למעלה מ-3,500 אזרחים הגישו אמש התנגדויות משפטיות כנגד פרוייקט כביש 16, כחלק ממאבק פורום הארגונים ליער ירושלים, "התנועה הירוקה" ותושבים מקומיים למניעת הרס יער ירושלים.
ביולי 2011 אושרה בועדה לתשתיות לאומיות תכנית לסלילת כביש 16, כביש גישה לירושלים הצפוי לחבר בין מחלף מוצא לדרך בגין. במסגרת התכנית, מתוכנן להיבנות מחלף ענק בלב יער ירושלים, על תוואי נחל רבידה. במקביל, מכיל הפרוייקט כביש גישה נוסף לגבעת שאול המסתעף ממחלף רבידה וצפוי לפגוע אנושות ביער ירושלים, הריאה הירוקה הגדולה באזור ירושלים.
יער ירושלים הוא מאחרונות הריאות הירוקות שנותרו בירושלים, ותכניות בניה שונות מכרסמות בו מזה שנים ומאיימות להעלימו לחלוטין. נחיצותו של המחלף מוטלת בספק מבחינה תחבורתית על-ידי גורמים רבים, ומוצעות לו מספר חלופות שימנעו את הפגיעה ביער.
עו"ד פול לנגא, יו"ר פורום הארגונים למען יער ירושלים: "סדר עדיפויות לקוי של עיריית ירושלים ושל משרד התחבורה צפוי להביא לפגיעה מיותרת ביער, המהווה לא רק ריאה ירוקה לתושבי הבירה ומוקד פנאי ונופש לעשרות אלפים, אלא חלק מן הנוף הירושלמי מזה עשורים רבים. הפגיעה ביער אינה הכרח – ניתן לבנות את עיקרו של כביש 16 במנהרה, ללא צורך במחלף ובכביש לגבעת שאול, תוך פגיעה מינימלית ביער".
פורום הארגונים למען יער ירושלים מורכב מארגונים סביבתיים ומתושבי האיזור, לרבות "מגמה ירוקה", "שומרה לסביבה טובה", "ועד הפעולה של יפה נוף ובית הכרם", "שומרי היער", "רמות למען הסביבה", מושב בית זית, ועוד. אל חברי הפורום מצטרפים פעילי מפלגת "התנועה הירוקה".