הוכרז סכסוך עבודה בקצא"א - ברקע לסכסוך, החל על כ-350 עובדי קו צינור אילת-אשקלון: פקיעת חוק הזיכיון מכוחו פועלת החברה, מבלי שתוסדר השמירה על זכויות העובדים לאחר השינוי שהיא עתידה לעבור יו"ר ההסתדרות במרחב אשקלון, רמי גואטה: "כלל הגורמים האחראים מפקירים לחלוטין את ההון האנושי של קצא"א, שהוא החשוב ביותר לתפקודה. לא נהסס לנקוט בכל האמצעים העומדים לרשותנו על מנת להבטיח את זכויות העובדים"

כלים
יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן. צילום: אילן בשור
יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן. צילום: אילן בשור

ההסתדרות במרחב אשקלון בראשות היו"ר רמי גואטה, הכריזה על סכסוך עבודה בחברת קצא"א (קו צינור אילת-אשקלון), החל על כ-350 עובדים בחברה. ברקע לסכסוך הפקיעה הצפויה בסוף חודש מרץ של חוק הזיכיון מכוחו פועלת חברת קצא"א. למרות ישיבות שנערכו בנושא ונכונותה של ההסתדרות להידברות, טרם הגיעו הצדדים להסכמות בנושא שמירה על זכויות העובדים לאחר השינוי שעתידה החברה לעבור.

ההסתדרות קוראת להנהלת קצא"א ולנציגי האוצר לשוב לשולחן הדיונים ולנהל מו"מ כן וענייני להסדרת תנאי עבודתם של עובדי החברה בתקופה שלאחר פקיעת תוקף הזיכיון.

יו"ר ההסתדרות במרחב אשקלון, רמי גואטה, מסר: "כלל הגורמים האחראים אינם פועלים על מנת להסדיר את הנושא החשוב ביותר לתפקוד החברה, ומפקירים לחלוטין את ההון האנושי שלה. עובדיה המסורים של קצא"א מבצעים את מלאכתם בצורה מקצועית ויעילה, ואין סיבה ששינויים במבנה החברה יפגעו אנושות בתנאי העסקתם. ההסתדרות לא תהסס לנקוט בכל האמצעים העומדים לרשותה, עד לכדי השבתה מלאה של החברה, כל עוד עתידם של עובדי קצא"א לוט בערפל".

כיו"ר ועד עובדי קצא"א משמש הרצל עמיקם. ועד העובדים מלווה על ידי יו"ר מרחב אשקלון בהסתדרות רמי גואטה, יו"ר איגוד עובדי האנרגיה בהסתדרות דוד גלנוס ומזכיר האיגוד המקצועי ממרחב אשקלון עו"ד אלרואי צמח.

מקצא"א נמסר:

"יו׳ר קצא"א ארז כלפון והנהלת החברה שומרים על קשר רציף עם העובדים במטרה לשמור על יחסי העבודה הטובים, כפי שהיו בעשרות השנים האחרונות וזאת על מנת למנוע זעזועים בפעילות החברה בתקופה רגישה זו. קצא"א רואה בעובדיה המסורים נכס מרכזי בפעילותה.

קצא׳א היא חברת אנרגיה מובילה ופעילותה חיונית למשק האנרגיה הישראלי.