בואינג חוגגת את השלב הסופי בהרכבת מטוס דרימליינר החדש ביותר מדגם 787-10 המטוס המתקדם קובע רף חדש בזירת התעופה האזרחית בואינג, יצרנית המטוסים המובילה, מציינת אבן דרך נוספת עם כניסתו, בהתאם לתכנית הפיתוח, של מטוס דרימליינר החדש ביותר מדגם 787-10 לשלב ההרכבה הסופי.

כלים
בואינג חוגגת את השלב הסופי בהרכבת מטוס דרימליינר החדש
בואינג חוגגת את השלב הסופי בהרכבת מטוס דרימליינר החדש

לאחר שהורכבו חלקיו העיקריים של המטוס, והושלמה העבודה על הרכיבים הפנימיים והחיצוניים, חובר גם החשמל וכל שנותר למטוס דרימליינר 787-10 הוא רק לעבור את מבחני הייצור הסופיים במתקן המתקדם להרכבת המטוסים של בואינג, הממוקם בצפון קרולינה.

קן סנגר, יו"ר ומנכ"ל חטיבת פיתוח מטוסי 787: "בהגיענו לשלב הסופי בפיתוח ה-787-10, אנו נרגשים לראות את המטוס החדש שלנו מתעורר לחיים. זוהי תוצאה של תכנון יסודי במשך שנים, ביצוע איכותי של חברי הצוות שלנו כמו גם של שותפינו הספקים. הישג זה הוא דוגמא נוספת ליכולות של בואינג לפתח מטוסים מצוינים, באופן שיטתי ומאורגן, על מנת להתאים בצורה מיטבית לצרכים המשתנים של לקוחותינו ברחבי העולם".

מטוס בואינג דרימליינר 787-10 הראשון צפוי להמריא בשנת 2017 והמסירה הראשונה של הדרימליינר החדש מתוכננת לשנת 2018. נכון להיום, חברת בואינג קיבלה הזמנות עבור 154 מטוסי 787-10 מ-9 לקוחות ברחבי העולם.

מטוס בואינג דרימליינר 787-10, הינו החבר שלישי במשפחת מטוסי הבואינג 787, הידועה ביעילות גבוהה במיוחד, וזוכה לציונים גבוהים בסקרי שביעות רצון בקרב הנוסעים. מטוס זה הינו למעשה הרחבה של דגם 787-9, הקודם בסדרה, והוא חולק עימו 95% מכלל המאפיינים משותפים, עם תוספת מושבים וקיבולת אחסון. כמו כן, המטוס המתקדם של בואינג מאפשר חיסכון של 25% בדלק למושב, לעומת קודמיו, ובכך קובע רף חדש בזירת התעופה האזרחית.