כיום, תחום עיצוב הפנים התרחב מאוד וניתן למצוא בו המון סגנונות עיצוב וחומרי גלם מהם מכינים רהיטים ייחודיים. כיצד תבחרו את סגנון הריהוט שמתאים לכם? במדריך זה נסביר מה ההבדל בין עיצוב מודרני לעיצוב כפרי, וניתן לכם טיפים לבחירת ריהוט שיתאים בדיוק לבית שלכם

קרדיט PIXABAY
קרדיט PIXABAY

 

תהליך עיצוב הפנים הוא התהליך החשוב והמרכזי בעת שיפוץ דירה קיימת או כניסה לדירה חדשה. בלב התהליך הזה נמצא בחירת העיצוב לבית שלכם, כך שהוא יבטא את מי שאתם ותרגישו בו בנוח. עיקרון חשוב נוסף הוא בחירת עיצוב שיסב לכם גאווה כדי שתשמחו להזמין לביתכם אורחים רבים. ניתן לחלק את התהליך הזה לשני שלבים: שלב בחירת הריהוט והשלב של בחירת אקססוריז והלבשת הבית. במדריך הזה נתאר את שני השלבים ונספר על ההבדלים בין סגנונות עיצוב שונים.

סגנון עיצוב כפרי מול עיצוב מודרני

כיום ניתן למצוא שני סגנונות עיצוב עיקריים – אחד הוא העיצוב הכפרי, שמתבסס על שימוש בחומרים טבעיים ואווירה כפרית ונינוחה, והשני הוא העיצוב המודרני שמאופיין בקווים חזקים, אלגנטיים ונקיים. לכל סגנון יש יתרונות וחסרונות וניתן להתאים אותו לכל חלל. ערבוב בין שני סוגי הסגנונות בדרך כלל נראה "מודבק" ויוצר תחושה מבולגנת. כך שמומלץ לבחור בסגנון עיצוב מסוים ולדבוק בו. כמובן שקיימים סגנונות עיצוב נוספים כמו עיצוב נורדי. בנוסף, חשוב לזכור שמדובר בסגנונות של עיצוב הפנים והם לא קשורים לסגנונות אדריכלות. ניתן לשלב בין סגנונות אדריכלות שונים וסגנונות עיצוב פנים שונים בהתאם לטעם האישי שלכם.

שלב ראשון – בחירת ריהוט

הריהוט תופס את עיקר החלל בבית, והוא עונה על שני צרכים:

צורך פונקציונלי – הריהוט צריך להיות נוח לשימוש וקל לתחזוקה. למשל, אם הספה שבחרתם לא נוחה בני הבית ימנעו מלשבת עליה ויפספסו זמן איכות משפחתי. דוגמא נוספת היא למשל בבחירת ריהוט למטבח, שצריך להיות נוח לשימוש ממשוך בעת בישול וגם נוח לניקוי משום שיתכן והוא יצבור כתמי אוכל.

צורך עיצובי – כולנו רוצים לחיות בבית נעים ומזמין. הריהוט מושך פעמים רבות את תשומת הלב ואת המבט גם של הדיירים וגם של האורחים ולכן יש חשיבות בבחירת רהיטים כך שיהיו מעוצבים ויפים לטעמכם. ניתן לבחור רהיטים לפי העקרונות המנחים של סגנונות העיצוב הכפרי או המודרני.

חשוב לזכור את שני הצרכים האלה בעת שיפוץ הבית או עיצוב של בית חדש כדי ליצור חללים נעימים ומעוצבים. ספקי ריהוט ועיצוב איכותיים ידעו להתאים לטעמכם האישי את המוצרים הטובים ביותר מבחינת פונקציונליות.

שלב שני – אקססוריז והלבשת הבית

השלב השני מאפשר מענה על הצורך לעצב את הבית לטעמכם והוא שלב בחירת האקססוריז לבית. אקססוריז לבית יכולים להיות כריות מעוצבות, סלסלות נוי, פסלים, כדי פרחים, תמונות לקיר, שמיכות טלוויזיה, ועוד ועוד. ניתן למצוא אקססוריז לכל חדרי הבית ומומלץ לבחור כאלו שיוסיפו את הטאץ' העיצובי שלכם. מומלץ לבחור אקססוריז לבית רק לאחר בחירת רהיטים לבית, משום שרהיטים הם הפריטים ה"פונקציונליים" העיקריים ומומלץ להתאים את האקססוריז אליהם ולא להפך.

לסיכום, תהליך עיצוב הבית יכול להיראות כמו תהליך מבלבל ומאתגר במיוחד, אך למעשה בעזרת עבודה מסודרת ניתן ליצור חללים יפים ומזמינים. ישנם סגנונות עיצוב רבים, בהם הסגנון הכפרי או הסגנון המודרני, ומומלץ לבחור סגנון שמתאים לטעמכם ולדבוק בו. מומלץ בשלב הראשון לבחור את הרהיטים לבית כך שיהיו מעוצבים וגם פונקציונליים, ורק בשלב השני לבחור כיצד תרצו לאבזר את הבית ולהוסיף לו פריטי אקססוריז לטעמכם.