תרצה להתהדר בהם". במקביל מציע המותג קולקציה נוספת המציגה צבעים נועזים יותר, צבעים ססגוניים המתאימים כמובן למצב רוח אביבי-קיצי.

ESSIE: הצבעים לקראת הקיץ הם: אדומים בוהקים, צבעי קורל, כחולים ותכלת, לבנים נקיים וירוק מנטה בהיר. באופן ספציפי באביב הצבע הדומיננטי ביותר יהיה סגול בוהק והדפסי הפרחים הם המוטיב הבולט לעונה הזאת.

CHANEL: פריז יפה יותר באביב, כאשר הגנים הצבעוניים מתחילים לפרוח מחדש ויוצרים מאין מובלעות ירוקות בלב ליבה של העיר. בהתאמה מוצעת קולקציית הלק של המותג בקשת של גוונים מנוגדים, עדינים עם נגיעות תוססות, ממש כמו זר של פרחי האביב. שלושה גוונים מרכזיים בה הם שזיף במראה טבעי ורך, ורוד פוקסיה מטלטל וירוק פנינתי.