לאחר שנים מסתיים הסכסוך בין בעלי המניות בדוראד - יו"ר דוראד ארז כלפון מינה את השופטת בדימוס הילה גרסטל כבוררת בין בעלי המניות. מינויה של השופטת בדימוס כבוררת בסכסוך הוסכם ואושר על ידי כל השותפים בדוראד, אשר אישרו גם את היקף סמכותה ותוקף החלטתה. לאחר חודשים ארוכים של מו"מ מייגע בין הצדדים מינה יו"ר דוראד ארז חלפון לפני שעה קלה את השופטת בדימוס ונשיאת בית המשפט המחוזי (מרכז) לשעבר הילה גרסטל לבוררת בסכסוך בעלי המניות בדוראד.

כלים
יו"ר דוראד ארז כלפון מינה את השופטת בדימוס הילה גרסטל כבוררת בין בעלי המניות
יו"ר דוראד ארז כלפון מינה את השופטת בדימוס הילה גרסטל כבוררת בין בעלי המניות

מינויה כבוררת נועד לסיים את המחלוקת הארוכה בין בעלי המניות בדוראד מחוץ לכתלי בית המשפט, מתוך כוונה למזער עלויות ולצמצם את החשיפה והמשאבים המושקעים בניהול הסכסוך הן על ידי הצדדים לו והן על ידי החברה. שכרה של גרסטל ישולם על ידי חברת דוראד, והיא עתידה להגיש את פסק הבוררות לצדדים תוך מספר חודשים.

אמש הגיעו נציגי חברת "זורלו" הטורקית לארץ, ולאחר מו"מ מרתוני ואינטנסיבי הושגה הסכמה על כתב ההסמכה של הבוררת והוא נחתם על ידי כל הצדדים. את ההליך הניע יו"ר דוראד, ארז כלפון, שפעל מאז כניסתו לתפקיד להשגת המתווה. יו"ר דוראד, ארז חלפון: "לאחר חודשים ארוכים של משא ומתן בין הצדדים הצלחנו להגיע למתווה מוסכם של בוררות, אשר יביא את הסכסוך בין בעלי המניות בדוראד לסופו. יש לי אמון רב בשופטת בדימוס הילה גרסטל, ואני מקווה שעם סיום הסכסוך נוכל להתפנות לעסוק בקידום ייצור החשמל הפרטי בישראל – הקמת תחנת כח נוספת בדוראד והרחבת התחנה הקיימת."

הילה גרסטל כיהנה כשופטת ונשיאת בית המשפט המחוזי (מרכז) וכן כיהנה כנציבת הביקורת על מערך התביעה ומייצגי המדינה בערכאות עד להתפטרותה לפני כחודשיים. גרסטל, בוגרת הפקולטה למשפטים בתל אביב, כיהנה כ-10 שנים כעורכת דין במגזר הפרטי לפני שהחלה מכהנת כשופטת בגיל 34 (תחילה בבית המשפט השלום ואחר-כך במחוזי).

דוראד, אשר הוקמה בשנת 2014, הינה תחנת הכח הפרטית הראשונה בישראל. דוראד נמצאת בבעלות קצא"א (37.5%), "זורלו אנרגיה" (25%), "דורי אנרגיה" (%18.75) ו"אדלקום" (18.75%). החברה פועלת ע"ב מחזור משולב (מחז"מ) ומוסקת בגז טבעי כדלק עיקרי וסולר (כגיבוי), ובעלת כושר ייצור של כ- 840MW . בין לקוחותיה של דוראד החברות המובילות במשק ביניהן אסם, שטראוס, בנק הפועלים, מקורות, משרד הבטחון ועוד.