הדור הבא של הקעקועים כבר כאן ומי שרוצה לנצל אותם צריכה לשלב אותם עם מוצרי טיפוח מתאימים. העדכון האחרון מענף הקוסמטיקה מוכיח שקעקועים לא חייבים לבוא על חשבון שימוש במוצרי הזנה, העשרת לחות ואיפור. כל מה שצריך לעשות הוא לבחור את מוצרי הקוסמטיקה הנכונים. אפשר לעשות זאת על ידי התייעצות עם אנשי מקצוע, השוואה בין חומרים והשראה מקטלוגים מתחום האופנה. החידוש המעניין ביותר בא לידי ביטוי בקשר בין שמירה על אלסטיות העור לבין הקעקוע.

אם בעבר נהוג היה לחשוב שניתן להעלים עור מקומט בעזרת ציורי גוף ייעודיים, הרי שכיום השאיפה היא לשלב בין עור מטופח לבין קעקוע מדויק. אפשר לעשות את זה אם מורחים קרם לחות ומונעים יובש בעור. יש להימנע מחשיפה לשמש, לשתות הרבה מים ולבדוק אילו מוצרי טיפוח מתאימים לסוג העור ולמצב הבריאותי.

דרישות משרד הבריאות בשנת 2016

עוד חידוש מעניין מתחום היופי והקעקועים קשור לשינויים שערך משרד הבריאות. בשנת 2016 כבר לא מסכימים נציגי המשרד להתפשר על סטודיו לקעקועים שלא עומדים בסטנדרטים המחמירים ביותר. הסטנדרטים תקפים בכל מקום בארץ והם אלו שעושים את ההבדלים בין קעקועים מקצועיים, מדויקים ואיכותיים לבין סיכון בריאותי. דרישות המשרד מתעדכנות מדי שנה וכיום הן נוגעות בשורה ארוכה של פרמטרים. המטרה של משרד הבריאות היא לפקח על התחום ולמנוע מצב של נזקים לעור. מבחינת גברים ונשים שמחפשים סטודיו לקעקועים, הרישיון הניתן על ידי משרד הבריאות הוא אינדיקציה למקצועיות וניסיון. רק סטודיו עם רישיון בתקף מורשה לבצע קעקועים או פירסינג. הסטודיו צריך להיות מנוהל בהתאם להנחיות ולדרישות של משרד הבריאות, להקפיד על סטרילזציה מלאה ולהחזיק ברישיון עסק על פי חוק רישוי עסקים.

איך מטפלים בקעקוע חדש?

עבור גברים ונשים בטווח רחב של גילאים, קעקוע חדש הוא חלק מהחיים. גם היום יש המלצות שיכולות לסייע לטיפול בקעקוע החדש ולהאצת קצב ההחלמה של העור. אחרי שבוחרים מוצרי טיפוח ומבינים את ההבדלים בין תכשירי קוסמטיקה, כדאי להיכנס לעובי הקורה ולטפל בפצע לפי הנחיות מסוימות. יש להסיר את התחבושת רק שעתיים לאחר ביצוע הקעקוע ולנקות את האיזור בעדינות במים ובסבון. אין לחבוש את המקום שוב לאחר הורדת התחבושת החד פעמית, אך כדאי לשטוף את המקום מספר פעמים ובערך כל שעתיים עד השינה. אפשר גם לשים חולצה קלילה ולמחרת היום למרוח שכבה של משחת "בפנטן פלוס" תהליך ההחלמה אורך בממוצע שלושה שבועות. בתקופה הזו אסור להיחשף לשמש, להיכנס לים או לבריכה וללכלך את האיזור. יש לזכור כי הקעקוע מחלים רק אחרי שהוא מתקלף לגמרי ומפסיק להבריק. עם זאת, ההמלצות האחרונות הן להגיע לסטודיו לקעקועים לאחר כחודש וחצי כדי לבצע ביקורת ולעקוב אחר קצב ההחלמה והריפוי.