גברים, בניגוד לנשים, אינם מודאגים כל כך מהזדקנות. הנושא מדאיג אותם אך פחות מנושאים אחרים כגון עיצוב הגוף , שיחזור שיער הראש או הסרת שיער הגוף. הם נוטים להגיע אל הרופא המטפל עם בעיה ספציפית, כאשר הזדקנות יכולה להיות אחת מהן אך היא בד"כ לא הסיבה העיקרית שמביאה אותם. גברים שונים מאוד מנשים הן ביולוגית והן התנהגותית. אם מסתכלים על ההבדלים הביולוגיים בין גברים לנשים , ניתן להבחין כי לגברים עור עבה יותר ( ובעל רשת כלי דם ענפה יותר ) הם נוטים להצמיח שיער באזורים שונים של הגוף . כמו כן יש להם פחות שומן תת עורי

מבחינה התנהגותית לגברים יש מטרות וציפיות שונות . הם נוטים להיות פאסיביים יותר , נוטים פחות לציין דברים המטרידים אותם ושואלים פחות שאלות. נטייה זו דורשת ממני להיות קשובה יותר אליהם, לשאול יותר שאלות ולהסביר דברים בפירוט יתר.

מתוך הנאמר לעיל ,טיפולי לייזר , לסוגיהם השונים, מהווים שיטת טיפול טובה עבור גברים כיון שהיא נותנת תוצאות מהירות יחסית והרבה יותר קלה עבורם מאשר מריחת תכשירים חיצוניים.

אצל גברים , עקב ריבוי שיער הגוף, קיימת שכיחות יתר של פוליקוליטיס – דלקת זקיקי השיער. תופעה זו שכיחה מאוד בעיקר בחלק התחתון של הזקן באזור הצוואר והפתרון היחידי לבעיה לאורך זמן הינו הסרת שיער בלייזר- סיבה נוספת המביאה גברים לשיטת טיפול זו.

למרות השימוש באמצעי הטיפול המקובלים למניעת הזדקנות כגון בוטוקס וחומרי מילוי הגישה שלי לפנים הגבריות שונה לגמרי. מבנה הפנים הגברי הינו בעל שוני גרמי ושרירי מזה הנשי. בנוסף לכך מטרות הטיפול למניעת הזדקנות שונות בין המינים. בעוד שקו הלסת הנשי מאופיין בהיותו עדין ומחודד יותר , הרי שקו הלסת הגברי נוטה להיות מאופיין יותר ע"י עוביו ורוחבו. עובדה הנותנת לחלק התחתון של הפנים מראה מרובה יותר . אני נוטה להדגיש את הסנטר הגברי ע"י חומרי מילוי על מנת לתת לו מראה עוצמתי.

באשר ללחיים, לנשים המטרה היא בד"כ לעצב עצמות לחיים גבוהות ומלאות, בעוד שלחיים גבריות , עקב מיעוט מלחתחילה של ריקמת השומן שבהם ,דורשות מילוי באזור הלחי המרכזית .

טיפול נוסף המתאים מאוד לעור הגברי הינו Skin boosters – החדרה לעור של חומצה היאלרונית דלילה הגורמת להתפחת העור - דבר המשווה לעור מראה מתוח , חלק וזוהר.

גברים נוטים הרבה פחות מנשים לדבוק במשטר טיפול ביתי ולכן אני מקדישה זמן רב יותר בשיחה איתם לנושא זה .

כאשר אני מציעה להם טיפול ביתי לטיפוח העור ,אני ראשית מנסה להצמיד אותו לפעילות יום יומית קבועה כגון גילוח על מנת לקבע אותו. אני מנסה לפשט אותו ככל האפשר ולהגביל אותו לתכשיר אחד לניקוי פנים ותכשיר נוסף המשלב לחות והגנב משמש.

ד"ר שרון דוידסון מטפלת באסתטיקת הפנים והשיניים, בעלת קליניקה פרטית במתחם שרונה בתל אביב.