העסקה כוללת גם אופציה לעוד מטוס CRJ900 NextGen. מטוס ה-CRJ900 NextGen של PAS יהיה המטוס הראשון מסדרת CRJ שיפעל במצרים.
על בסיס מחיר המחירון של המטוס CRJ900 NextGen, שווי החוזה הוא בערך 42 מיליון דולר ויכול לגדול ל-85 מיליון דולר אם האופציה תהפוך להזמנה סופית.
"נחוץ לנו מטוס נוסעים סילוני מוכח כדי להרחיב את השירותים ללקוחותינו חברות הנפט וליעדי התיירות שלנו", אמר הגנרל גמיל מוראד איסמעיל, יו"ר ומנהל כללי, Petroleum Air Services. "למטוס CRJ900 NextGen של בומברדיה יש את הביצועים שנחוצים לנו בסביבת הפעולה המזרח תיכונית הקשה. יש לו צריכת דלק נמוכה יחסית, ועל סמך הניסיון שלנו עם מטוסי הטורבו-פרופ שלנו מתוצרת דה הווילנד ובומברדיה, תהיה לו האמינות הטכנית שדרושה לנו".
"הבחירה של Petroleum Air Services במטוס הסילון האזורי CRJ900 NextGen היא הצהרת תמיכה חזקה במטוס משום שזאת חברה מכובדת ותהליך הערכת המטוסים שלה מחמיר". אמר צ'ט פולר, סגן נשיא למכירות, שיווק וניהול נכסים, בומברדיה מטוסים מסחריים. "אנו מצפים לכניסה לשירות של מטוס ה-CRJ900 NextGen הראשון במצרים".
PAS, שהוקמה ב-1982, מפעילי שירותי צ'רטר ומוניות אוויר באמצעות מסוקים ומטוסים בעיקר עבור תעשיית הנפט. בשעות העודפות משתמשים מפעילי תיירות בתוך מצרים וליעדים בינלאומיים באזור. הצי הנוכחי שלה כולל ארבעה מטוסי דה הווילנד דאש 7 וחמישה מטוסי טורבו-פרופ בומברדיה Q300.
כמו המטוסים האחרים במשפחת הסדרה CRJ, המשקל הנמוך והאווירודינמיקה המתקדמת של מטוס הסילון האזורי עם 88 מושבים CRJ900 NextGen משתלבים כדי לשפר את היעילות ולהפחית את ההוצאות התפעוליות בהשוואה למטוסים אחרים מסוגו. השילוב של כנפוני קצה כנף גדולים יותר ומיטובים נוספים מאז ההשקה של תוכנית מטוסי ה-CRJ900 מעניקים למטוס הסילוני האזורי CRJ900 NextGen ביצועים מצוינים בשדה התעופה וצריכת דלק מעולה בטיסה. לכל מטוסי CRJ NextGen יש תאי נוסעים חדשים עם תאי מטען עליונים גדולים יותר, חלונות גדולים יותר, תאורה משופרת ולוחות תקרה שתוכננו מחדש.
כולל ההזמנה מ-PAS, משפחת המטוסים CRJ משכה 1,709 הזמנות סופיות (כולל 266 הזמנות למטוסי CRJ900 ו-CRJ900 NextGen), מהם 1,647 סופקו עד 31 ביולי 2011. מטוסי סדרת CRJ פועלים ביותר מ-60 חברות תעופה. בנוסף, וריאציות של מטוסי חברה מסדרת CRJ פועלים אצל 30 מפעילים אחרים. הצי העולמי של מטוסי סדרת CRJ צבר יותר מ-31 מיליון שעות טיסה ו-26 מיליון מחזורי המראה ונחיתה.