מחאה בוושינגטון: פעילי גרינפיס טיפסו על עגורן באתר בנייה סמוך לבית הלבן ומחזיקים בדקות אלה כרזה הקוראת לציבור האמריקני להתנגד למדיניותו של נשיא ארצות הברית הנכנס טראמפ.

כלים
צילום: גרינפיס
צילום: גרינפיס

משטרת וושינגטון שיגרה כוחות למקום והשוטרים ממתינים למרגלות העגורן, 90 מטרים גובהו. על הכרזה נכתבה רק מילה אחת: התנגדו "Resist". הפעולה משודרת בשידור חי בפייסבוק של גרינפיס ארה"ב וברשתות החברתיות של רשת פוקס וכלי תקשורת נוספים בארה"ב.

ימים לאחר השבעתו של טרמפ בבית הלבן, קראו הפעילים לציבור להתנגד למתקפות הנשיא הנכנס על הסביבה, החברה, הכלכלה והחינוך ולפעול למען אמריקה טובה יותר.

"הציבור בארה"ב מוכן למחאה בדרכים שלא נראו בעבר", אמרה הפעילה ויו"ר מועצת המנהלים של גרינפיס ארה"ב קארן טופאקיאן, "בעוד אני חוששת מהבוז וחוסר הכבוד של טרמפ למוסדות הדמוקרטיים שלנו, אני מלאת השראה על התנועה חוצת הגילאים לקדמה שגדלה בכל מדינה. מאז שנת 1971 עשה גרינפיס נקט גרינפיס בצעדים לא אלימים אל מול בריונים עריצים ואנחנו לא מתכוונים להפסיק עכשיו".

פעילי גרינפיס ארה"ב אמרו כי בכוונתם להישאר בעגורן לאורך כל מהלך הבוקר במטרה להגיע לכמה שיותר אנשים דרך השידור החי בפייסבוק ובטוויטר.