סקר תיירות נכנסת 2009 של משרד התיירות, המתפרסם היום, מראה כי שביעות הרצון של התיירים מהביקור בישראל עלתה במדדים רבים. הסקר, שנערך על ידי חברת גיאוקרטוגרפיה, התבצע במהלך שנת 2009 בקרב 25,500 תיירים, מתוך 2.7 מיליון תיירים שביקרו בישראל בשנה זו.
התיירים העניקו את הציונים הגבוהים ביותר (בסולם של 5-1) לאתרים הארכיאולוגיים - 4.6 (2008 - 4.2) מדריכים וטיולים מאורגנים- 4.5 (4.3), מסעדות- 4.1 (3.7) החופים והים 4.3 (3.9) והניקיון בשטחים הציבוריים 3.9 (3.4).
ציון גבוה במיוחד, העניקו התיירים ליחס שהם מקבלים מהציבור הישראלי - 4.3, לעומת 3.9 בשנת 2008 ובנוסף, על אף האירועים הביטחוניים, עלתה גם תחושת הביטחון האישי מ-4 ל-4.1. גם תחושת התמורה לכסף (value for money) עלתה מ-3.3 בשנת 2008 ל-3.9 בשנת 2009.
שר התיירות, סטס מיסז'ניקוב: "הגידול בתיירות הנכנסת, הנמשך מזה חודשים רבים, לצד שביעות רצון התיירים ההולכת וגדלה מהשירות הניתן להם בישראל – אינם מובנים מאליהם והם תוצאה של השקעה גדולה בשיווק והסברה, פיתוח תשתיות, עידוד יזמים ושידרוג מערך ההכשרה והשירות. הציבור בישראל הבין מזמן את חשיבותה ותרומתה של תעשיית התיירות למשק הישראלי בהכנסות וביצירת משרות חדשות, ושל התיירות בכלל לתדמית ישראל בעולם – עכשיו הגיע תורו של משרד האוצר לתרגם תרומה זו להגדלת תקציב משרד התיירות בכדי להמשיך תנופה זו".
מנתוני הסקר: 34% מהתיירים היו יהודים, 58% נוצרים; השהות הממוצעת לתייר עמדה על 10 לילות; ההוצאה הממוצעת לביקור עמדה על 1,112$ ועבור 52% מהתיירים היה הביקור בישראל ביקור חוזר. 74% מהתיירים ביקרו בירושלים, 55% בתל אביב, 45% בים המלח, 36% בטבריה, 29% בנצרת ו-17% באילת.