מבקרת המסעדות של Thepulse, שרי כהן, יצאה לביקורת במסעדת יאקימונו, המסעדה היפנית הוותיקה בשדרות רוטשילד בת"א - התוצאות לפניכם

כלים
מרק יפני "סוהימונו" במסעדת יאקימונו. צילומים: שרי כהן
מרק יפני "סוהימונו" במסעדת יאקימונו. צילומים: שרי כהן

יום חורפי למדי גרם לי לרצות מרק חם וטעים, אבל לא מרק משעמם שיגרום לי להישאר בבית בהרגשה חורפית, אלא אחד שונה ומיוחד שיגרום לי לצאת מהבית, להרגיש את טעמי החורף. מה שהתחיל בכמיהה לקערת מרק מיוחד, הסתיים בלא פחות מארוחת צהריים עסקית במסעדת יאקימונו שבשדרות רוטשילד, בתל אביב.

ליאקימונו הוותיקה הגעתי בשעות הצהרים המוקדמות, באמצע שבוע, בכוונה לטעום את המרק היפני המיוחד המדובר שלהם. כבר בכניסתי למסעדה הבנתי שעם ניחוחות כאלו טובים, ארוחת הצהריים שלי לא תסתיים רק במרק יפני! עיצוב המסעדה מאוד מזמין, מרווח, עיצוב מודרני שצועק יוקרה, עם צבעים כהים וצבעי עץ, שולחנות רגילים ולצידם ספות נמוכות, ממש הרגשה של איזה לאונג' יוקרתי. הקומה העליונה מעוצבת גם היא במראה יוקרתי ומוקדשת לאירועים מיוחדים, מה שנראה גם בשירותים.

כמובן שבחרתי לשבת על הבר הגדול באמצע המסעדה, מתוך כוונה לחוות את החוויה בצורה האולטימטיבית. גם שאר המקומות שהיו מלאים, אפילו בשעת צהרים מוקדמת, נתנו לי הרגשה שגם הם חווים את אותה החוויה שאני הולכת לחוות. הבר מרשים מאוד, בעיצוב יוקרתי עם אקווריום של פירות ים טריים. בפינת הבר נמצאת עמדת הסושי-מן, שממנה ממש היה ניתן להבחין שישנו דגש בולט במסעדה והוא על טריות ואיכות הדגים!גם בלי שאף אחד יציין זאת. ניתן היה לראות את הצבע הבוהק, הטרי, של חתיכות הדגים, שהיו נראות איכותיות למדי. אז למרות שהגעתי רק למרק יפני, החלטתי להציץ גם בתפריט העסקית שקיבלתי די במהרה מהברמן.

יאקימונו מציעה תפריט עסקי מאוד מגוון ועשיר שממש לא ישאיר אותך רעב. מרק יפני, מתאבנים, מנה עיקרית, תוספת ושתייה חמה (אספרסו או תה יפני) וכל הטוב הזה, במחיר של מנה עיקרית במסעדה שנע בין 85-95 ₪, מחיר מאוד משתלם ביחס למחירים בתפריט הרגיל. התפריט העסקי מוגש בשעות הצהריים ויכול לשרת מגוון של אוכלוסיות. בנוסף, מציעה המסעדה גם תפריט טעימות מגוון ועשיר של אחת עשרה מנות ספיישל, בעלות של 180 ₪ ואף משלוחים. אז לבסוף הלכתי על הארוחה העסקית והתחלתי במרק יפני "סוהימונו", שהיה הצלחה גדולה.

מפרט המרק משך את תשומת ליבי מבין שאר המרקים, כיוון שהיה בשילוב של דג לעומת שאר המרקים הצמחונים שהיו בתפריט. המרק הגיע בקערית בינונית, בדיוק בגודל מושלם לתחילת הארוחה. מרק חם עם נתח דג, עשיר בטעמים עדינים של ים בשילוב פטריות, אצות ובצל ירוק. זה בדיוק המרק הזה שעליו חשבתי, המיוחד, שגרם לי לצאת מהבית ביום חורפי שכזה. באותו רגע חשבתי לעצמי, כמה טוב שבחרתי לצאת מהבית.

לאחר שהתחממתי מהמרק, הגיע שלב המתאבנים.קונוס סלומון ואבוקדו מושלם, שלכאורה היה נראה מאוד שיגרתי, אך הכיל כמות סלומון נדיבה, חתיכות אבוקדו ואורז נהדר. כל אלו היו עטופים באצה קריספית דקיקה, שמתפצחת בפה וגורמת לעונג רב. כל אלו בשילוב של סויה בהכנה ביתית, במרקם מושלם ולא מלוח, גרמו לקונוס הזה להיות פשוט מדויק!

בשלב זה החליט הבר מן לפנק אותי בקוקטייל סודי בהכנה ביתית, משקה הקרוי על שמו של הבעלים " קוקטייל A.C".קוקטייל טעים למדי שעושה את העבודה וגורם להתנתק קצת מהשגרה היומיומית.

לא יכולתי לוותר על "מאגורו פפר", פרוסות של טונה צרובה מפולפלת ופרוסות לימון ברוטב סויה וג'ינג'ר, שגם הוא בהכנה ביתית מדויקת.ישנה הרגשה שבעלי המסעדה מדייקים אפילו בפרטים הכי קטנים, שלכאורה נראים מובנים מאליהם.

המשכתי למנה העיקרית שהייתה מורכבת משני רולים מיוחדים "טוקובטסו", סושי ריינבואו וסושי שרימפס בטמפורה. הרגשה כזו של טריות הדגים, זוהי חוויה בפני עצמה!

התפנקתי גם בסלט סשימי בצילחות אומנותי, שמאפיין את יאקימונו. חתיכות דקיקות של מבחר דגים נאים על מצע אטריות וירקות בליווי רוטב יפני חמצמץ. סלט כה מרענן, שממש מזכיר ימי קיץ ביום חורפי שכזה.

המנות מספקות ואיכותיות להפליא, משרות אווירה יוקרתית במחיר מאוד משתלם. סיימתי את הארוחה בכוס תה יפני, שהוגש בקומקום מיוחד ופיניתי את הקיבה גם לקינוח מרענן "טפיוקה בורלה", שסיכם את הארוחה המושלמת הזו.

קרם בורלה על דפי פילו קראנצ'ים עם שכבות סוכר שרוף, בליווי ריבת ג'ינג'ר home made, טיפה מעקצצת, אך משתלבת מצוין עם קרם הבורלה לצד חתיכות הקיווי.

לחובבי הנשנושים, המסעדה בקרוב תצא עם תפריט בר חדש שנועד לספק גם את החוויה של בילוי לילי קליל, יין לצד מנות ונשנושים על הבר וכן תפריט מיוחד לוולנטיין, המתקיים בפברואר. יכולתי להישאר ביאקימונו עוד כמה שעות טובות!המסעדה מאוד מרשימה עם אווירה טובה, משדרת יוקרתיות אך פונה לכלל האוכלוסייה. זו הייתה חוויה יפנית מושלמת ומיוחדת, שבאופן אישי גרמה לי לתהות,האם יש לה בכלל מתחרות? כנראה שלא!

עדכונים אחרונים

פבר 28, 2024

נגד הזרם

מתכונים
אוק 31, 2023

אופים באהבה

מתכונים
סלמון כשר
אוק 26, 2023

האם דגים צריכים שחיטה?

מתכונים