עם יותר ממיליון אפליקציות זמינות כיום ב – 2 חנויות האפליקציות המובילות, זה רק טבעי שחברות המפתחות אפליקציות לטלפונים ניידים יחפשו דרכים קלות יותר להתבלט מתוך ההיצע הענק של אפליקציות. ישנם אינספור ערוצים ממומנים שיכולים להעלות את מספר ההורדות שלכם, לא תמיד אפשר לעמוד בהן מבחינה כלכלית.


בהרבה מקרים ניתן לראות שבשלבים מוקדמים של שיווק אפליקציות רואים יש כישלון משום שהוציאו יותר כסף על השגת משתמשים מאשר חיפוש השוק המתאים לאפליקציה.שיווק מוצלח של האפליקציה שלכם ישלב מגוון שיטות שיווק נכנס כדרך ראשונית להשגת חשיפה ראשונית והורדות של האפליקציה. ההשקעה בתוכן רלוונטי שפונה לקהל היעד שלכם הינו אחד מהדרכים הכי אפקטיביות ליצור מודעות למתוג ולמוצר שלכם.

כל צוות שיווק יכול להשתמש ב – 6 הטיפים האלה על מנת לשווק את האפליקציה שלו. הטיפים הללו יעזרו לכם להגיע בצורה אורגנית ללקוחות פוטנציאלים ומשתמשים חדשים.

1. שיווק במדיה חברתיתחברות אשר אין להן נוכחות ברשתות החברתיות כגון פייסבוק וטוויטר מפסידות בענק. פוסטים מתזמנים קבועים, עדכונים על התקדמות הפיתוח של המוצר, הדגשת היכולות של האפליקציה ושימושים מעניים של האפליקציה הם כולם דברים שקל לשתף ברשתות החברתיות.

2. דברו עם החברים שלכםשיווק הוא לא רק פעילות ברשת, המטרה העיקרית פה היא לוודא שקהל היעד שלכם מוצא אתכם ואת האפליקציה שלכם. בתחילת תהליך הפיתוח של האפליקציה עצמה, דברים עם חברים וקולגות, תערבו אותם בפיתוח ותנו להם לשחק עם האפליקציה בעצמם ובאובייקטיביות מלאה. הם יוכלו לתת לכם תובנות אובייקטיביות ומדויקות לגבי מי מיועדת האפליקציה.

3. תיבנו אתר בית שירכז את התוכן ומאמצי השיווק שלכםפרסום של אפליקציה בחנות פשוט לא מספיק. אתם צריכים לקחת בעלות ולהגביר את הנוכחות של האפליקציה שלכם ברשת. מומלץ לבנות אתר בית לעסק שלכם או לאפליקציה שלכם. אם אתם רוצים שהמותג יעמוד כמותג בפני עצמו, תקנו דומיין באותו השם של האפליקציה ותרימו עליו אתר.

4. תתחילו לייצר תוכןעכשיו שיש לכם אתר בית שאתם הולכים להשקיע בו, תתחילו למלא אותו בתוכן. תבחרו תוכן שהוא רלוונטי לאפליקציה ולאזור שלכם ותציגו מה כל כך מיוחד באפליקציה שלכם ואיזה ערך הוא יכול לתת למשתמשים. האפליקציה עוסקת במסעדות או במשחקים לילדים? תכתבו על מסעדות ומשחקים לילדים.תזכרו שתוכן זה לא סתם כתיבת מאמרים חדשים, כיום עדכונים רלוונטיים של מידע חשוב זה דבר לא פחות חשוב. תייצרו תוכן איכותי ושימושי לתחום שלכם על מנת לגרום לגולשים לחפש אתכם לגרום להם להישאר איתכם.

5. טקסט זה טוב, ווידאו זה מעולהתתרגלו לרעיון שיצירת סרטונים קצרים שמראים כיצד להשתמש באפליקציה וכיצד היא מועילה למשתמש בה יעבוד הרבה יותר טוב מלכתוב את זה במילים.כמו כן, סרטוני ווידאו כיום הם הרבה יותר ויראליים מטקסט והם יכולים להגיע להרבה יותר אנשים ולכן חשוב גם להשקיע בסרטונים על מנת שישתפו אותם כמה שיותר משתמשים.

6. פלטפורמות פרסום ממומנותתמיד חשוב לזכור שלמרות כל השיטות פרסום האורגניות כיום, אי אפשר להימנע מלהוציא כסף על קמפיינים בערוצים רבים על מנת להגדיל את מעגל המשתמשים שלכם. ניהול קמפיין קידום אפליקציה רב ערוצי כיום פשוט יותר ממה שנראה, ישנם חברות רבות כיום (לדוגמא – חברת פריון) אשר מציעות כיום אפשרויות לניהול קמפיין רב ערוצי דרך ממשק אחד שמאפשר גם שליחת הודעות למשתמשים והגשה עצמית.

שיהיה בהצלחה!!

Growmobile, יחידת הפרסום במובייל של חברת פריון נטוורק, הודיעה לפני מספר ימים על פתיחת משרד חדש בברצלונה, ספרד. הפעילות במשרד החדש תשמש את החברה לפיתוח והתרחבות עסקית בשווקים הצומחים של ספרד ופורטוגל.

קרא עוד...

חברת Huawei וגוגל מציגות את הטלפון החכם האולטימטיבי: נקסוס 6P Huawei וגוגל הציגו היום בסאן פרנסיסקו את נקסוס 6P , טלפון חכם חדשני המצויד באנדרואיד 6 מרשמלו, מערכת ההפעלה החדשה של גוגל למכשירים ניידים.

