לפרגן לעובדים, להעלות את המורל, ליצור אצלם מעורבות והרגשת שייכות, לעודד יצירתיות, ליצור גירויים למחשבה חיובית, אנרגיות טובות, מוטיבציה ועוד ייחשבו לפעילות פשוטה וקלה אם רק הייתם עוצרים לרגע וחושבים מה אתם באמת מוכנים ומסוגלים לעשות על מנת לבצע את השינוי במערכת שלכם, שכל אותם השינויים יוטמעו בקרב העובדים בארגון ושאתם תהיו שבעי רצון מתפקודם ותרומתם

כלים

שכר עבודה:

לפני הכול חישוב נכון והוגן לגבי שכר העבודה המותאם לפי כישורים,ומקצועיות של העובד ולערכים המוספים אותם הוא מביא לעסק/לחברה-. כולנו כבר יודעים היטב שישפיע רבות על המוטיבציה ושהנ"ל מהווה את הבסיס לכך שהעובד לא יהפוך למתוסכל לאחר תקופה של רבעון אחד! וזה קורה מהר מדיי....

בזמן חישוב השכר מעבר לכדאיות הכלכלית מנהלים רבים בעידן הנוכחי משלבים מעט רגש, אנושיות והוגנות לצד כדאיות/רווחיות ועוד פרמטרים נבחרים .....

תגמול על הישגים וגם על המאמצים המושקעים מצד העובד:

אם אתם מרוויחים גם לעובד מגיע להרוויח יותר. נוסחה מנצחת ומוכחת לקידום משמעותי מכל הבחינות תתבטא בכך שההנהלה תקים מערך מובנה ומתוכנן לביצוע תגמול נאות הניתן באופן שוטף וקבוע לעובדים זאת על בסיס פרמטרים הנקבעים מראש על פי סדרי עדיפות וגודל הפעילות העסקית וכמובן רמת המכירות של השירותים ו/או המוצרים.

הגדרת יעדים :

ככל שתשקיעו בהכנת תשתית טובה יותר לשימוש העובדים בשטח בפגישתם עם לקוחות קיימים וחדשים כך תעניקו להם את הכלים הנכונים להשגת היעדים ובנוסף, יגבר הסיכוי לעמידה שלהם במשימות החשובות,שיפור היכולת וההזדמנות שלהם לזכות בתגמול נאות.

הגדירו נושאים לטיפול,בקשו מהם לבצע משימות נבחרות, העבירו את המידע הרלוונטי ובצעו מעקב ופיקוח. ככל שתהיו מעורבים יותר כך תשיגו תוצאות טובות יחד. העובד מצפה להנחיות –דאגו להעביר את המסרים על בסיס קבוע וראו זה פלא- היעדים מושגים כמעט במלואם

רגישות ואוזן קשבת בכל עת ובכל זמן:

מעבר לסיסמאות דאגו להעביר את המסר הנכון לעובדים בעניין זה. הקפידו לומר תמיד - אנחנו כאן בשבילכם. תמיכה באינדיבידואל תיצור הרגשת בטחון ונוחות. היו קשובים באמת לצרכים ולרצונות,שמעו רסיסי חלומות,שאיפות, הקשיבו למצוקות האמיתיות והושיטו יד. כאשר אתם נדרשים לכך, העניקו הרגשה נינוחה ורגועה בסביבת העבודה כך תפיקו הרבה יותר.

שתפו בהצלחות וגם בכישלונות,עדכנו בפרטי פרטים:

אל תשמרו את המידע אצלכם. ככל שניתן שתפו בכל פרט אפשרי ודאגו תמיד לשוחח על הדברים שקורים סביב העבודה השוטפת ביומיום. במסגרת שיחה אישית,ישיבת צוות,מצגות פנימיות כנסים ואירועים. ודאו כי העובדים מודעים ובעיקר שותפים לעשייה. המשבר שלכם הוא המשבר של כל אחת ואחד בארגון כמו גם ההצלחה.

בתקופות של משבר,האטה והישגים חלקיים חשוב לשתף את כולם בתחומים הרלוונטיים בכל שכבות הארגון וליצור מעורבות אישית ולהעניק הזדמנות לעובדים לתקן ולשפר את המצב הקיים. צרו אירועים עסקיים חברתיים ופעילויות משותפות להנהלה ולעובדים ככל שניתן כך תשפרו לאין ספור את התקשורת הבינאישית ותגרמו למעורבות אמיתית והרמוניה בין העובדים.

הכותב הוא אבי רחמים, מנכ"ל ובעלים של פאזל יחסי ציבור וליווי שיווקי לתעשיית היופי והאופנה בישראל