זה לא סוד שבארץ המצב הביטחוני והכלכלי משפיעים עלנו לא בדיוק לטובה. מצב זה ידוע גם כ- Stress או בעברית דחק או מתח. כאשר אנחנו מתמודדים עם מתחים ברמה סבירה, המצב בעצם יעיל לפעילות השוטפת של הגוף ומסייע להתמודד עם קשיים וסכנות, אך כאשר הסטרס מתמשך לאורך זמן הוא עלול לגרום לבעיות שונים: חוסר שקט, כאבי ראש, חוסר מנוחה, חרדות, עליה בלחץ הדם, מחלות לב ועוד.

כלים
רפאל רוזנסקי - מטפל בדיקור סיני
רפאל רוזנסקי - מטפל בדיקור סיני

שיאצו (טיפול במגע)

טיפול השיאצו מבוסס על עקרונות מרכזיים ברפואה הסינית, ועובד ישירות על המרידאנים (ערוצי האנרגיה) שנפגעו בגוף. עיסוי ממוקד חוזר ונשנה של המרידאנים, גורם לשחרור חסימות האנרגיה, מאזן ומרפא את הגוף. "הלחיצות הממוקדות בקצב קבוע גורמות להתעוררות מוגברת של מערכת העצבים, והפרשת אנדורפינים מרגיעים. טיפול בשיאצו מפעיל מערכת הפוכה מזו הפועלת במצבי סטרס ודחק" מסביר רוזנסקי. רוזנסקי משלב טיפולי שיאצו במרפאה לרפואה סינית, ומבחין כיצד המטופלים הופכים לרגועים ואנרטיים יותר מטיפול לטיפול. "גם טיפולים אחרים במגע יכולים לשחרר עומסים ומתחים, אך לדעתי שיאצו עולה על כולם".

דיקור סיני

תאוריית הדיקור הסיני מסבירה את עודף המתחים והעומסים כעודף אנרגיה בכבד. כאן לא מדובר בפגיעה פיזית באבר, אלא בעודף אנרגיה הפתולוגי המוביל לחסימת צ'י (אנרגיה) הכבד. לפי הרפואה הסינית, אחד מתפקודים של הכבד זה להזרים את הצ'י בגוף ולעזור לאברים אחרים בהזרמת האנרגיה שלהם. במצבי מתח ולחץ ממושכים הכבד מאבד מהיכולת שלו לבצע את זה באופן תקין.

כשאין זרימה תקינה של צ'י הכבד, אנו עלולים לחוות כאבי ראש, התפסות שרירים באזור הכתפיים והגב, שינויים במצב הרוח ומגוון רחב של סימפטומים נוספים. גם הרפואה הקונבנציונלית, מחשיבה את הדיקור הסיני כאחד הטיפולים היעילים ביותר במאבק נגד מצבי סטרס. דיקור סיני מתבצע בנקודות הדיקור בגוף המפיגות מתחים, נקודות המסייעות לשינה, מרגיעות את מערכת העצבים ומאזנות את הנפש. בנוסף לטיפול המסורתי בדיקור סיני, מומלץ להרבות בפעילות גופנית וללמוד טכניקות הרפיה.

יוגה

אימון היוגה הינו אימון פיזי-רוחני עתיד, שמכוון לאיחוד בין התודעה לנשמה. כשגופנו נמצא במצב יוגי, אין גירויים או מחשבות המסיחים את הדעת, אנו ממוקדים במהות של עצמנו- בנפשנו. היוגה היא אחת השיטות היעילות לטיפול במצבי מתח ובאופן כללי לחיזוק הגוף ושמירה על איזון. תרגול יוגה יומי על בסיס קבוע מחולל פלאים בגוף - מסייע לשחרור חסימות אנרגיה, מסייע לגמישות, משפר את הריכוז ומצב הרוח ותורם לתחושת הקלילות הפיזית.

תזונה סינית

פתגם עתיק אומר: אנחנו זה מה שאנו אוכלים, ולא בכדי. יש מאכלים מסוימים שיוצרים תגובות שליליות בגוף ומחלישים את מערכת העצבים, ולעומתם מאכלים המעודדים תנועה של אנרגיה וניקוי רעלים. אז מה כדאי לנו לאכול על פי הרפואה הסינית? שאלנו את רוזנסקי, והוא השיב "יש להחליף את המזונות המבוססים על שמרים, קמח לבן וסוכר לבן בפחמימות מלאות מורכבות, כגון: קינואה, שיבולת שועל ודגנים מלאים. בנוסף, אני ממליץ למטופלים הסובלים ממתחים תמידיים להמנע ממזונות הגורמים להתעוררות מערכת העצבים, קרי אלכוהול או קפאין". בגדול, ממשיך רוזנסקי, כדאי להמנע מאכילת יתר במצבי סטרס מתמשכים, כיוון שגם תהליכי המטבוליזם אינם פועלים באופן תקין. מקום זאת, מומלץ לאכול מזונות קלים לעיכול: ירקות ירוקים, קטניות, דגנים ואגוזים.

התייעצו עם רפאל רוזנסקי, מומחה בכיר ברפואה סינית ומטפל בדיקור סיני וקיבלנו מספר דרכים נפלאות להתמודדות.

למרפאה של רפאל רוזנסקי סניפים בתל אביב וראשון לציון לקביעת תור חייגו 054-5721258 אתר http://rafaclinic.co.il/