ח"כ ילין: "הארכת הטבות המס מאפשרת לרשויות המקומיות ולתושבים להמשיך לחיות בעוטף עזה, תוך אפשרות לפתח את האזור"

ח"כ חיים ילין (יש עתיד)
ח"כ חיים ילין (יש עתיד)

מליאת הכנסת אישרה היום (9.3) פה אחד, את הצעתו של ח"כ חיים ילין (יש עתיד), להאריך את הטבות המס שמקבלים כיום תושבי שדרות וישובי העוטף. במענה להצעה, הודיע סגן שר האוצר, ח"כ יצחק כהן, כי ההטבות יוארכו מהיום עד לסוף שנת 2018 וועדת הכספים תתכנס בקרוב לאשר את המשך ההטבות לשנתיים נוספת (עד סוף 2020).

כזכור, בשנת 2007 נחקק חוק לסיוע לשדרות וליישובי הנגב המערבי כ'הוראת שעה', אשר הוארכה מאז מספר פעמים לאור הימשכותו של המצב הביטחוני בדרום. מטרת התקנות לתת זיכוי במס בשיעור 20% לתושבי היישובים הנכללים בהן, הממוקמים עד 7 ק"מ מגדר המערכת בתוספת של עוד 7 יישובים. ההטבה ניתנת בזיכוי במס על הכנסה מיגיעה אישית. מדי שנה מתכנסת וועדת הכספים ונדרשת לאשר את התקנה בכל פעם מחדש.

בהצעת החוק שהגיע ח"כ חיים ילין נודעה לקבוע את תוקף הטבות המס למספר שנים ולאפשר יציבות לראשי הרשויות ולתושבים ולא כפי שהמצב היום בו כל סוף שנת תקציב יש חוסר ודאות. ההצעה אושרה פה אחד בתמיכתם של 45 חברי כנסת.

ח"כ חיים ילין: "אני מברך את הממשלה שקיבלה את הצעתי להאריך את מתן הטבות המס לתושבי הנגב המערבי. המאבק כל שנה מחדש למתן הטבות מס לתושבי הנגב המערבי הוא אבסורדי, הגיע הזמן אחרי עשרות שנים של ירי לעשות צדק עם התושבים. הארכת הטבות המס מאפשרת לרשויות המקומיות ולתושבים להמשיך לחיות בעוטף עזה, תוך אפשרות לפתח את האזור ולמנוע כל שנה מחדש את המאבק והחשש מביטול ההטבות. ביטחון וודאות זה חלק מהחוסן של התושבים, חלק מהצמיחה הדמוגרפית והאפשרות להמשיך בשגרת החיים על-אף המצב הביטחוני."

סגן שר האוצר, ח"כ יצחק כהן שהשיב להצעה במליאת הכנסת בשם שר האוצר אמר: "ח"כ חיים ילין עוזר ודואג לתושבי שדרות ויישובי עוטף עזה והממשלה חושבת שהוא צודק בהצעתו. הממשלה החליטה לאור בקשתו של ח"כ ילין לתמוך הארכת הטבות המס עד סוף שנת 2018 ולהביא לוועדת הכספים בהקדם, הארכה בשנתיים נוספות עד לסוף שנת 2020".