"רשתות השיווק מציבות ממתקים במדפים הנמוכים כדי לפתות את הילדים". חג הפסח קרב והיסטריית הקניות כבר כאן, בעודכם מתכננים את ארוחת החג כדאי לעצור רגע ולעשות חושבים. לרוב מדובר בלא מעט משאבים שיכולים להיחסך – הן מבחינה כלכלית והן מבחינת זמן ואנרגיות. מיקי לב, לשעבר סמנכ"ל התפעול בריבוע הכחול וכיום מנכ"ל משותף בחברת "store+" – מרכז ידע קמעונאי, ליקט מספר טיפים לצרכן החכם.

כלים
מבחינת עיתוי הקניה, עדיף שיהיה לכל המאוחר 4 ימים לפני החג, כך תיחסך מכם הצפיפות בין המדפים והתורים ארוכים בקופות, באם אין ברירה עדיף עד 16:00 או מאוחר בערב (רוב החנויות הגדולות פתוחות עד השעות המאוחרות בימים אלו).

מוצרים עשויים להיות חסרים עקב אספקות חסרות, בעיקר מוצרים טריים המיוצרים כמעט ישר למדפים וקשה לאחסנם ימים רבים במחסנים, כדאי להיות מוכנים לכך ולהשאיר לעצמכם דיי זמן לעשות השלמות. בנוסף, מיקי לב מדגיש שחשוב לבדוק את תאריכי התפוגה בחנות ולא בבית. ממש לפני החג, שקלו לערוך את ההשלמות בחנויות השכונתיות שאולי קצת יותר יקרות אך לבטח פחות עמוסות.

רצוי תמיד להגיע מצוידים ברשימה מפורטת של המוצרים הדרושים לכם, המדפים הגדושים בכול טוב מבלבלים ומוציאים מן הריכוז. המלצה זו, אומר "מיקי לב">מיקי לב , טובה לכל זמן שהוא ולא רק לתקופת החגים. לא רצוי להגיע לסופר עם ילדים, עובדה ידועה היא שהילדים מעודדים אותנו לבצע רכישות מיותרות. אם מישהו תהה מדוע על מנת להגיע לחטיפים והשוקולדים הכי טעימים צריך כמעט תמיד להתכופף, הרי שב"store+" מסבירים: "רשתות השיווק ממצבות את מיני השוקולדים והחטיפים במדפים הנמוכים יותר בפרוש על מנת לפתות את הצרכנים הקטנים ובכך להגדיל את סל הרכישה של הוריהם".

תמיד השוו בין המוצרים, אל תשלפו מהמדף את המוצר הראשון אשר "תופס את העין". שימו לב גם לכמות ולא רק למחיר - בדרך כלל תוכלו למצוא את אותו המוצר בשלל וריאציות ומחירים, אין טעם לשלם יותר על אותו המוצר באריזה שונה. שימו לב למבצעים, לא כל מבצע הוא בהכרח משתלם, אל תקנו כי "זה במבצע". שאלו את עצמכם עד כמה הפריט באמת נחוץ לכם. חשוב לשים לב, האם מדובר במוצר בעל חיי מדף ארוכים (שימורים, מוצרי ניקיון וטיפוח, שתייה וכ'ו) או מוצר בעל חיי מדף קצרים (מוצרי חלב, בשר), מבצעי הכמות משתלמים רק במקרה שמדובר במוצרים שניתן לאחסן לאורך זמן.