חברת השיווק הסלולארי הישראלית-בינלאומית "מובקו מדיה" (Mobco Media) זכתה בתקציב קמפיין הפרסום הסלולארי של ענקית המכירות האינטרנטית אמאזון בהודו.
בשל הגודל העצום של השוק ההודי ושל אמאזון כאחד, מדובר באחד הקמפיינים הגדולים ביותר שחברת פרסום ישראלית זכתה בהם אי-פעם, תקציב הקמפיין מוערך במיליוני דולרים. ב"מובקו מדיה", בבעלותו ובניהולו של מומחה השיווק הסלולארי תומר חן, מעריכים שהעסקה תגדיל משמעותית את חשיפתה לשוק ההודי, שמהווה עבורה יעד אסטרטגי מרכזי.
"האינטרנט משתנה וחלקים גדולים ממנו נודדים מהמחשב אל האפליקציות הסלולאריות", אומר תומר חן, מנכ"ל מובקו מדיה, "זה משפיע על כל תחומי החיים, וכמובן גם על הפרסום, כיוון שהיקף הפרסום בסלולר גדל במהירות בלתי-רגילה ויעבור בקרוב את היקף הפרסום באינטרנט, שגם הוא ממשיך לגדול בהתמדה ולהכות בכלי הפרסום המסורתיים. האפליקציה של אמאזון במדינת ענק כמו הודו, הינה, למעשה אחת מחנויות הספרים, קבצי המדיה והתוכן הגדולות בעולם. קבלת תקציב מרכזי כל כך תחזק את מעמדנו בצמרת ענף הפרסום הסלולרי העולמי".
על רקע הזכייה, השתתף תומר חן בכנס הבינלאומי Casual Connect בסן-פרנסיסקו, שם נשא הרצאה על שוק האפליקציות ההודי תחת הכותרת "India Is the New China". חן אמר בהרצאה, שניתנה מול קהל מומחי מובייל מכל העולם, כי הודו מהווה כיום שוק עולה מעניין יותר אף מהשוק הסיני. לדבריו, סין היא כמו ״קופסה שחורה״ שלא מאפשרת להיכנס ולצאת ממנה, מבחינת תרבות ושפה.
השוק ההודי, לעומת זאת, מתבלט בשליטה מצויינת של ההודים באנגלית, חשיפה רבה שלהם לתכנים מערביים (סרטים, סדרות וכדומה), ולכן צורכים תוכן מערבי גם בסלולר - משתמשים באפליקציות באנגלית, נענים לעיצוב מערבי וכו, הסביר חן.
עוד ציין חן כי מאחר וזמן אוויר של גלישה סלולרית בהודו יקר מאוד יחסית להכנסה הממוצעת, ההודים זקוקים ונענים מבחינה צרכנית למבצעים והטבות סלולריות שמספקים להם חבילות גלישה סלולארית חינם, בתור פרס או הטבה צרכנית, כדי להוריד ולהשתמש באפליקציות.
תומר חן, בן 21, הוא המיליונר הצעיר ביותר בישראל שעשה את הונו בעצמו. בגיל 14 החל לסחור באינטרנט, ועד גיל 18 הוא הספיק לקנות שלוש דירות מרווחיו בשיווק סלולרי ולהקים את ה"מכללה לשיווק סלולרי" שבה לומדים אלפי תלמידים. בגיל 20 הקים את חברת מובקו מדיה (Mobco Media) והפך לשחקן מרכזי בענף השיווק הסלולארי בארץ ובעולם.
מובקו מדיה היא סוכנות פרסום גלובלית לאפליקציות סלולאריות. החברה, המנוהלת משדרות רוטשילד בתל אביב, עוסקת בניהול קמפיינים סלולאריים בקנה מידה גדול ברחבי העולם ומעסיקה כ- 10 עובדים. בין השאר, ביצעה החברה קמפיינים לפייסבוק, אמזון, לוריאל פריז, דיסני, "קנדי קראש", "גט טקסי", "אובר", Hotels.com , "אנגרי בירדז" ועוד.
בניגוד למקובל בשוק הפירסום הוותיק, החברה מתוגמלת רק לפי תוצאות הקמפיינים שהיא מבצעת – לרוב לפי מספר ההורדות של האפליקציות. מובקו מדיה רכשה עד היום שטחי פירסום סלולאריים בלמעלה מאלף גופי מדיה בעולם בשווי של מיליוני דולרים. החברה פועלת בכ-160 מדינות, כולל הודו, סין, ארה"ב, גרמניה ושאר מדינות אירופה, אינדונזיה, ברזיל, תאילנד, קוריאה, רוסיה ואף איראן.