הברונית נדין דה רוטשילד תרמה את רב עלות הקמתה והכפלת שטחה של המחלקה הקרדיולוגית ובניית מכון מחקר בצמוד למחלקה במרכז הרפואי בני ציון. שר הבריאות הרב יעקב ליצמן, שהתכבד בגזירת הסרט ובקביעת המזוזה, ראש העיר חיפה יונה יהב ומנכ"ל המרכז הרפואי בני ציון ד"ר אמנון רופא, ציינו בדבריהם כי בניית והרחבת המחלקה התאפשרה הודות לתרומה הנדיבה של קרן אדמונד ונדין דה רוטשילד

כלים
פתיחת מחלקת קרדיולוגיה במרכז הרפואי בני ציון.  צילום- קובי הפקות צילום
פתיחת מחלקת קרדיולוגיה במרכז הרפואי בני ציון. צילום- קובי הפקות צילום

במעמד שר הבריאות הרב ח"כ יעקב ליצמן, נציגת קרן קיסריה של משפחת הברונית נדין דה רוטשילד (שנבצר ממנה ברגע האחרון מסיבות אישיות להשתתף באירוע), טל שגיא, שגרירת צרפת בישראל הלן לה גאל, ראש עיריית חיפה יונה יהב, ומנכ"ל המרכז הרפואי בני ציון ד"ר אמנון רופא, התקיים השבוע טקס חנוכת המערך הקרדיולוגי ע"ש קרן אדמונד ונדין דה רוטשילד, הכולל את משכנה החדש של מחלקת קרדיולוגיה ומכון המחקר הצמוד למחלקה.

שר הבריאות הרב יעקב ליצמן הודה לברונית נדין דה רוטשילד על התרומה הנדיבה, שתסייע לשיפור המערך הקרדיולוגי בביה"ח למענם של תושבי חיפה והצפון, "אנחנו יודעים שאחת המידות הכי הטובות שיש באדם לב טוב ואם יש לו לב טוב אז הכל טוב, לב זה אחד הדברים שבארץ. אני שמח להרחיב את המחלקה בעוד מיטות לחולי לב, ואני רואה חשיבות גם בבית חולים בני ציון וגם במחלקת קרדיולוגיה וב"ה המטופלים ייצאו מכאן עם לב טוב.".

מנכ"ל המרכז הרפואי בני ציון ד"ר אמנון רופא, אמר בפתיחת בטקס החגיגי, "אנחנו מודים לברונית נדין דה רוטשילד על תרומתה הנדיבה ועל כך שבחרה בנו - במרכז הרפואי בני ציון מבין בתי חולים אחרים בארץ, להעניק תרומה להקמת מחלקת הקרדיולוגיה ומכון המחקר עם מיטב הציוד הרפואי המתקדם והמשוכלל ביותר". ד"ר רופא הדגיש עוד בדבריו, "יש קשר מיוחד בין ביה"ח למשפחה דה רוטשילד ועד היום, כשאומרים ביה"ח רוטשילד בחיפה כולם מכירים ויודעים היכן הוא ממוקם. התרומה הנדיבה תאפשר את מתן השירות הטוב ביותר למטופלים בחיפה ובצפון ואני מודה לקרן קיסריה על שיתוף הפעולה, למתכננים על כך שעמדו בלוח הזמנים ולמנהל האדמיניסטרטיבי של ביה"ח ויד ימינו ארז שימקו שבזכות עבודתו החרוצה, המסורה והנמרצת החזון הפך למציאות מרהיבה."

מנהל מחלקת קרדיולוגיה במרכז הרפואי בני ציון פרופ' אורי רוזנשיין, הודה לברונית נדין דה רוטשילד על התרומה הנדיבה, "שאפשרה לנו להגיע לרגע הזה ולהגשים את החלום של השקת משכן חדש ומשוכלל של מחלקת הקרדיולוגיה ומכון המחקר הצמוד אליה". כמו כן, פרופ' רוזנשיין, הודה, "להנהלת ביה"ח על התמיכה ולצוות הרפואי שעושה את עבודתו נאמנה 24/7".

שגרירת צרפת בישראל הלן לה גאל, הביעה את תקווה שהקשר ושיתוף הפעולה הרפואי בין העיר חיפה לצרפת יימשך וכי, "התרומה הנדיבה של משפחת דה רוטשילד, תאפשר את הטיפול הטוב ביותר במטופלים ותסייע לקידום המחקר הרפואי".

ראש עיריית חיפה יונה יהב ברך ואמר, "אנחנו ממצבים את חיפה במצוינות ברפואה ואנחנו מודים לשר הבריאות על תשומת הלב. זה אירוע מרגש ברמה הגבוהה ואנחנו מודים לברונית נדין דה רוטשילד על התרומה הנדיבה, לקרן קיסריה ולמנכ"ל ביה"ח ד"ר אמנון רופא על הדרך שבה הוא מנהל את ביה"ח".

נציגת הברונית, טל שגיא, הקריאה את ברכתה של הברונית נדין דה רוטשילד, שנבצר ממנה ברגע האחרון מסיבות אישיות להשתתף באירוע. אברהם ביגר, מקורב למשפחת דה רוטשילד ששימש בעבר בתפקידים בכירים בקרן קיסריה, נשא דברי ברכה וקיבל בשם הברונית ממנכ"ל ביה"ח ד"ר אמנון רופא את עיטור המופת של ביה"ח "אנשי צדק". את הטקס הנחתה, מנהלת אגודת ידידי ביה"ח, קרן כבירי.

בטקס החגיגי, השתתפו גם סמנכ"לי המרכז הרפואי בני ציון ד"ר אלימלך קינרייך, ד"ר אילן קלדרון, ד"ר דני שטיינברג, עוזרת המנכ"ל בביה"ח, אמי זוארץ, צוות הנהלת ביה"ח, אורחים, תורמים ועובדים. האירוע, כלל גם סיור במשכן החדש והסרת הלוט.