ב- SCE המכללה האקדמית להנדסה ע"ש סמי שמעון התקיים בשבוע שעבר כנס בנושא איכות המקיף את כל תחומי החיים החל מתחום המזון, בניה ועד ניהול סיכונים בנושא כספים. הכנס נעשה בשיתוף האיגוד הישראלי לאיכות, SCE המכללה האקדמית להנדסה ע"ש סמי שמעון והקריה למחקר גרעיני-נגב.

כלים
כנס איכות. צילום קמ"ג
כנס איכות. צילום קמ"ג

בשבוע שעבר התקיים כנס בנושא "איכות" במכללה האקדמית להנדסה ע"ש סמי שמעון. זהו הכנס הראשון בדרום העוסק בתחום והוא נעשה בשיתוף המכללה, האיגוד הישראלי לאיכות והקריה למחקר גרעיני. בין הנואמים היו - פרופ' יהודה חדד, נשיא SCE, ד"ר אודי נצר, מנהל הקמ"ג, ד"ר סיגלית מודחי, יו"ר האיגוד הישראלי לאיכות, ונציג האיגוד הישראלי לאיכות בדרום שלמד בעברו במכללת SCE.

הנושא המרכזי של הכנס היה "חשיבה מבוססת סיכונים" במטרה למנוע סיכונים ונקיטת פעולות מניעה, כפי שבחרו באיגוד הישראלי לאיכות כנושא מרכזי לשנה הנוכחית. מטרת הכנס הייתה להקנות ידע מקצועי לעוסקים בתחום ולהוות במה להחלפת דעות בין עמיתים למקצוע מהתעשייה, האקדמיה, מוסדות וארגונים שונים בתחומים כגון מו"פ, ייצור, רכש וכדומה.

פרופ' דורית תבור, דיקן הנדסה כימית וראש המרכז לתהליכים ירוקים, ארגנה את הכנס ובנאומה פנתה לקהל הנוכחים והסבירה את חשיבותו: "המכללה המכשירה את דור העתיד של מהנדסי ישראל רואה חשיבות רבה בקידומם של תחומים חדשים שיחזקו את אזור הדרום בכלל והנגב בפרט. לכן, כשפנה אלי מר שרון אנקר עם הרעיון ה"פרוע" לקיים כנס בדרום בנושא איכות ישר נרתמתי למשימה". לסיום ציינה פרופ' תבור אירועים המדגישים את חשיבות נושא האיכות: "מקרים כמו הסלמונלה בחברת תלמה או קריסת החניון בת"א הדגישו עוד יותר כמה נושא האיכות משמעותי וחוצה את כל התחומיים שאנחנו מכירים ועוסקים בהם: מזון, תעשייה, בניה ועד כמובן הכסף".