שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ הגיש היום (יום רביעי) לאישור הממשלה הצעת החלטה הקובעת כי קטעים 3 ו- 7 של כביש חוצה ישראל, המתוכננים מיוקנעם למחלף סומך יהיו כביש אגרה

כלים

החלטת הממשלה מ- 2 בפברואר 2010 אישרה את ביצועו המיידי של הפרויקט והנחתה את משרדי התחבורה והאוצר לבחון אפשרות להפעיל את שני קטעי הכביש בשיטת ה- B.O.T . שבה הזכיין בונה, מממן ומתפעל את הכביש לתקופה של 30 שנה.

השר כץ ציין כי המשך סלילת כביש חוצה ישראל צפונה ודרומה הוא חלק ממהפכה שמשרד התחבורה מוביל כיום לקרוב הפריפריה למרכז הארץ. "מדובר בתרומה הגדולה ביותר שאנו יכולים להעניק לתושבי הצפון" הוסיף כץ.

קטע 7 של הכביש, שאורכו 5 קילומטרים מתחיל ממבואות יקנעם ועד מחלף תל קשיש. הקטע כולל מנהרה באורך של 1.7 קילומטרים, העוקפת את יוקנעם.

קטע 3 של הכביש, באורך של 12 קילומטר מתחיל ממחלף תל קשיש, עובר דרך מחלף העמקים ומגיע עד מחלף סומך. הקטע כולל שתי מנהרות: מנהרת רכסים, שאורכה כשני קילומטרים ומנהרת איבטין, שאורכה כ- 400 מטר.

קטע 3 של כביש חוצה ישראל כולל בנוסף שדרוג של שני קטעי כביש 70 שישמשו כחלק מכביש 6. שני קטעי הכביש לא יופעלו כנתיב אגרה.שר התחבורה ציין כי התוכניות הסטוטריות המסדירות את תוואי קטעים 3 ו- 7 נמצאות כיום בשלבי אישור במוסדות התכנון השונים.

על פי הצעת ההחלטה יפורסם מכרז פומבי לביצוע שני קטעי הכביש. בשלב הראשון יפורסם מכרז לשלב המיון המוקדם ( ( P.Q ובשלב שלאחר מכן יפורסם השלב השני של המכרז לאחר שתנאיו יובאו לאישור הממשלה.