תומר חן – מי שהוכתר כבר בגיל 18 כ"גורו השיווק הסלולרי" והיום בעלי מובקו מדיה הבינ"ל, העוסקת בשיווק סלולרי ברחבי העולם – מקים מיזם חדש לשיווק ופירסום מותגים בסלולר באמצעות חלוקת זיכויים בזמן אוויר לגלישה סלולארית. אפליקציית get access המתבססת על מודל עיסקי חדשני וחסר תקדים תפעל בשווקים מתפתחים באסיה, אמריקה הלטינית ואפריקה.

כלים

כיום, תעריפי הגלישה הסלולארית במדינות מתפתחות יקרים ביותר (לפי ההערכות, שעת גלישה מסלולר בהודו שווה בממוצע לשכר חצי יום עבודה במדינה), ומיליארדי הגולשים במדינות הללו, שרובם נחשפים לאינטרנט סלולארי ללא שימוש במחשב, מתקשים לשלם על הגלישה.

האפליקציה שמפתחת "מובקו מדיה" של חן תאפשר לגולשים ליצור אינטרקאציות עם מותגים וחברות בינלאומיות תמורת מענקי זמן לגלישה סלולארית (כל משתמש שייצור אינטראקציה כמו הורדת אפליקציה או קופון הנחה, או למשל צפייה בסרטון או שיתוף בפייסבוק, יקבל זמן גלישה סלולארית). המודל מתאפשר בזכות הסכמים ייחודיים בין Mobco media לחברות סלולר בעולם השלישי על חבילות הגלישה המוענקות לגולשים, ובזכות הסכמי הקידום בין mobco media לבין האפליקציות הסלולריות המובילות בעולם.

"כיום גולש בסלולר בתאילנד למשל גולש על חבילה מוגבלת, למשל של 5 מגה בייט להורדה. כשהיא נגמרת הוא צריך לשלם סכום גבוה מבחינתו על חבילה חדשה. בעבר מבצעים שהתקיימו ברשתות הסלולריות של העולם השלישי שנתנו לגולשים אפשרות לקבל חבילות גלישה חינם תמורת הורדה של אפליקציות מסויימות, צפייה בסרטונים או שיתוף של דף המותג בפייסבוק הוכחו כיעילים ואטרקטיביים, אבל הם לא זמינים לכל הציבור כל הזמן. Get access תשנה את הרגלי הגלישה בסלולרי בעולם השלישי מהקצה אל הקצה – אותו משתמש בתאילנד שיוריד את האפליקצייה יוכל מעתה להיכנס לאפליקציית get access בכל פעם שזמן הגלישה שלו הולך להיגמר, לבחור את אחת מהאינטראקציות שיהיו זמינות בתוך האפליקצייה של Get access – למשל, שיתוף הסרטון האחרון של לוריאל בפייסבוק שלו, הורדת האפליקצייה של קוקה קולה, או הורדת קופון של רשת מזון מהיר מקומית - ולקבל תמורת הפעולה חבילת גלישה סלולרית חדשה"

"מדובר בדרך האפקטיבית ביותר שבה חברות בינלאומיות יכולות ליצור קשר עם מיליארדי צרכנים פוטנציאלים בעולם המתפתח", אומר תומר חן, "שיטת הפרסום הזאת תאפשר לצרכנים בעולם השלישי להישאר מחוברים כל הזמן מבלי לשלם סכומים גדולים עבור הגלישה הסלולרית, ותוך כדי להיחשף למותגים ואפליקציות שאינם יכולים להיחשף אליהם בדרך אחרת בגלל זמן הגלישה היקר".

אודות תומר חן

תומר חן, בן 21, הוא המיליונר הצעיר ביותר בישראל שעשה את הונו בעצמו. בגיל 14 החל לסחור באינטרנט, ועד גיל 18 הוא הספיק לקנות שלוש דירות מרווחיו בשיווק סלולרי ולהקים את ה"מכללה לשיווק סלולרי" שבה לומדים אלפי תלמידים. בגיל 20 הקים את חברת מובקו מדיה (Mobco Media) והפך לשחקן מרכזי בענף השיווק הסלולארי בארץ ובעולם.

אודות מובקו מדיה

מובקו מדיה, שהוקמה בידי תומר חן בשנת 2014, היא סוכנות פרסום גלובלית לאפליקציות סלולאריות. החברה, המנוהלת משדרות רוטשילד בתל אביב, עוסקת בניהול קמפיינים סלולאריים בקנה מידה גדול ברחבי העולם ומעסיקה כ- 10 עובדים. בין השאר, ביצעה החברה קמפיינים לפייסבוק, אמזון, לוריאל פריז, דיסני, "קנדי קראש", "גט טקסי", "אובר", Hotels.com , "אנגרי בירדז" ועוד

בניגוד למקובל בשוק הפירסום הוותיק, החברה מתוגמלת רק לפי תוצאות הקמפיינים שהיא מבצעת – לרוב לפי מספר ההורדות של האפליקציות. מובקו מדיה רכשה עד היום שטחי פירסום סלולאריים בלמעלה מאלף גופי מדיה בעולם בשווי של מיליוני דולרים.

לפי ההערכות, מובקו מדיה היא אחת מ-30 חברות הפרסום הסלולרי הגדולות בעולם. החברה פועלת בכ-160 מדינות, כולל הודו, סין, ארה"ב, גרמניה ושאר מדינות אירופה, אינדונזיה, ברזיל, תאילנד, קוריאה, רוסיה ואף איראן.