לא מבלבלים את הבטן: כנס ארצי של דיאטניות כללית מכל רחבי הארץ נערך במרכז רפואי לין בחיפה

כלים
כנס הדיאטניות הקליניות
כנס הדיאטניות הקליניות

"מי מבלבל לנו את הבטן" - כך נקרא הכנס הארצי של דיאטניות כללית ברחבי הארץ שנערך במרכז רפואי לין בהשתתפותן של 110 דיאטניות שהגיעו לחיפה מכל רחבי הארץ. הכנס הוכן במשותף על ידי מנהלות היחידות לתזונה ודיאטה במרחב חיפה וגליל מערבי: עירית בוקעי במחוז ועליזה שרייר בבי"ח כרמל.

בדברי הברכה של פרופ' מ"ק חן שפירא - מנהלת מרחב חיפה וגליל מערבי, סיגל זומר - המנהלת האדמיניסטרטיבית בבית חולים כרמל ואירית פורז - הדיאטנית הראשית של כללית, הדגישו כולן את חשיבותו של שיתוף פעולה והרצף הטיפולי בחולה המורכב, בין בית החולים למרפאות הקהילה. זו מתכונת ייחודית של פעילות הדיאטניות בכללית חיפה שמתקיימת כבר למעלה מ 20 שנים.

במהלך הכנס הוצגו עבודות מרתקות: דניאלה קופמן - דיאטנית גסטרו ממחוז שו"ש הציגה מחקר על "פרוביוטיקה תסמונת המעי הרגיז ומחלות מעי דלקתיות. ד"ר קורינה הרטמן - מנהלת היחידה המרחבית של כללית לגסטרואנטרולוגיה ילדים בחיפה התייחסה לשאלה: פרוביוטיקה – "מה נכון ומה אגדה".

שירן טרקל בידרמן - דיאטנית במחוז חיפה וג"מ דיברה על השאלה שמטרידה את כולנו: "מי אשם בהשמנה? אנחנו או משהו בתוכנו?"

מריאנה גן נוי מחברת Medtronic (given imaging) הציגה את הקפסולה האנדוסקופית.

על השתלות צואה וטיפול במריחואנה רפואית לחולים במחלות מעי דלקתיות, דיבר ד"ר אורי סגול המנהל המרחבי במחוז חיפה ובבי"ח כרמל של שירות גסטרו אנטרולוגיה מבוגרים.

בצד ההיבטים המקצועיים המרתקים, היה מעמד מרגש מאד בכנס שעמד בסימן פרידה מעירית בוקעי - מנהלת היחידה לתזונה ודיאטה במחוז חיפה וגליל מערבי, מזה למעלה מ-30 שנים, שיוצאת בקרוב לגמלאות. לרגל האירוע הכינו לה חבריה למקצוע סרטון שסיכם את פעילותה רבת השנים וכן ברכות ופירגונים רבים מחבריה לעבודה.