המספרים מלמדים שמדי שנה אלפי ישראליות בוחרות לעבור ניתוח הגדלת חזה. המספרים עולים מדי שנה אך עדיין לא מגיעים למספרים ולאחוזים בארה"ב, שם מדי שנה 300 אלף נשים מבצעות ניתוחי הגדלת חזה.

ישנם לא מעט ויכוחים מדוע נשים עוברות ניתוחי הגדלת חזה, למה הן מבקשות וצריכות לעבור אותו, האם מדובר בניתוח הכרחי ואולי הויכוח הגדול ביותר, האם ניתוח הגדלת חזה הוא עניין פמיניסטי או לא, האם הוא מנציח את הרעיון שהיופי הוא מה שקובע או שהוא בעצם הוא משנה את היחס ליופי טבעי.

חשוב לציין שניתוח הגדלת חזה הוא לא דבר חדש, כבר למעלה מ-50 שנה הוא חלק אינטגראלי מעולם הניתוחים הפלסטיים. עצם העובדה שבשנים האחרונות יותר ויותר נשים החליטו לעבור אותו, נובע מכמה סיבות:

ראשית, תהליך הניתוח השתפר מאוד, הפך הרבה יותר קל מאשר בעבר.

שנית, השתלים אשר מושתלים בחזה, שתלי הסיליקון, השתפרו מאוד

שלוש, מבחינה ציבורית, ניתוח הגדלת חזה נתפס היום כדבר יותר לגיטימי מאשר בעבר.

ארבע, יותר רופאים מתמחים בזה, בין היתר בגלל העלייה בביקוש, מה שאומר שיש יותר אפשרויות היכן ואצל מי לעבור את הניתוח.

מדוע נשים עוברות ניתוח הגדלת חזה

ישנן סיבות רבות ומגוונות מדוע נשים עוברות הגדלת חזה. אנחנו נציג חלק מהסיבות כאן. לפני כן, רק נציין מספר נקודות חשובות.

נקודה ראשונה, בעבר היה נהוג לבצע ניתוחי הגדלת חזה מגיל 18 ומעלה. כיום יש רופאים שמבצעים ניתוחים גם אצל בחורות מתחת לגיל 18.

נקודה שנייה, אומנם מדובר בניתוח עם אחוזי הצלחה מאוד גבוהים, אך עדיין, יש מקרים בהם נדרש ניתוח תיקון, בוודאי אם מדובר במקרה שהשתל נפתח.

את הסיבות שבגללן נשים מחליטות לעבור ניתוח הגדלת חזה, אפשר לחלק בצורה הבאה:

מסיבות אסתטיות – ככל הנראה מדובר בסיבה העיקרית, הראשית, שבגללה נשים מחליטות לעבור ניתוח הגדלת חזה. נשים בכל הגילאים מרגישות לא מספיקות אסתטיות עם החזה שלהן ולכן הן בוחרות להגדיל אותו בשביל להיראות יותר יפות ומושכות.

מסיבות פסיכולוגיות – במובן מסוים זה קשור לעניין האסתטי. עבור נשים רבים, חזה קטן יכול להוות גורם לתחושת חוסר ביטחון, במיוחד עם גברים או עם נשים אחרות. מבחינת חלק מהן הפתרון הוא להגדיל את החזה.

נשיות – עבור נשים רבות, החזה מהווה את מקור הנשיות, ברגע שהחזה קטן, אז הן חשות שהנשיות שלהן לא בולטת מספיק. ניתוח הגדלת חזה אמור לתרום להן בכך.

תאונה או חבלה – נשים שעברו תאונה, חבלה או אפילו מחלה ונגרם להן נזק באזור החזה, יבקשו לשפר את המראה שלו באמצעות ניתוח, לרוב זה יהיה ניתוח תיקון והגדלת חזה. להבדיל מהמקרים הקודמים, לעיתים מדובר בעניין אסתטי שמתייחס גם לאלמנטים אחרים בגוף בכלל ובפרט בחזה.