לראשונה בארץ: עיריית ירושלים יזמה קורס מיוחד שילמד את המסעדנים כיצד לשמור על רמה איכותית ובריאותית במסעדות. בקורס משתתפים 24 מסעדנים מירושלים והוא מתקיים בשיתוף מט"י ירושלים ובשיתוף משרד הבריאות

כלים
צילום: מט"י ירושלים
צילום: מט"י ירושלים

עיריית ירושלים ומט"י ירושלים, בשיתוף משרד הבריאות, פתחו השבוע קורס חדש וייחודי בו ילמדו מסעדנים כיצד לשמור על רמה איכותית ובריאותית גובהה במסעדות ובתי הקפה. בקורס משתתפים 24 מסעדנים מירושלים הלומדים היבטים שונים של טיפול היגייני במזון ובכלים וגם תחזוקת מבנים לטובת קידום הטיפול בעסק שלהם.

את הקורס יזם האגף לקידום עסקים בעירייה בשיתוף מט"י ירושלים במטרה לשפר את השירות הניתן לעסקים בעיר ולסייע למסעדנים בקידום קבלת רישיונות העסקים תוך עמידה ברמה גבוהה של איכות. הקורס הינו חלק מתכנית עירונית מאומצת לשיפור השירות לעסקים בעיר ולקידום מספר העסקים עם רישיונות בירושלים באמצעות ידע, הכשרה וליווי אישי של העסקים.

את הקורס שכולל חמישה מפגשים מועבר על ידי ד"ר גל זגרון ושלמה לרמן ונלמדים בו נושאים רבים בהם: הסימנים הקליניים של הרעלות מזון וההיבט החוקי שלהן. בקטריולוגיה של מזון והעברת מחלות. הטיפול הנכון במזון, מניעת ריבוי חיידקים במזון והרחקה והשמדה של חיידקים. שלבי הטיפול במזון מהספק עד לסועד, הטיפול בכלים ובציוד לעבודה במטבח והיגיינה אישית ובנוסף יתקיים מפגש לימוד על תחזוקת המבנים. הכל בהתאם לדרישות החוק במטרה לשמור על בטיחות מזון.

מנהלת האגף לקידום עסקים בעירייה, ענבל מוזס: "ירושלים היא מובילה קולינארית ושמנו לנו למטרה לסייע למסעדנים להעלות את רמת הידע המקצועית ולשמור על רמה איכותית ובריאות במסעדות ובכך לשמור על העסקים ועל התושבים".

ד"ר גל זגרון, המנחה הראשית בקורס: "אני מאמינה שכל בעל עסק מזון נכנס לתחום על מנת לספק מזון טעים ומזין ולא במטרה חלילה להרעיל. אולם כדי לשמור על בטיחות המזון ובריאות הציבור ישנו צורך בידע, שלצערי עדיין אינו מחויב בחוק וגם אינו זמין. לכן יזמנו בשיתוף גורמים נוספים את הקורס המסובסד הזה. אני מקווה לתת הזדמנות לבעלי עסקים לקבל הבנה טובה של האחריות המוטלת עליהם ושל הדרכים עמן הם יכולים להתמודד עם אחריות זו ולמנוע העברת מחלות ללקוחות שלהם".

מעיין דדיה, רכזת הקורס מטעם מט"י ירושלים: "מדובר בנושא חשוב שרמת המודעות אליו אינה גבוהה. כעמותה שמטרתה לקדם ולעזור לבעלי עסקים, אנו מאמינים כי המשתתפים, שמגיעים מתחום המסעדנות והמזון ישפרו את איכות השירות והבטיחות של העסקים על ידי התכנים הנלמדים. נושאים אלה, בין היתר, מובילים בסופו של דבר להצלחה עסקית".

עדכונים אחרונים

פבר 28, 2024

נגד הזרם

מתכונים
אוק 31, 2023

אופים באהבה

מתכונים
סלמון כשר
אוק 26, 2023

האם דגים צריכים שחיטה?

מתכונים