קרא עוד...

סלאריקס – החברה המובילה בישראל ומהמובילות העולמיות בפיתוח ושיווק אמצעי תשלום בסלולרי – החלה לפעול בעיר הדרומית ומאפשרת לתושבים ולתיירים לרכוש שירותים באמצעות הטלפון הסלולרי

קרא עוד...

סלאריקס – החברה המובילה בישראל לתשלומים סלולאריים ומהמובילות העולמיות בפיתוח הארנק הסלולרי – השיקה שירות חדש, "הפץ כסף", שמאפשר למשתמש להעביר כסף באמצעות ארנק סלולרי של סלאריקס למספר אינסופי של משתמשים אחרים – בלא צורך בהעברה בנקאית או בכרטיס אשראי

קרא עוד...

בשנת 2007, עת הופיעה בעולמנו האייפון, הוא שינה לגמרי את כללי המשחק, הן בזכות העיצוב המרהיב שלו והן בזכות מסך המגע, אלא בעיקר בזכות היכולת שלו להכיל אפליקציות שונות, חדשותיות, מסחריות, משחקים ופנאי ועוד. יש הסבורים שהאפליקציות שינו את עולמנו ושיפרו את חיינו ללא היכר.

קרא עוד...

היתרונות והחסרונות של השימוש במצלמת הסמארטפון

הגעתם של הסמארטפונים בישרה אצל רבים גם את תום תקופת קניית המצלמות האישיות. אם בעבר, כל אחד דאג לקנות מצלמה איכותית על מנת להנציח רגעים חווייתיים בחייו, כיום רוב האנשים עושים זאת באמצעות המצלמה, שבמכשיר הסלולארי שלהם - מכשיר הסמארטפון. במאמר זה נסביר מהם היתרונות והחסרונות של שימוש במצלמת הסמארטפון.

הניצחון של מצלמות הסמארטפון

הדבר הראשון אותו יש לקחת בחשבון הוא שיש הבדלים בין מצלמת האייפון או האנדרואיד לבין אותה מצלמה עצמאית אותה אנו קונים רק למטרת צילום תמונות. אחד מאותם רגעים ששינו את פני עולם המצלמות היה אותו רגע בו שולבה מצלמה דיגיטלית בפלאפון. יום זה היה גם אותו יום שפתח את אחד הוויכוחים הנצחיים שעיקרו היה האם עדיף להשתמש במצלמה הרגילה או במצלמת הסמארטפון. הכרעת הכף הגיעה מכיוון לו לא ציפו, מהרשתות החברתיות. רוב האנשים גילו שהם יכולים לצלם במצלמה הסמארטפון ורגע אחרי בפעולה אחת פשוטה לשתף את חבריהם ברשתות החברתיות בתמונות שונות אותם צילמו.

נכון להיום אי אפשר להתעלם מהעובדה שעדיין יש מצלמות איכותיות קומפקטיות שאיכות הצילום שלהם עולה על אותן מצלמות שמוטמעות במכשירי הסמארטפון, אך המצלמות במכשירים אלו מצליחות להציע לאנשים הזדמנויות רבות יותר, כמו למשל שיתוף בטוויטר, בפייסבוק, באינסטגרם ועוד. אמנם חברות הצילום ניסו להחזיר את הגלגל אחורה או ליתר דיוק להחזיר את קהל הלקוחות שלהם וזאת על ידי שילוב של קישוריות ויי-פיי במצלמה, אך כיוון שאין חיבור בכל מקום וזאת לעומת מכשיר סלולארי בו יש חיבור אינטרנטי בכל מקום, החידוש לא צלח.

יתרונות וחסרונות

נכון להיום רוב האנשים מצלמים תמונות באמצעות מכשיר הסמארטפון שלהם. הפרמטרים החשובים במצלמה ואלו שעוזרים לבדוק את איכות המצלמה במכשיר הם איכות הצילום ביום, איכות הצילום בלילה, יכולות הוידיאו של המצלמה ומצלמת הסלפי. לדוגמה, מצלמת אייפון 6 היא מצלמה שמצלמת 8 מגה פיקסלים ומתמודדות בצורה ראויה לציון עם כל הקשור אל תנאי תאורה מורכבים ויש לה פוקוס נפלא, אם מבחינת המהירות שלו ואם מבחינת הצבעים החדים אותם הוא מצליח לקלוט במצלמה. במכשיר האייפון 6 יש שתי מצלמות, אחורית וקדמית. המצלמה הקדמית היא מצלמת 1.2 מ"פ והאחורית היא 8 מגה פיקסלים. המצלמה הראשית נקראת 'איי סייט' ויש בה צילום וידיאו באיכות של 1080p, פלאש כפול, מיקוד אוטומטי, מייצב תמונה אלקטרוני וזוהי רק ההתחלה. בשורה התחתונה ניתן לומר שמצלמה זו טובה יותר ממצלמות דיגיטליות רבות בשוק הדיגיטלי.

לסיכום, היתרונות העיקריים של מצלמות סמארטפונים באים לידי ביטוי בכך שיש אפשרות לצלם בכל מקום ובכל שעה, להעלות לרשתות חברתיות, להעביר במייל או להעביר לחברים. יתרון שני הוא שיש מצלמות משובחות, כמו במקרה אותה הצגנו בפסקה הקודמת. החיסרון הוא המחיר והעובדה שמכשירי הסמארטפון שבירים ולכן כל נפילה של הפלאפון יכולה להרוס גם את המצלמה.