מנכ"ל עמותת פרס לחיים, אל"מ במיל' שי ראשוני, פנה במכתב אישי לרמטכ"ל גדי אייזנקוט בבקשה להנגיש את בסיסי צה"ל לבעלי מוגבלויות, בהתאם לחוק, ולאפשר לו לבצע מילואים חרף מוגבלותו הפיזית. "שמי שי ראשוני אני אלוף משנה במילואים בתחום המודיעיני שלא מחייב הסתערות אלא רק חשיבה ובכל זאת לא נקרא למילואים". כך פתח שי ראשוני את מכתבו לרמטכ"ל גדי אייזנקוט

מנכ"ל עמותת פרס לחיים, אל"מ במיל' שי ראשוני
מנכ"ל עמותת פרס לחיים, אל"מ במיל' שי ראשוני

ראשוני הסב את תשומת ליבו של הרמטכ"ל כי חרף החוק הקיים במדינת ישראל להנגשת מקומות ציבוריים רוב בסיסי צה"ל אינם עומדים בתקנים. "ברור שהצבא אינו יכול להנגיש את עצמו בין לילה ולכן הצבא קיבל דחיות חוזרות ונשנות להשלמת הנגשתו. בפועל הצבא ברובו לא נגיש".

בנוסף, עמד ראשוני על הדרת בעלי המוגבלויות משירות המילואים: "צה"ל שהינו המעסיק הגדול במדינה, וכור היתוך מרכזי לחברה הישראלית אינו נגיש ומונע ממוגבלים רבים לממש את הפוטנציאל שלהם בשרות צבאי, דבר שלרוב ישפיע על השתלבותם ותרומתם לחברה או לחילופין היותם נטל על החברה".

ראשוני המשי באמרו: "אני מאמין שזה דבר שניתן וצריך לשנות. אין כל כוונה להפיל על צה"ל משימה שיתקשה לעמוד בה. כולנו אוהבים את הצבא מספיק כדי לא לעשות זאת. אך תחילת פעולה מעשית בכוון היא בהחלט דרישה לגיטימית. אני יודע שיש פעילות מועטה בנושא, שהיא בחזקת מעט מדי ומאוחר מדי".

ראשוני ציין כי לנושא זה נרתמו חברי הכנסת עמר בר לב, אילן גילאון ויעל גרמן, וכמו כן גם תא"לים במיל' אילן טל, איקה אברבנאל וגל הירש.

ראשוני טרם נענה למכתב.

שי ראשוני הינו חולה במחלת ה-ALS (ניוון השרירים) מזה 5 שנים. הוא משותק, מונשם, נטול יכולת דיבור ומתקשר דרך עיניו בלבד. חרף מצבו הרפואי מאמין שי כי כשקשה מרימים את הראש ולא את הידיים. שי חרט על דגלו את המשפט "לעשות את הבלתי אפשרי, אפשרי " – הוא רוצה להוכיח כי הכל אפשרי- בכלל תחומי החיים ובמציאת מזור למחלה בפרט. בשבילו ניצחון זה דרך חיים.

בשנים האחרונות, עם גילוי המחלה, החל שי את עבודתו ההתנדבותית בעמותת "פרס לחיים" – Prize4Life. את העמותה הוא מנהל ביד רמה, ברצינות ומקצועיות רבה ואף מהווה מקור השראה לאנשים רבים.

עמותת "פרס לחיים" – Prize4Life פועלת רבות ליצירת פריצות דרך בחקר מחלת ה-ALS (ניוון השרירים) ולמציאת תרופה ברמה הבינלאומית. כמו כן, העמותה מציעה פרסים משמעותיים להישגים מדידים, לפיתוחי תכניות מדעיות ולפיתוחים טכנולוגיים במטרה לשפר את איכות חיי החולים.

מחלת ניוון השרירים חשוכת מרפא ומעט מאוד ידוע עליה עד היום. חרף הטכנולוגיה ושיטות המחקר החדשניות עד היום החוקרים לא יכולים להצביע על הגורמים למחלה והסיכוי ללקות בה עומד על 1 ל-10,000. בישראל ישנם כ-700 חולים.