תערוכת הבוגרים 2013 של ביה"ס לעיצוב ואמנות במכללת סמינר הקיבוצים:
התערוכה תוצג במתחם נמל יפו, בגלריה התיאטרון ובחלל הסורגיםפתיחה: יום רביעי ה- 10.7.13 בשעה 20:00נעילה: מוצ"ש ה- 27.7.13
שעות פתיחה: א'-ה' 17:00-21:00שישי: 10:00-16:00שבת: 10:00-21:00
תצוגת האופנה של המחלקה לעיצוב תתקיים ב-14/7 בשעה 19:00 בנמל יפו
אוצרים: דוד פאר ויאיר ברק
תערוכת הבוגרים של המחלקות לעיצוב ואמנות של סמינר הקיבוצים מורכבת מ-33 בוגרי המחלקה לעיצוב המציגים עבודות בתחום עיצוב מוצר, עיצוב תעשייתי, תקשורת חזותית, לבוש ואביזרים, ו-12 עבודות של בוגרי המחלקה לאמנות המשלבות וידאו, פיסול, אנימציה, ציור ואינטראקטיב.
רונן לייבמן, ראש המחלקה לעיצוב, מסביר כי הסטודנטים פועלים מתוך עניין חברתי, תרבותי, סביבתי או אישי, ועוסקים במציאות בה הסטודנטים חיים ובניסיון לשנות, להגיב לה או לשפר אותה.
ד"ר הדרה שפלן-קצב, ראש המחלקה לאמנות, מוסיפה ואומרת כי העבודות מציגות נושאים מגוונים, חלקם מציג באופן ישיר ונועז תכנים ביקורתיים הקשורים בחברה, תרבות ופוליטיקה של זהויות וחלקם מציג באופן סובלימטיבי שאלות עכשוויות הנוגעות ביחסים זוגיים, יחסי טבע-טכנולוגיה, יחסי מבט ויחסי מציאות ובדיה.
אתר החוג לעיצוב -http://www.smkb.ac.il/design אתר החוג לאמנות -http://www.smkb.ac.il/art
לפרטים נוספים: 03-6901200
בתמונות:עבודה של ולדיסלבה דיוברבעבודה של עדי בטרעבודה של אלינור אביכזר-מלניקעבודה של טליה שירן




Window-Portrait 2011, oil on linen on board, 24X15 in
צילום: רחלי טאובר
תערוכתה של הפסלת רחלי טאובר 'על מזבחות ואנשים', בה תציג כ-20 פסלים שנוצרו על ידה במהלך השנים האחרונות, תיפתח בגלריה אפרת, ביום ה' 10.1.2013, בשעה 20:00 ותוצג עד ה- 31.1.2013. "סדרת פסלי האבן "מזבחות" שלפניכם, הינה בעצם סדרת פורטרטים סמויים של אנשים מסביבתי הקרובה, אלו שנתנו לי הצצה אל ליבם. במקום לחקור דיוקנאות ודרכם להבין איך נראה הלב שלהם- בחרתי להציג את ה"לב" עצמו, ולתת לצופה להבין איך נראה האדם שזהו ליבו... בכל "מזבח-לב" שכזה בא לידי ביטוי ערך או רגש אחר, תכונה או שאיפה, חלום וענווה. וכל מזבח מתייחס לשאלות קיומיות הנוגעות במהותו של האדם". כותבת רחלי טאובר על עבודותיה. "שם התערוכה, 'מזבחות ואנשים', נשמע כעוד חוליה במסכת העקידות וכסיפור הידוע והמוכר של קורבן אינסופי, אך רחלי טאובר מצליחה לגעת בנושא מנקודת מוצא שונה ומפתיעה. נקודת המבט הנשית הייחודית שלה מרככת בעזרת אזמל הסתתים את קרנותיו החדות של המזבח ואת הקו הישר והחד של הריבוע הנדרש, ובאופן מטאפורי מפקיעה את המקום הקשה והנוקב ממושג המזבח ומבקשת ליצוק בו פרשנות מחודשת, המחזירה את המזבח אל הפן המתמקד בשורש קר"ב הטמון במלה קרבן". כותבת על עבודותיה נעה לאה כהן, דוקטורנטית לאמנות. "טאובר יוצרת מזבחות אישיים (רובם 20X20 ס"מ) בקנה מידה מינימליסטי, כמו היו מאפשרים לצופה לחבקם, לשאתם ולערסלם, כאילו היו תינוקות בפני עצמם ולא הסד שעל גביו הם מוקרבים. בכך היא פורטת את הסיפור האנושי של המזבחות, הנראים בתחילה כקופסאות חתומות, הטומנות בחובן סודות של עוצמה וקדושה אמורפיים, אל מקום קונקרטי שבו הצופה יכול להיפגש איתם. דרכם יכול הצופה להתמודד כפשוטו, ולהתמודד מלשון מידה, עם האידיאולוגיות הגבוהות המיוצגות במזבח באמצעות הצורה הגיאומטרית והאידיאית של הריבוע. עשרים הפסלים שמציגה טאובר בתערוכה יוצרים וריאציות עכשוויות של המושג מזבח, שנולדו מתוך בירור הסוגיה במסורת העתיקה. כצעד ראשון מבקשת טאובר להתחקות אחר מהלך ה'התמזבחות': מאבן אחת מקודשת הנמצאת על אם הדרך ועד בניית מזבח הזהב בבית המקדש". מוסיפה לאה כהן, במאמרה.
