קונצרט בכורה לתזמורת הסימפונית הצעירה חיפה- ע"ש אליעזר החתי ז"ל שהוקמה מחדש בקיץ האחרון, לאחר פטירתו של המנצח המיתולוגי התזמורת הסימפונית הצעירה חיפה הייתה מקור גאווה לעיר, ומרכז לימוד ויצירה מוסיקלית מאז שנות השישים. כעת לאחר מותו של אליעזר החתי ז"ל, שתחת ניצוחו והדרכתו המסורה התחנכו דורות של מוסיקאים, הוקמה מחדש התזמורת לזכרו ובהשראתו - ותקיים החודש קונצרט בכורה מרגש. התזמורת הסימפונית הצעירה חיפה חווה תחייה מחודשת והוקמה מחדש רק לפני כמה חודשים, לאחר מותו של מנהלה והמנצח המיתולוגי, אליעזר החתי ז"ל. כעת התזמורת קרויה על שמו, וכלל העוסקים במלאכה נרגשים לקיים את ערב הבכורה – בכניסה חופשית.

כלים
קונצרט בכורה לתזמורת הסימפונית הצעירה חיפה- ע"ש אליעזר החתי ז"ל שהוקמה מחדש בקיץ האחרון
קונצרט בכורה לתזמורת הסימפונית הצעירה חיפה- ע"ש אליעזר החתי ז"ל שהוקמה מחדש בקיץ האחרון

התזמורת החדשה הוקמה בניהולו המוסיקלי של המנצח ברק טל, מתלמידיו של החתי. טל הוא גם המייסד והמנהל המוסיקלי של אנסמבל סולני תל אביב, זוכה פרס לנדאו לאמנויות לשנת 2015.

יום ד', 25 בינואר, בשעה 20:00, אודיטוריום קריגר בחיפה. הכניסה חופשית התזמורת הסימפונית הצעירה חיפה ע"ש אליעזר החתי ז"ל, תקיים קונצרט בכורה בניצוחו של מנהלה המוסיקלי החדש ברק טל, שהוא מנהלה המוסיקלי והמנצח של אנסמבל סולני תל אביב. הקונצרט יתקיים ביום רביעי, 25 בינואר, באודיטוריום קריגר בחיפה.

בחודש יוני האחרון הלך לעולמו, בגיל 87, המנצח המיתולוגי של חיפה אליעזר החתי ז"ל, מנהלה והמנצח של תזמורת הנוער חיפה, במשך כמה עשורים. החתי לימד, חינך והיווה השראה לעשרות מוסיקאים צעירים בראשית דרכם - עד שהתזמורת חדלה מלפעול. בעקבות פטירתו, הוקמה מחדש לזכרו, בהשראתו ועל שמו של אליעזר, התזמורת הסימפונית הצעירה חיפה והיא החלה את פעילותה בסוף חודש אוגוסט האחרון, ותקיים את קונצרט הבכורה! "במשך עשרות שנים, החל משנות השישים, פעלה בחיפה תזמורת סימפונית צעירה מפוארת וגדולה, שבה גדלו, ניגנו והתחנכו אלפי ילדים ובני נוער, כמוני, תחת ניצוחו והדרכתו המסורה של אליעזר החתי", אומר ברק טל. "כבר שנים רבות שהתזמורת הזו לא קיימת, ולמעשה אין בחיפה תזמורת סימפונית צעירה בממדים שהייתה בעבר".

ברק טל הוא בוגר מגמת המוסיקה בביה"ס התיכון לאמנויות, ויצ"ו לשעבר, והיום "רעות לאמנויות" חיפה. בשנת 2012 הקים ברק בביה"ס תזמורת סימפונית, מתלמידי מגמת המוסיקה. תזמורת זו הופיעה בקונצרטים פומביים רבים בארץ, שיתפה פעולה עם אנסמבל סולני תל אביב ועם התזמורת הייצוגית של קונסרבטוריון גבעתיים ואף השתתפה בפסטיבל תזמורות צעירות בגרמניה בהצלחה מרובה.

השנה, לאחר 4 שנות פעילות במסגרת בית ספרית, התזמורת פתחה את שעריה לכלל הנגנים הצעירים מחיפה והצפון בגילאי 13-18 המנגנים בכלי קשת, כלי נשיפה וכלי הקשה, ותפסה את מקומה של התזמורת הסימפונית הצעירה ההיסטורית שהפסיקה לפעול לפני שנים רבות".

"אבא שלנו חי ונשם מוסיקה, וגדולתו שהצליח דרכה, ודרך אהבתו לילדים ונוער, לאחד המון לבבות באהבה גדולה למוסיקה", אומרת טלי החתי, בתו של אליעזר החתי ז"ל, ומוסיפה: "רמי אחי ואני מאד שמחים על הקמתה מחדש של התזמורת הסימפונית הצעירה של חיפה, בניהולו ובניצוחו של ברק, שהיה נגן בתזמורת של אבא, ונרגשים מהיוזמה הטבעית לקרוא לתזמורת על שמו. אנו מאחלים הצלחה בהגשמת הרעיון, והלוואי והעיר חיפה תזכה שוב ליהנות מצליליה של תזמורת סימפונית צעירה ותוססת." גלית גרנות, מנכ"לית ביה"ס "רעות לאמנויות" מוסיפה, "במסגרת הפיכתו של בית הספר "רעות לאמנויות" למרכז אמנותי חי ותוסס הפועל במרחבי העיר חיפה ולמען תושביה, אנו שמחים ונרגשים להקים מחדש את התזמורת הסימפונית המיתולוגית של העיר ולתת בית חם לנגנים צעירים ומוכשרים מכל רחבי המטרופולין וסביבתו. נגנים אלו מקבלים את התנאים הטובים ביותר בכדי לשכלל את כישוריהם ולהופיע בהצלחה בכל רחבי הארץ והעולם".

קונצרט הבכורה של התזמורת הסימפונית הצעירה חיפה ע"ש אליעזר החתי: יום ד', 25 בינואר, בשעה 20:00, אודיטוריום קריגר בחיפה. הכניסה חופשית קונצרט בכורה – התזמורת הסימפונית הצעירה חיפה: מנצח: ברק טל סולניות: הגר גרסאי – כינור איה נמליך – ויולה בתכנית: רוסיני: הפתיחה "הספר מסביליה" יחזקאל בראון: סרנדה מספר 2 פרק שלישי ללו: סימפוניה ספרדית לכינור ותזמורת פרק ראשון הופמייסטר: קונצ'רטו לויולה פרק ראשון שוברט: סימפוניה מס' 8 "הבלתי גמורה" ברהמס: ריקוד הונגרי מס' 16 לפרטים ענת מרומי יחסי ציבור: ענבל לוי גרין 0528-599122