צמיגים משומשים שהגיעו לסוף דרכם ויצאו מכלל שימוש, יכולים למצוא עצמם חוזרים לכביש. זה קרה הלילה, בכביש 85, בקטע דרך מזרחית לכרמיאל, שארכו כ-
"עבודתנו התבססה על ידע וניסיון שנצבר במדינות כמו קליפורניה ולואיזיאנה בארה"ב, תוך התאמתו לצרכים, לתקנים ולאקלים הישראלי", מסביר ראש אגף מחקר ופיתוח בחברה הלאומית לדרכים, אדריאן קוטרוש. "ביצענו בדיקות וניסויים מקדימים וזוהי למעשה הפעם הראשונה בה נבדוק בארץ, כיצד 'מתנהג' כביש כזה לאורך ציר הזמן ואיך הדבר משפיע על כלי הרכב, על רמת הבטיחות, נוחות הנסיעה ומידת הרעש שהכביש מייצר.
"היתרונות המרכזיים של שימוש בתערובת אספלט-גומי, הם יכולת המחזור שתפחית את הנזק הסביבתי הרב הטמון בהצטברות מיליוני צמיגים ישנים", אומר מנכ"ל החברה הלאומית לדרכים שי ברס, "בנוסף, השיטה צפויה להאריך את חיי הכביש ולהפחית באופן ניכר את רעש הכביש. זהו יתרון בעל משמעות רבה בסמוך לבתי מגורים, או במקומות בהם נדרשים קירות אקוסטיים".
יו"ר החברה הלאומית לדרכים, "מיכה גולדמן">מיכה גולדמן אמר: "אך טבעי הוא שהחברה האחראית על פיתוח הכבישים במדינה, תעשה כל שביכולתה לתרום לסביבה. הדבר בא לידי ביטוי בשימוש בחומרים ממוחזרים ובתכנון המתחשב בנוף ובסביבה. בנוסף לסילוק מפגעי נוף כדוגמת צמיגים ישנים, אנו מסייעים לניצולם כמשאב זמין וזול לתשתיות התחבורה".
מדי שנה מגיעים בישראל כשלושה מיליון צמיגים ישנים אל סוף דרכם וכיום פזורים באתרים שונים בישראל מיליוני צמיגים המהווים מפגע סביבתי.
בשנים האחרונות החלו פעולות לצמצום היקפי פסולת הצמיגים גם באמצעות חקיקה המחייבת יבואני צמיגים לדאוג למחזורם. על פי החוק, ב-1 ליולי 2013, תיאסר לחלוטין הטמנת צמיגים באתרים. אורך חייו של הגומי ממנו עשוי הצמיג, יכול להגיע לאלפי שנים. מגע עם חומרים חומציים, גורם לצמיג להפרשת מתכות העשויות לחלחל למי התהום.
בקטע הכביש שנסלל זה עתה והוגדר על ידי החברה הלאומית לדרכים כקטע ניסיוני נעשה שימוש בכ-1,900 צמיגים ישנים. הגומי מהווה כ-3% מנפח תערובת האספלט. בהמשך תיבחן האפשרות להכפיל את כמות הגומי בתערובת ובכל ק"מ כביש ימוחזרו כ-4,000 צמיגים ישנים.