צילום: רחלי טאובר
בתוך פסלי המזבחות שלה ניתן למצוא גם משמעויות נוספות העולות ומבצבצות מעבודותיה. טאובר לא חוששת מלשלב 'מלאכות נשיות' מובהקות ביצירתה 'מלאכות היד' המופיעות בתוך הפסלים מתייחסות דרך דימוי או טקסטורה אל תחומי מלאכות היד הכוללים: רקמה, סריגה, תפירה וכד'. תחום זה מופיע למשל בפסל 'חנוכת המזבח', בו ניתן לראות דימוי של פרוכת משובצת אבני חן, או בפסל 'פני המזבח', שבו יש פרגמנט של מפית קרושה (טכניקת סריגה במסרגה אחת). גם עבודות המטבח באות לידי ביטוי בתערוכה. בתוך הפסלים ניתן לקרוא גם התייחסות דרך דימוי או טקסטורה אל תחומי המטבח, הכוללים: בישול, קילוף, חיתוך ואפייה. כך למשל בפסל 'מזבח העולה', ישנו דימוי של קלמנטינה מקולפת. ובפסל 'מקום המזבח', בחרה האמנית בטקסטורה של תפוח אדמה מבושל ומקולף. פסל 'מזבח אדמה', מעוצב כמו פרלין שוקולד, ואילו 'שער המזבח' מכיל רמיזה ל 'עולם העוגיות'.
צילום: יהושע ויינרייך
אישי ציבור, דיפלומטים ובעיקר כאלה הקשורים בסין התכנסו ביום חמישי (16.8) לרגל אירוע יוצא דופן: פתיחת תערוכה סינית בשם "הפליטים היהודים ושנחאי". בין הנוכחים באירוע הפתיחה היו פפה אללו סגן ראש העיר ירושלים, לי גוו-הואה סגן ראש העיר של רובע הונגקאו, דאי יומינג- קונוסל סין בישראל וחגי שגריר- מנהל מחלקת צפון מזרח אסיה במשרד החוץ.
התערוכה היא יוזמה של הסינים שמטרתה להציג לציבור הישראלי את סיפור ההצלה של 23,000 יהודי אירופה שמצאו מקלט והגנה בשנחאי בתקופת מלחמת העולם השנייה. האירוע התקיים במעמד משלחת בכירה מרובע הונגקו בשנחאי (שם גרו רוב הפליטים) וממוזיאון הפליטים היהודים, שבראשה עמד מר Li Guohua (לי גוו-הואה) – סגן ראש העיר של הרובע. עוד נכחו: מר דאי יומינג- קונוסל סין בישראל ומשפחות מנציגי הפליטים היהודים משנחאי, שהסיפורים של חלקם מוצגים בתערוכה. בין היתר, הוצג סיפורן של האחיות מירי וחווה האוזמן, בנות תערובת מאם סינית, קצינה יפהפיה, ואב יהודי, רופא שברח מאירופה לסין בזמן המלחמה. בין השניים נרקם רומן ואחרי המלחמה עלו יחד לארץ.

