מתקרב: מרתון Winner טבריה ה- 40 - ראש העיר טבריה: "לקחנו אחריות על אירועי העבר ואנו משתפים פעולה באופן מלא עם איגוד האתלטיקה, עם טוטו ווינר ועם משרד התיירות" רשמו ביומנים: יום שישי, 06/01/2017, מרתון Winner טבריה ה- 40 במספר! אשר ידוע בעולם כ:Sea of Galilee Marathon . המרתון מתקיים במסלול ריצה נוח, לצד קו המים המדהים של הכנרת. לא כולם יודעים, אבל למעשה מדובר במרתון הוותיק והמהיר בישראל, שאף מדורג במקום השמיני בעולם! מבחינת התוצאה (02:07:30 – תוצאה מצוינת, שהשיג פטריק טאמבווה מצרפת, בשנת 2012).

כלים
יום שישי 6.1-מרתון טבריה. המרתון הוותיק בישראל- יתקיים בפעם ה-40
יום שישי 6.1-מרתון טבריה. המרתון הוותיק בישראל- יתקיים בפעם ה-40

עד כה, כשבועיים וחצי לפני ההזנקה, נרשמו מעל 2,000 משתתפים מישראל ומחו"ל. מניסיון העבר ברור כי בימים הבאים, עד למועד המרתון, צפויים להירשם רצים נוספים (הצפי הוא לכ-3,000 משתתפים). גם השנה, בנוסף למקצה המלא של המרתון (42.195 ק"מ), יתקיימו מקצים נוספים: מקצה תחרותי 10 ק"מ, שבו משולבים גם כ- 500 חיילי צה"ל, ומקצה בתי ספר – קילומטר אחד. את המרתון מארגנת חברת 'מרתון ישראל', בשיתוף עיריית טבריה. במרתון ווינר טבריה השנה צפויים חידושים שונים, בהם: שינוי מיקום קו הזינוק, שהוסט 100 מטר צפונה, בתוך רחוב הגליל, בסמוך לצומת הגליל והגלבוע, ושינוי קו הסיום, שהוסט כ- 500 מטר דרומה, וימוקם מול הכניסה למלון חוף גיא, שהוא גם אחד מנותני החסות הראשיים.

ראש העיר, יוסי בן דוד, מסביר שהשינוי במיקומים נעשה, בין היתר, כדי להקדים את פתיחת רחובות הגליל והבנים, ביום שישי, לשעה מוקדמת יותר, ועל מנת לשחרר את מרכז העיר וגם להעניק מרווח פעולה למלונות ברחוב הבנים, וכן כדי שניתן יהיה להיערך לטיפול טוב יותר ברצים, עם סיום ריצת המרתון. שינויים נוספים, שמתוכננים, הם: שימוש לראשונה גם בשטח גן העיר, שכוסה ורובד באספלט - כמקום כינוס וחנייה לרצים עצמם.

צילום בוידאו לייב של ריצת המרתון, כולל: צילום הרצים ברכב מוביל, שיוקרן על גבי מסכים ענקיים, ואשר ישודר און ליין באתר הייעודי של המרתון, ויכלול גם פאנלים של מומחים וראיונות, תוך כדי הריצה. אירועי סיום ריצת המרתון והטקסים ייערכו במלון חוף גיא. במקום גם צפוי להתקיים הפנינג וקרנבל ספורטיבי גדול, לטובת משתתפי המרתון, בני משפחותיהם והאורחים הרבים.

לדברי ראש העיר, יוסי בן דוד: "זהו האירוע הכי חשוב והכי מרכזי של העיר טבריה ואזור הגליל. לקחנו אחריות מלאה על כל אירועי המרתון הקודם, לרבות המחלוקות השונות, שהיו עם איגוד האתלטיקה, והן נחלת העבר. אנו משתפים פעולה באופן מלא עם האיגוד, עם טוטו ווינר ועם משרד התיירות ומשרד הספורט. חרף הקשיים אשתקד ומזג האוויר הקשה, סיימנו אז את המרתון, ללא כל תקלות בטיחות, וללא פגיעה בנפש. אנו משתדלים ליישם את הלקחים המקצועיים והלוגיסטיים ולוודא שלא יתרחשו השנה תקלות".

לדבריו: "היו מי שיעצו לי לדחות את קיום המרתון, אבל דחיתי את העצות על הסף, והתעקשנו לקיים את המרתון ה- 40 ברציפות, מתוך אמונה ונחישות שמדובר במסורת ספורטיבית מפוארת ומוצלחת. זהו לא עוד אירוע ספורט שגרתי, זהו לא רק המרתון הכי טוב והכי מהיר בישראל, אלא גם אירוע חברתי מהמעלה הראשונה. תראו לי עוד עיר בפריפריה, שמקיימת אירוע בסדר גודל שכזה, כבר 40 שנה ברציפות!. ביצענו עבודות תשתית, ריבודי כבישים ועבודות ניקוז במסלולי הזינוק והסיום, כלקח מרכזי מהשנה החולפת. בשיחות, שקיימתי עם גורמים בכירים במשרד הפנים, ישנה הבנה מלאה לחשיבות קיום המרתון, למרות תכנית ההבראה הצפויה לעיריית טבריה במהלך השנה הקרובה.

אני קורא לכל קהילת הרצים מהארץ ומחו"ל להמשיך להירשם למקצים השונים. אני מזמין בהזדמנות זו את תושבי העיר להגיע ולהשתתף בחוויה ספורטיבית בינלאומית, המביאה הרבה כבוד וגאווה לעיר. נקווה כולנו גם למזג אוויר סביר ביום המרתון, תודה לסגני דרור ללוש על כל ריכוז נושא המרתון, ולכל מי שעוסק בהכנות המרובות, בהצלחה למשתתפים ולמארגנים, אני בטוח כי המרתון יהיה מהיר יותר ומרהיב יותר".