בכל כמה שנים האופנה מתחלפת, בכל מה שקשור לקעקועים ועיטורי גוף: עד לפני מספר שנים בחורות קיעקעו את עצם הזנב שלהן, היום הולך חזק הטרנד של קעקוע שמות הילדים על פרק היד הפנימי או בעורף, ציורים של נוצות או כנפיים על הגב, נקודות על פרק היד כמו אצל השף אסף גרנית, ובכלל השתוללות יצירתית מהממת, שמתבטאת בציורי גוף. על איזה קעקוע אתם חולמים, ומה הוא אומר עליכם?

קעקוע לגברים
קעקוע לגברים

אגרופים, שרירים והומאז' לגיבורי על

טרנד קעקועי גיבורי העל הוא חמוד למדי, והישראלית היפה שלנו גל גדות הצטרפה לא מזמן לגל הקעקועים המבוקשים, בתור דמותה כוונדר וומן. מה זה אומר על נשים שבוחרות לצייר את הדמות שלה על גופן? ציור כזה משדר העצמה נשית, סטייל ואופנה אבל גם קריצה של הומור: הנה, עשיתי קעקוע של קומיקס. יש גם קעקועים שמשלבים בין גיבורי ילדות והגוף עצמו, למשל קעקוע של ברוס לי, שהאגרוף שלו משתלב עם אצבעות הידיים באופן חינני למדי.

קעקועים על צלקות וניתוחים

פעם נשים שעברו כריתת שד היו מיד משחזרות את השד, ואם נותרה להן צלקת הן היו ממהרות להסתיר אותה, לפעמים במחיר של אי יציאה לחוף הים בבגד הים. היום, למזלנו, אף אחד כבר לא מסתתר, גם אם הוא מצולק או כרות איבר. נשים שעברו כריתת שד יכולות להתקעקע באיזור של השד, בכוונה להדגיש אותו, בבחינת "אני לא מתביישת בחלק זה של גופי אלא להיפך, אני רוצה להדגיש את יופיו". בכתבה שפורסמה לא מזמן במגזין לאשה, רואיינו שלוש נשים שהחלימו מכריתת שד, ובחרו לעטר את האיזור בפרחים ואיורים מקסימים. לעומתן יש כאלה שבוחרים ממש לעשות מהקטיעה שלהם בדיחה, כמו הבחור שהאמה שלו נקטעה, ועל האצבע נכתב "אופס" (האמת היא שזה די מצחיק ויצירתי מאד). אלה קעקועים עם משמעות שהיא קצת מעבר לסתם קישוט הגוף – יש להם תוכן רגשי ונפשי עצום, ואפילו יש יגידו – מבריא.

קעקועים לגברים וקעקועים לנשים

האם יש הבדל משמעותי בין קעקועים לגברים, וקעקועים לנשים? היינו רוצים להגיד שלא, כי עולם שיוויוני וכו', אבל האמת היא שעדיין יש הבדל וזה לגיטימי, זה בדיוק כמו שיש הבדל בין הבגדים שנועדו לגברים ואלה שנועדו לנשים. אז מה גברים מקעקעים יותר מנשים? הרבה חרבות, סממנים צבאיים, קעקועים עם הומור, איורים של נשים, סמלים של הפלוגה ששירתו בה. קעקועים לגברים גם נוטים לפעמים לכיווונים מקצועיים, למשל, שפים לעיתים מקעקעים סכין ומזלג על הזרוע, מוזיקאים מקעקעים תווים וכו'. גברים, יותר מנשים, מקעקעים במקומות פחות פופולריים, כמו למשל בתוך האוזן, בניגוד לנשים שמקעקעות דווקא בתוך השפה התחתונה (כמו אצל הדוגמנית עדן פינס, שקעקעה wild בתוך השפה התחתונה). גברים גם עושים יותר קעקועי שרוול, וקעקועי צוואר מלאים.