בבקשה שהוגשה היום לבית המשפט העליון, טוענת העירייה, כי דווקא עתה, לאחר סיום חודשי הקיץ והחגים, מסתבר, כי בשעות הקריטיות בלילה יש יותר המראות מאשר בכל אחת משעות היום

כלים

היום, 14 באוקטובר, פנתה עיריית חולון באמצעות עורכי דינה, עו"ד אבנר (נרי) ירקוני, ועו"ד חן עמידור, ובתצהיר עליו חתום ראש עיריית חולון, מוטי ששון, לבית המשפט העליון בבקשה שיאכוף את החלטתו, שניתנה על ידי השופטת מרים נאור, להגביל את ההמראות הליליות בנתב"ג לצרכי בטיחות בלבד, תוך הטלת קנסות יומיים על רשויות התעופה בהתאם לפקודת ביזיון בית המשפט.

פניה זו נעשתה, כעולה ממנה, רק לאחר שניתנו התראות חוזרות ונשנות מטעם עיריית חולון, ורק לאחר תום חודשי הקיץ ותקופת החגים, בהם לחץ הטיסות היה גדול.

מן הבקשה עולה, כי דווקא עתה, עם ירידת לחץ הטיסות עלתה באופן חד כמות ההמראות הליליות, עד כדי 48 המראות אסורות מדי לילה, וכי צפיפות ההמראות הגדולה ביותר ביממה מתרחשת דווקא בשעות האיסור - בין 4 ל- 5 לפנות בוקר.

מן המסמכים האותנטיים, אשר צורפו לבקשה, מסתבר, כי כל ההמראות הליליות אינן תוצאה של הזזת טיסות מן השעות המותרות להמראה עקב עומס, כפי שהתיר בית המשפט, אלא שמדובר בבקשות חדשות לטיסות חדשות, אשר נילווה להן אולטימטום מצד חברות התעופה, שאם לא יינתן להן להמריא בלילה – לא יטוסו.

בהתייחס ל"נוהל" זה, אשר נועד, לדברי עיריית חולון, לעקוף את הנחיות בג"צ, תוהים ב"כ עיריית חולון, האם הייתה מי מחברות התעופה הנ"ל (ובהן אף סאן דור הישראלית) מעזה לעשות כן באיזה מנמלי התעופה באירופה הסגורים אף הם בלילה.

כן נרמז בבקשה, כי שיתוף הפעולה של רשויות התעופה עם ה"נוהל עוקף בג"צ" הנ"ל נובע מהיקפן הגדול של האגרות הנגבה אגב אישור הטיסות הנוספות הנ"ל.