ממונה בטיחות הוא תקן של אדם העובד במפעל או ארגון תעשייתי ומטרתו העיקרית היא בעצם לדאוג שכל נהלי הבטיחות המקובלים בתעשייה מיושמים במקום אשר מעסיק אותו, זאת על ידי מיומנויות ניהול אמצעי בטיחות אשר נרכשות בעת לימודי קורס ממונה בטיחות. למעשה, תפקידו של ממונה בטיחות הוא לייעץ למעסיק שלו אודות ליקויים אפשריים או משני בטיחות שיש לנקוט בהם על מנת להפוך את העבודה לבטוחה ככל הניתן ולמנוע תאונות ואסונות שלמרבה הצער מרבים להתרחש כאשר מדובר על התעשייה של ימינו. כמו כן, חשוב לציין כי מדובר במקצוע בעל ביקוש גדול מאוד שכן, החוק מחייב ארגונים או מפעלים תעשייתיים אשר מונים מעל ל - 50 עובדים להעסיק לפחות ממונה בטיחות אחד. 

קרדיט לתמונות FREEPIK
קרדיט לתמונות FREEPIK

למה כדאי לכם לעבוד בתור ממוני בטיחות?

לפני שאתם מתחילים לברר אודות המקומות המומלצים ביותר לערוך בהם קורס ממונה בטיחות בצפון ובחיפה בפרט, חשוב מאוד שתכירו את היתרונות המדהימים הטמונים בעבודה זו. תחילה, חשוב מאוד לציין שממונה בטיחות הוא תפקיד אשר מביא איתו לשולחן תחושת שליחות עצומה שכן, התעשייה של ימינו מלאה באסונות אותם ממונה בטיחות מונע ובכך מבטיח את הבטיחות של חבריו לעבודה. יתר על כן, ממונה בטיחות נחשב לאחד הנכסים החשובים ביותר של המקום אשר מעסיק אותו, זאת מאחר ובעת מניעת אסונות וליקויים ממונה הבטיחות גם מונע הפסד כספי של החברה אשר מתרחש ברגע שיש תאונות עבודה. למעשה, מדובר בתפקיד מאוד מעניין מאחר והוא משלב ייעוץ לפי משני בטיחות ואף גם הדרכות של צוות העובדים, הדרכות בהן ממונה הבטיחות עובר עם הצוות על הדגשים החשובים ביותר בעיניו על מנת לעבוד בצורה בטוחה.

לימודי ממונה בטיחות - במה זה כרוך?

כדי לעבוד בתור ממוני בטיחות עליכם לעבור הכשרה בתחום זה, מאחר ומבחינה חוקית עליכם להיות בעלי תעודת הסמכה טרם קבלה למקום עבודה, זאת בעוד כי ניתן למצוא מקומות אשר נועדו לשם הכשרת ממונה בטיחות בצפון ובפרט בחיפה. למעשה, מדובר בקורס שבמרבית המקרים אורך כ - 71 מפגשים, כאשר עליכם להיות בעלי תעודת מקצוע תעשייתי על מנת להתקבל אל קורס זה. נוסף על כך, חשוב לציין שכדי להתקבל ללימודי ממונה בטיחות עליכם להיות בעלי ניסיון מקצועי מוכח בתחומכם, כאשר בעלי תואר ראשון כמו הנדסה אמורים להיות בעלי ניסיון תעסוקתי של שנתיים לפחות ואילו הנדסאים וטכנאים צריכים שלוש שנים. בתום סיום הלימודים שלכם בתור ממוני בטיחות תקבלו תעודת הסמכה מקצועית לכל דבר ועניין מטעם משרד העבודה, זאת בנוסף לרישום במאגר בעלי התפקידים בתור ממונה בטיחות אשר מחזיקים בהכשרה תקפה בתחומם. לאחר שסיימתם את לימודיכם וקיבלתם את התעודה המיוחלת, תוכלו להשתלב במפעל הקודם בו עבדתם בתור תקן נוסף של ממונה בטיחות או שתוכלו לחפש אחר עבודה אחרת בתחום זה.