מאז שהוא זוכר את עצמו השף והיועץ הקולינארי סימו בן חובל, מכור לניחוחות המטבח הגיאורגי. הנגיעה הראשונה שלו בעולם המזון הייתה בגיל 16 כאשר החל לעבוד במסעדה באשקלון, עיר נעוריו. הוא נולד וגדל בשכונת עתיקות, במשפחה בת 4 נפשות, בבית גרוזיני חם, אוהב ומאוחד, והתחנך בבתי הספר "נווה ציון" ו"אורט ישראל". תחילת דרכו בעולם הקולינארי הייתה כשוטף כלים במסעדת "איסטנבול" באשקלון. אט אט התקדם ולמד כל תפקיד שקשור למטבח ולניהולו. בצבא המשיך את אהבתו לסירים, מחבתות ובישולים ושירת כטבח. בחלוף השנים השתתף שף בן חובל בתחרות שפים ארצית וקטף את המקום השלישי. עם הזמן הכיר את אהובתו, שלימים הפכה לאשתו ואם ילדיו, רינה, והם עברו להתגורר באשדוד. כיום הם מגדלים בנחת ארבעה ילדים: קורל, עדי, ליעד ואורי.

כלים
שף סימו בן חובל במטבח מסעדת "פטרה" באשדוד
שף סימו בן חובל במטבח מסעדת "פטרה" באשדוד

לפני כעשור רכש את מסעדת "פטרה", המתמחה באוכל גיאורגי, פירות ים ומטבח אירופאי וביחד עם המסעדן והשותף רפי בן משה, הם מנהלים את המסעדה שהפכה למוסד קולינארי מוביל לשוחרי האוכל הגרוזיני האסלי, לרבות תיירים שמגיעים מכל העולם ונהנים מחוויה מסורתית.

מאיפה הגיעה האהבה למטבח? "אני זוכר שמאז שאני ילד, הייתי נכנס למטבח בכל הזדמנות ומסתכל על אמא שלי היקרה, ראיסה, איך היא מכינה את האוכל הגרוזיני, איך היא עובדת על הבצק המסורתי במשך שעות, איך היא מרדדת, אלו תבלינים היא משלבת והייתי מתנדב תמיד לעזור לה. היום, בדיעבד, אני מבין שהסקרנות שלי כילד, העניקה לי מקצוע לחיים".

שף / קונדיטור אהוב: "ישראל אהרוני. אין ספק בכלל שהוא אחד השפים הטובים שיש לנו. הייתי צופה אדוק בתכניות הבישול שלו. הוא נותן השראה לצופה ואצלו עבודה עם אוכל מגיעה עם ניקיון, סדר, תשוקה וחומרי גלם פשוטים אך איכותיים. הייתי שמח לארח אותו אצלי במטבח, אני מאמין שהמטבח הפרסי ממנו הוא מגיע יכול להיות שילוב נהדר עם המטבח הגיאורגי ממנו אני מגיע".

מנה אהובה: "פירות ים מכל הסוגים והמומלצת שלי בכל הזדמנות היא קוקטייל פירות ים, שמוצעת גם כמנה מופלאה ב"פטרה".

תבלין אהוב: "טרגון באופן חד משמעי. זהו תבלין מסורתי אצל הגיאורגים, יש בו ריחות וטעמים וניחוחות שמזכירים יותר מכל את המטבח הגרוזיני, אני ממליץ בחום להוסיף מעט ממנו לכל תבשיל".

בישול או אפייה: "בישול, בוודאי".

מה בתפריט של שישי בערב?: "ביום שישי אחרי שאני עובד בכל ימות השבוע במסעדה, מפיק מנות חדשות ומסגנן את הקו הקולינארי, אני מקיים את סעודת ערב שישי על טהרת המאכלים של אישתי, רינה. היא מבשלת מעולה ומפתיעה בכל פעם מחדש. התפריט כולל מגוון מאכלים מסורתיים כמו השצ'מאדי (מרק גרונות), עלי גפן ממולאים ולובואני לצד מאכלים אירופאים כמו מוח, דג ברוטב ואסאדו אפוי בתנור".

המנה הראשונה שהכנת: "חצ'פורי כמובן, לפי המתכון של אמא. זה קרה כשהייתי בן 18, בבית באשקלון. במשך שנים ראיתי איך אמא שלי מכינה את המאפה המיוחד הזה, במילוי גבינות גיאורגיות, ביקשתי לנסות ולשמחתי מאז הכל היסטוריה - למדתי את כל רזי המטבח, וכיום אני הופך כל מנה לסגנון ייחודי משלי".

מהי המומחיות שלך?: "אוכל גיאורגי, פירות ים והשילוב ביניהם". המנה הכי מוזרה שאי פעם הכנת "חצ'פורי פירות ים. זהו מאפה ייחודי שקיים רק ב"פטרה", בצק גרוזיני פריך בצורת סירה, במילוי גבינות גיאורגיות, שרימפס וקלמרי עם רוטב שמנת, הנאפה בתנור אבן. זוהי מנת הדגל של המסעדה שאסור להחמיץ".

משהו שאף פעם לא תסכים להכין או לאכול? "חזיר. זה קו אדום שאני לא מוכן לחצותו".

מסעדת פטרה, השוכנת בחוף הקשתות באשדוד, נחשבת למסעדה הגרוזינית המובילה בישראל. המסעדה כוללת מגוון מאפים ותבשילים מן המטבח הגרוזיני המסורתי, לצד מנות אירופאיות קלאסיות מהדגה הימית, פירות ים ובשרים משובחים. בפטרה, שמוקפת בצמחייה ירוקה ומתאפיינת באווירה פסטורלית ונעימה, המנות נעשות על ידי טבחים המתמחים באוכל הגיאורגי, והבצקים מיוצרים במקום ונאפים בתוך תנור אבן, כנהוג בגיאורגיה. התבשילים והמילויים מקורם במתכונים עתיקים והטריות מורגשת בכל מנה ומנה. לדף הפייסבוק של המסעדה: ליחצו כאן

עדכונים אחרונים

פבר 28, 2024

נגד הזרם

מתכונים
אוק 31, 2023

אופים באהבה

מתכונים
סלמון כשר
אוק 26, 2023

האם דגים צריכים שחיטה?

מתכונים