במעמד ראש העיר עכו שמעון לנקרי, שחקן נבחרת ישראל בטניס, אנדי רם ומנכ"ל המרכז לטניס בישראל, ארי שטרסברג נערך ביום שני במרכז הטניס בעכו אירוע לציון 40 שנה להקמת המרכז לטניס בישראל. האירוע כלל הפנינג לכל הקהילה ומשחק ראווה בין אנדי רם ומאמנו לשעבר רונן מורלי אשר שיחקו משחק זוגות עם ילדי מרכז הטניס בעכו. באירוע השתתפו יו"ר אגודת הידידים של מרכז הטניס גיא ידלין, מנהל מרכז הטניס בעכו, אלעד רוט שאף הנחה את הטקס, ילדים רבים והוריהם. בהמשך התקיים הפנינג ספורטיבי שכלל מתחמי פעילויות להורים וילדים ולגיל הרך והרצאה לבוגרים בנושא "מנהיגות חיובית, העצמה אישית ומה שביניהם" מפי רונן מורלי.

המרכז לטניס בישראל חגג בעכו 40 שנות אליפות וחינוך בספורט בהשתתפות אלוף הטניס אנדי רם. צילומים: דוברות עיריית עכו
המרכז לטניס בישראל חגג בעכו 40 שנות אליפות וחינוך בספורט בהשתתפות אלוף הטניס אנדי רם. צילומים: דוברות עיריית עכו

במהלך הטקס אמר ראש העיר עכו, שמעון לנקרי: "הספורט חשוב לקידום החברה בישראל וכדי שהילד יתפתח צריך לתת לו מתקן ראוי, ולכן זה מה שעשינו בעכו, יצרנו מתקנים ומוסדות תרבות וספורט. לפני 6 שנים בנינו כאן את מרכז הטניס כדי שיביא לידי ביטוי את התפיסה החינוכית-ערכית-חברתית שלנו האומרת שכל ילד יכול להצליח, גם אם הוא גר בעכו, בשלומי, בטבריה, בדימונה או בירוחם, אם ניתן לו את ההזדמנות להצליח – וזה מה שעשינו". עוד אמר לנקרי: "הספורט הוא כלי חינוכי חברתי מהמדרגה הראשונה לקידום ילדים כדי שיוכלו לממש את הפוטנציאל שלהם".

ארי שטרסברג, מנכ"ל המרכז לטניס בישראל הוסיף ואמר: "המרכז לטניס בישראל מציין 40 שנות עשייה ותרומה לקהילה, פועל בשליחות של ערכים למצוינות ודאגה לאלפי ילדים בישראל. כמו כל מרכזי הטניס, כך גם המרכז בעכו פועל למען העצמתם החברתית, הפסיכולוגית והפיזית של ילדים ונוער בישראל באמצעות הטניס. נמצאים כאן צוות מאמנים חדורי מוטיבציה במטרה לגדל את אנדי רם הבא".

רונן מורלי, מבכירי מאמני הטניס בארץ. כיום מנהל פרויקט נבחרות ארצי ומערך הכשרות מאמנים במרכז לטניס בישראל. בעבר היה מאמן נבחרת הדיוויס של ישראל וגידל את הזוג המצליח ביותר בתולדות הטניס הישראלי - אנדי רם ויוני ארליך, זוכי תואר הזוגות באליפות אוסטרליה הפתוחה ואת שחקני היחידים הראל לוי ונועם אוקון שדורגו שניהם במאיה הראשונה בדירוג העולמי.

המרכז לטניס בישראל הינו מוסד ללא כוונת רווח אשר נוסד בשנת 1976 במטרה לאפשר לכל ילד בישראל ללמוד טניס ללא הבדל רקע, דת, מין, יכולת גופנית או כלכלית. המרכז מפעיל 14 מרכזי טניס ברחבי הארץ מקריית שמונה בצפון ועד באר שבע בדרום ומשרת מעל 20,000 ילדים ומבוגרים מדי שנה. בין 500 אלף הבוגרים של המרכזים ניתן למצוא שחקנים מקצועניים שהפכו לגאווה לאומית כמו: דודי סלע, שחר פאר, עמוס מנסדרוף, גלעד בלום, אנה סמשנובה, יוני ארליך, אנדי רם, ציפי אובזילר, אמיר חדד, אמיר וינטרוב, יוליה גלושקו ועוד.

עדכונים אחרונים

קרדיט תמונה FREEPIK
ספורט בארץ