צמרת המשטרה מתעלמת מהפקודות ולא מילאה הסדר ניגוד עניינים בעקבות פניית התנועה למשילות ודמוקרטיה נחשף: בניגוד לכללים, הקצינים הבכירים ביותר לא מילאו הסדר ניגוד עניינים. ח"כ יעל גרמן הגישה הצעה לסדר שרים, סגני שרים ונושאי משרה בכירים בשירות הציבורי מחוייבים לחתום על הסדר ניגוד עניינים המגדיר באילו נושאים אסור עליהם לעסוק משום קירבה אישית. אלא שכעת מתברר כי דוקא משטרת ישראל מתעלמת באופן גורף מהחובה הזו. במסגרת בקשת חופש מידע שהגישה התנועה למשילות ודמוקרטיה למשטרת ישראל, התבקשה המשטרה להציג את הסדרי ניגוד העניינים של הקצינים מדרגת ניצב ומעלה. על פי הנחיית היועץ המשפטי לממשלה הסדרים אלו צריכים להיות גלויים בהתאם לחוק חופש מידע.

כלים
התנועה למשילות ודמוקרטיה הינה עמותה רשומה העוסקת בשמירת האיזונים בין מרכיבי הדמוקרטיה השונים במדינת ישראל
התנועה למשילות ודמוקרטיה הינה עמותה רשומה העוסקת בשמירת האיזונים בין מרכיבי הדמוקרטיה השונים במדינת ישראל

משטרת ישראל הודיעה לתנועה למשילות ודמוקרטיה כי "באשר לקצונה הבכירה בשל תקלה של הבקרה לא מולאו שאלונים". כך למעשה כל השדרה הפיקודית הגבוהה במשטרה, למעט רוני אלשיך, פועלת באופן גורף בניגוד לפקודות המשטרה ולהנחיית היועץ המשפטי לממשלה.

בתגובת המשטרה נכתב כי כעת "בהוראת המפכ"ל, מטופל העניין נמרצות". המשטרה מבטיחה כי עם סיום הטיפול, יועברו הסדרי ניגוד העניינים לידי התנועה.

עו"ד שמחה רוטמן מהתנועה למשילות ודמוקרטיה אומר בתגובה כי "התנהלות זו של צמרת המשטרה פוגעת קשות באמון הציבור בגורמי אכיפת החוק. לא יתכן כי בימים בהם עולה הדרישה לחקירות של נבחרי ציבור על אי-גילוי של ניגוד עניינים, תתעלם כל צמרת הפיקוד של המשטרה מחובתה על פי דין ועל פי פקודות המשטרה".

חברת הכנסת יעל גרמן (יש עתיד) הודיעה כי תפעל לבירור וטיפול הכנסת במחדל של פיקוד המשטרה. לדבריה "משטרת ישראל הנה הגוף הגדול ביותר במדינה החוקר ומגיש כתבי אישום וחשוב מאד שנדע כי חקירות וכתבי אישום אלה מוגשים בצורה הישרה ביותר וללא חשש לניגוד עניינים. לא תקין כי דווקא בכירים במשטרה אינם חתומים על מסמכי ניגוד עניינים. יש לטפל בכך בדחיפות ולהחתים בהקדם את כל הקצונה הבכירה על מסמכים אלה״ אמרה גרמן.

נזכיר, כי אין זו הפעם הראשונה בה נחשפת התנהלות לקויה מצד בכירי המשטרה בהקשר הזה. לאחרונה התגלה כי מפקד להב 433 ניצב רוני ריטמן לא חתום על הסדר ניגוד עניינים. גם אז העניין נחשף בעקבות פעילות התנועה למשילות ודמוקרטיה.

התנועה למשילות ודמוקרטיה הינה עמותה רשומה העוסקת בשמירת האיזונים בין מרכיבי הדמוקרטיה השונים במדינת ישראל: הכרעת הרוב, זכויות הפרט, הגינות שלטונית ושקיפות. המוסד עוקב, חוקר, מפרסם, מקדם חקיקה ורפורמות בממשק שבין הרשות הנבחרת, המבטאת את הכרעות הרוב ואת היותה של ישראל מדינה יהודית ודמוקרטית לבין הרשות השופטת המופקדת על זכיות הפרט, מניעת שחיתות ושלטון החוק.