לא רק משחקי רשת: יזמות תוכן דיגיטלי מיישמת מודלים עסקיים מחוללי רווחים במדיות חדשות כמו אפליקציות לסלולר, אייפון, אייפד, בלקברי ופייסבוק. בניגוד לתוכן טקסטואלי ברשת, לתוכן הדיגטלי מודלים נוספים לרווח פרט להכנסות מפירסום, כמו מכירת מוצרים וירטואליים בתוך משחק כמו פארמוויל או סקונד לייף, מכירת מנויים חודשיים ואפליקציות בתשלום.
יישומי תכנות בסיסיים אך "מגניבים" היוצרים תוכן דיגיטלי חדש, כמו למשל משחקי רשת, מצריכים הון עצמי קטן מאוד יחסית למיזמים אחרים המסוגלים לייצר הכנסות בסדר גודל דומה. העלות עדיין קצת גדולה יותר מאשר כרטיס חיש גד או לוטו, אך רוב הסיכויים הם שגם אם היזם הנלהב לא יזכה לרווחים של מיליונים, הוא יצליח לייצר הכנסה חודשית נאה מתוכן דיגיטלי.
אמש התקיימה במכללת Cash Flow לעצמאות כלכלית, הרצאה מיוחדת של ארז ירושלמי, יזם בעל ניסיון עשיר בייסוד חברות בתחומי ניו מדיה, היי טק ואינטראקטיב, תחת הכותרת: "איך לעשות כסף בעולם התוכן הדיגיטלי". ההרצאה היא למעשה יריית הפתיחה לקורס חדש, ראשון מסוגו בישראל, שילמד כל יזם או שכיר, החפץ בכך, כיצד לחולל תוספת נאה לחשבון הבנק באמצעות תוכן דיגיטלי. תחום הלימודים החדש יסביר כיצד מקימים מיזם תוכן דיגיטלי, כיצד משווקים אותו, וכיצד מחוללים ממנו רווחים. ההשקעה הנדרשת לכך מבחינה כספית יכולה להיות לפעמים אפסית, כפי שמסביר ירושלמי. "כל אחד יכול להרים מיזם כזה, אם הוא בעל תכונות בסיסיות של יזם. לא צריך שום ידע קודם, לצרכים כמו תכנות או פיתוח ניתן לגייס כוח אדם חיצוני באאוט סורסינג, אפילו בהודו דרך הרשת, בעלויות נמוכות מאוד יחסית.
היקף ההשקעה משתנה מאוד בין המיזמים השונים: קבוצה של יזמים יכולים להרים מיזם כזה בעלות נמוכה ביותר אפילו אפסית (אם כל אחד הוא בעל כישורים הנדרשים למיזם), לחלופין אם יזם מעוניין להרים בעצמו פרויקט, ויצטרך לגייס אחרים שיעשו עבורו את הפיתוח וכדומה, הוא יכול כמובן להציע להם שותפות מסוימת, או שהוא יצטרך לספק בעצמו הון של חיסכון קטן היקף לטובת הפעילות." אומר ירושלמי.
הקורס עוסק בכל תחומי היזמות במדיה הדיגיטלית: טלוויזיה, אינטרנט וסלולר, ויילמד בו "המודל המשולש" של ירושלמי לבניית מיזם כלכלי במדיה דיגיטלית, שהצלעות בו הן: פלטפורמות דיגיטליות, תכנים דיגיטלים ומודל עסקי. "הגרעין של יזמות במדיה דיגיטלית תלוי במשולש הזה" לדברי ירושלמי "כאשר מעוניינים ליצור מיזם חדש חשוב מאוד איזה פלטרפורמה אני בוחר, איזה תוכן אני מתאים לה והמודל העסקי שאני משלב".
כדוגמה מציג ירושלמי את המשחק החברתי "פארם-וויל", בו מקימים חווה בפייסבוק, משחק שהפך לתופעה עולמית. המשחק פארם-וויל, התוכן הדיגיטלי במודל המשולש, פותח תוך זמן קצר יחסית, כחמישה חודשים. לאור אופיו, הפלטפורמה שנבחרה, הצלע השנייה במשולש, היא הרשת החברתית פייסבוק והמודל העסקי שנבחר הוא מיקרו תשלומים (מיקרופיימנט- מכירה של סחורה וירטואלית כ- 1-15 דולר למכירה) .
בנוסף ילומדו בקורס כמה חוקי יסוד שקשורים בעיקר לפלטפורמה בה בוחרים, למשל "חוק ההמרה", כלומר מה האחוזים של המשתמשים שאנחנו ממירים למשלמים ואיך ממירים אותם, ו"חוק השותפות העסקית", כלומר איך רותמים ואת מי רותמים, כדי להפיץ את התוכן הדיגיטלי שלנו למאסות גדולות ולהמיר אחוז מסויים מהם למשלמים.