הוועדה המחוזית צפון אישרה את המשך הקידוחים בגולן. 'אדם טבע ודין': בזמן שהמדינה סוערת בצדק בעקבות המחקר שחושף את הנזקים הבריאותיים לתינוקות כתוצאה מזיהום האוויר בצפון, חברי ועדה מחוזית מאשרים תעשיית נפט חדשה ברמת הגולן ". מנכ"ל הארגון: "כמות הנפט שייתכן ויימצא בגולן לא באמת תעניק פתרון למשק האנרגיה בישראל. את 5% מתצרוכת האנרגיה שלכאורה ניתן יהיה לספק מהנפט ברמת הגולן, ניתן היה להמיר באנרגיה מתחדשת שאינה מזהמת.המרוויחים היחידים מקידוחי הנפט הם איילי הון אמריקאים שייהנו מהרווחים שבמכירת הנפט וישאירו אותנו עם זיהום האוויר ועם רמת גולן חרבה ותעשייתית".

קרא עוד...

סיעת 'יש עתיד' יחד עם סגן ראש עירית חיפה קיימה היום ישיבת סיעה מיוחדת

סיעת 'יש עתיד' יחד עם סגן ראש עירית חיפה קיימה היום ישיבת סיעה מיוחדת על רקע פרסוo הממצאים המדאיגים על רמות הזיהום בעיר חיפה והפגיעה בילדים. במהלכה הודיעו חברי הסיעה כי יקדמו יחד עם נציגי העיר חיפה הצעת חוק להורדת רמות הזיהום בחיפה ובסביבותיה/ לפיד:"יש רגעים שהמדינה צריכה לעצור כל מה שהיא עושה, מפני ש 600,000 איש, תושבי חיפה וסביבותיה נמצאים עכשיו ברגע זה בסכנה. אנחנו לא יכולים להגיע למצב שילדים יהיו חולים במדינה הזו כדי שבעלי הון יוכלו להתעשר. " סגן ראש עיריית חיפה, שי אבוחצירה:." אנחנו תושבי חיפה נמאס לנו להתעורר כל בוקר ולראות עוד כתבה, עור מחקר, עוד סקר, כל פעם זה משהו חדש. אנחנו כבר לא יכולים לחיות ככה. הגיע הזמן שהממשלה תיקח על עצמה את האחריות, תגיע לעיר חיפה, תטפל במשבר הזה מקרוב"

קרא עוד...

צעד ראשון לקראת הכרזה על "אזור אוויר נקי" בחיפה - התוכנית הלאומית לצמצום זיהום האוויר במפרץ חיפה: לראשונה - תוגבל כניסת משאיות לחיפה. בשבוע הקרוב ייכנס לפועל השלב הראשון בתכנית לצמצום זיהום אוויר מתחבורה בחיפה. החל מה 5.1.2016: לא תתאפשר תנועת משאיות כבדות בשעות השיא בצירים המרכזיים בעיר חיפה • החל מה-1.1.2016: תינתן למשאיות מנויות עד 12 טון הטבה בסך 40% מתעריף הנסיעה במנהרות הכרמל. המהלך יוביל לצמצום תנועת המשאיות בעיר התחתית ולהפחתה משמעותית בזיהום האוויר מתחבורה. השר להגנת הסביבה, אבי גבאי: "כשיש תכנית ברורה, אנרגיה, מאמץ ושיתוף פעולה - רואים תוצאות. נמשיך לחדש ולעשות בכדי שתושבי חיפה ייהנו מאוויר נקי"

קרא עוד...

המשרד להגנת הסביבה ביקש את אישור ועדת הכלכלה של הכנסת ליטול תקציבים מקופת הקרן לשמירת נקיון, כדי לממן חלק מהתכנית להפחתת הזיהום במפרץ חיפה. ח"כ דב חנין: "אם הממשלה רוצה לשקם את מפרץ חיפה - אז שתעמיד תקציבים שיממנו זאת"

קרא עוד...

חשד שמחקים ששווקו לציבור מכילים רמות חריגות של חומרים שידועים כמשבשי פעילות הורמונלית. הממונה על התקינה במשרד הכלכלה והתעשייה, איגור דוסקלוביץ', מזהיר את הציבור בכלל ואת ציבור ההורים לילדים בפרט, מפני שימוש במחקים שאינם עומדים בתקן הרשמי

קרא עוד...

דרישה לניקוי אורוות במשרדי איגוד ערים חיפה - בעקבות חשיפת ניגוד האינטרסים של הרגולטור (איגוד ערים) על ידי סיעת הירוקים של חיפה וערוץ 10, מגמה ירוקה דורשת את עצירת ערר בז"ן בוועדת התכנון המושתת בין היתר על נתוני האיגוד.

קרא עוד...