המחלקה הוטרינרית במגדל העמק תקים בקרוב מרפאה עצמאית לעיקור וסירוס חתולי רחוב במחלקת התברואה של הרשות.

כלים
הווטרינר העירוני, ד"ר גרי וולך
הווטרינר העירוני, ד"ר גרי וולך

המחלקה הוטרינרית בעיריית מגדל העמק בראשותו של הווטרינר העירוני ד"ר גרי וולך החלה בימים אלה בתכנון הקמתה של מרפאה עצמאית לעיקור וסירוס חתולי רחוב וזאת לאחר שראש העיר אלי ברדה אישר להקצות משאבים לרכישת ציוד למרפאה ושדרוג חדר טיפולים.

בשנים עברו העביר משרד החקלאות תקציב ייחודי המיועד לטיפול בהתרבות חתולי רחוב. היות והשנה לא התקבלה תמיכה בנושא, החליטו במחלקה הוטרינרית לקדם את הקמתו של מנגנון עצמאי הכולל כאמור את הקמת המרפאה וזאת כדי לשמור על הרצף בניסיון לעצור את ההתרבות הבלתי מבוקרת של חתולי הרחוב, העלאת רמת השירות לתושבים והפחתת התלות העתידית בתקציבי המדינה.

על פי התכנית העתידית מבצעי העיקור והסירוס אותן יבצע קבלן חיצוני, יתקיימו לאורך כל השנה ובמהלכם ילכדו חתולי רחוב, יעברו בדיקה רפואית מקיפה, יקבלו טיפול נגד טפילים וחיסון נגד מחלת הכלבת. לאחר הניתוח, יעברו החתולים תקופת התאוששות של 24 שעות ויוחזרו מעוקרים או מסורסים, למקום ממנו נלכדו.

כמו כן מציינים במחלקה כי מרפאה שכזאת עשויה לשמש בעתיד מוקד למתן טיפולי חירום לחיות ללא בעלים רשומים שנפצעו ברחבי העיר וזקוקות לטיפול מיידי. בימים אלה מקדם צוות המחלקה את הקמת המרפאה הייחודית שתחל לפעול כבר בחודשים הקרובים. הווטרינר העירוני, ד"ר וולך סיכם ואמר: "מרפאה שכזאת תסייע לנו מאוד בהתמודדות עם חתולי הרחוב ובהתרבות הטבעית שלהם".