arkiaארקיע עתרה הבוקר לבג"צ נגד ההיתר לטיסות אל על לאילת באמצעות עורכי הדין נרי ירקוני (לשעבר מנהל רשות התעופה), משה לשם ודרור שטרום (לשעבר הממונה על ההגבלים העסקיים). בעתירה נכתב שהחברה מתנגדת להחלטת שר התחבורה בטענה שהיא אינה עניינית, אלא פוליטית, וכי היא תביא בניגוד לדברי שר התחבורה רק לנזקים לציבור הנוסעים הישראלי.. עוד טוענת החברה ששר התחבורה, בניגוד להבטחותיו, הותיר את המונופול של אל על בטיסות הבינלאומיות, מבלי לתת לארקיע כל הזדמנות להתחרות באופן שיוויוני באל על.

לאחרונה קבע הגורם הממשלתי התעופתי הבכיר ביותר בישראל, מנהל רשות התעופה כי: "במצב הנוכחי חברת אל על יכולה להטיס תיירים בקו לאילת במסגרת STOP OVER כך שמענה להובלת תיירים קיים גם היום. בכך (במתן ההיתר) תפגע רמת השרות לנוסע ותצטמצם התחרות על כל המשתמע מכך". כזכור, בג"צ דחה את עתירתה הקודמת של ארקיע בטענה ששר התחבורה טרם גיבש החלטה סופית באותה העת, וקבע שלאחר שתתקבל החלטה זו יינתנו לה 30 יום להגשת הבג"צ מחדש.

לדברי ארקיע, שר התחבורה התיר לאל על, אשר נהנית מהטבות מופלגות בנתב"ג, במחירי האגרות והדלק, להשתלט בלא כל מכרז על הקו לאילת, מבלי שום צורך. ארקיע סבורה שקיימת תחרות בקו בין ארקיע לישראייר על כיס הנוסעים הישראלים, ואילו את התיירים יכולה אל על ממילא להטיס לאילת כאוות רצונה.

לדברי ארקיע, העילה האמיתית לבקשת אל על לטוס לאילת הינה תחילת טיסות ארקיע לפריס, שהיוו את התחרות הראשונה של ארקיע באל על, לאחר שקיבלה לכל אורך הדרך רק את ה"שאריות" של קווי הטיסה בדמות זכויות טיסה ל"יעדים אקזוטיים" לדבריה.

אל על, לדברי ארקיע, איימה על ארקיע שאם תמשך להתחרות בה בקו לפריז תכה בה "בבטן הרכה", בקו לאילת. אמרה ואכן עשתה. מתן גושפנקא חוקית להתנהלות זו תביא לחיסול כל סיכוי לקיום תחרות אמיתית בישראל, ולפיכך מבקשת ארקיע לעכב את הפעילות המתוכננת של אל על (שמועדה אינו ידוע) עד אשר יתקיים הדיון בבג"צ.