מה חשוב לדעת לפני הנסיעה ליעד האטרקציה הכי לוהט בקרב הישראלים

כלים
זנזיבר
זנזיבר

האי זנזיבר ( ZANZIBAR ) הוא ארכיפלג אוטונומי למחצה מול חופי טנזניה המורכב מהאי זנזיבר והאי פמבה ועוד איים קטנים רבים. האי זנזיבר עצמו הוא באורך של כ-90 ק"מ וכ 300 ק"מ רוחב באי חיים כמיליון איש.

זנזיבר הוא יעד אטרקציה מבוקש של ישראלים , אפשר לטוס לזנזיבר בטיסות ישירות מישראל לזנזיבר שאורכה כשש שעות, החברות הגדולות מציעות דילים לזנזיבר הנוסעים לזנזיבר צריכים אשרת כניסה.

אשרת כניסה לזנזיבר וטנזניה ניתנת בכניסה למדינה (התשלום בכרטיס אשראי) תמורת 50$.

חיסונים לזנזיבר

גורמי הבריאות של מדינת ישראל ממליצים להתחסן כנגד קדחת צהובה, טטנוס, פוליו, צהבת A וטיפוס הבטן, וחצבת בנוסף ולקחת תבליות כנגד מלירה, ניתן להתחסן במרפאות המטיילים בתיאום מראש ברחבי הארץ, רצוי להתחסן 30 יום לפני ההגעה לזנזיבר.

המלצות לטיול לזנזיבר

א) לשתות מים מינרלים מבקבוק סגור ולא לשתות מים מהברזים.

ב) עדיף להימנע מאכילת בשר מחוץ לבתי המלון.

ג) פירות - לאכול רק אם חתכו לכם את הקליפה של הפרי מול העיניים

ד) נגד יתושים יש צמיד ליד או לרגל עם מפיץ ריח שתופס למספר ימים , למרוח ספריי דוחה יתושים, אפשר לקנות תקע שנכנס לשקע החשמל , רק במרשם רופא אפשר לקנות בבתי מרקחת כדורי מלרון כנגד מלריה

ה) לקחת מתאם לחשמל כי השקע שם בנוי לתקע עם 2 כניסות וצריך מתאם לתקע עם 3 כניסות במידה ויש לכם מכשיר מהבית שיש בו 3 כניסות ,עדיף להביא כבל עם רביעיית תקעים לשקע כי יש חדרים שחלקם עם מעט שקעים

ו) לקחת דולרים בדגש על מספר רב של 1 דולר, 5 דולר, 10 דולר , לטיפים וקניות ועל מנת לא להיתקע בלי עודף

ז) פלאפון- חבילה מהארץ לשיחות ולעשות בזנזיבר בעלות של כ- 10 דולר כרטיס סים מקומי לאינטרנט וואטס אפ ( כי האינטרנט שם חלש ואיטי וקשה להעלות וידאו לפייסבוק)

ח) כובע , קרם הגנה, מטריה בעונות הגשומות ובעונות המעבר כי זה מקום טרופי.

ט) חשוב מאוד לעשות ביטוח רפואי לטסים לאי – מדובר במדינה עם שירותי רפואה של העולם השלישי זה לא המקום לחסוך על ביטוח.

חופשה נעימה