בתערוכה משתתפים כ- 3000 מציגים מ- 80 מדינות ומבקרים כ- 70,000 איש מרחבי העולם. בביתן מכון היצוא בתערוכה המאורגן בשיתוף עם משרדי החקלאות והכלכלה והתעשייה, תצגנה השנה 9 חברות ישראליות מגוון מוצרים חדשניים, פורצי דרך בחקלאות:
Jaffa Orri באמצעות ענף ההדרים במועצת הצמחים יציגו בתערוכה את מנדרינת אורי, פיתוח ישראלי במכון וולקני. פרי-על, מתקלף בקלות, אטרקטיבי, טעים, כמעט ללא-גרעינים ובעל אורך חיי הפרי ארוכים במיוחד המאפשרים הנאה ממנדרינות עד סוף האביב.
חברת פירות בן-דור העוסקת בפיתוח זני פירות ייחודיים תציג מגוון זנים: שזיפי הפמגרנט, שזיפי הלימו ועוד זנים ייחודיים. חברת 2BFresh תציג מגוון רחב של עלי-מיקרו מוכנים לשימוש, צמחים זעירים מלאים בטעם, מזינים ביותר ונחשבים "מזון פונקציונלי" ואת ה- "בזיל נטו" - מוצר חדשני - 100% עלי בזיל צעיר ורענן, נקי ומוכן לשימוש.
חברת Field Produce Marketing Ltd תציג תמרים ישראלים מזן המג'הול, וזן יחיד במינו ומיוחד הגדל רק בישראל ששמו מג'הול עסיסי או בשמו המסחרי תמר מג'הול "בונבון". חברת "המגדלים" תציג את כל סוגי התבלינים הטריים. כ 24 זנים של בזיליקום , מנטה, טימין , רוזמרין , סליקורניה , עירית , אורגנו , כוסברה ,שמיר, טרגון , רוקולה ועוד.
חברת Bless S.R המתמחה בשיווק תבלינים טריים, פירות אקזוטיים וירקות לשווקים בכל העולם, תציג תבלינים טריים, מגוון עלי בייבי, תאנים ופיטייה.
על פי נתוני מכון היצוא, בשנת 2016 יצוא ענף פירות וירקות טריים הסתכם בכ- 740 מיליון דולר, ירידה של כ- 11% לעומת תקופה מקבילה אשתקד. עיקר הירידה כתוצאה מירידה של כ 8% לאיחוד האירופי המהווה כ-60% מיצוא הענף. עוד עולה כי יצוא פירות וירקות ליתר מדינות אירופה (רוסיה בעיקר) ירד בכ- 26% והסתכם בכ- 190 מיליון דולר, שהיוו כ- 26% מיצוא הענף.
לעומת זאת, היצוא לצפון אמריקה (ארה"ב בעיקר) הסתכם בשנת 2016 בכ-66 מיליון דולר, המהווה גידול של כ-35% לעומת היקפו אשתקד. צפון אמריקה מהווה כ-9% מסך היצוא הענפי, היצוא לאסיה, המהווה כ-4% מסך היצוא הענפי, ירד ב-2016 בשיעור של 14% להיקף של כ-30 מיליון דולר.
לדברי גדי אריאלי, מנכ"ל מכון היצוא: "בשנים האחרונות התמודדו החקלאים הישראלים עם אתגרים לא פשוטים מול השוק הרוסי ומול שוקי היורו אשר גרמו לירידה ביצוא. בימים אלו מכון היצוא פועל גם בארה"ב ובשווקים ספציפיים באסיה כמו סינגפור וקוריאה על מנת להוסיף חלופות לשוק האירופי.
הביתן הלאומי בתערוכתFruit Logistica מציג את המוצרים האיכותיים, הייחודים והחדשניים ביותר שמייצרים החקלאים שלנו. היצואנים הישראלים ידועים בתוצרת באיכות גבוהה, באספקת מוצרים בעלי אורך חיי מדף וכן בחדשנות המתמדת של המוצרים ואני בטוחה כי השתתפותנו בתערוכות מרכזיות בענף תתרום להגדלת הפעילות בשווקים השונים, להגברת המודעות לתוצרת הישראלית בעולם ולחיזוק הקשרים הבינלאומיים".
הנספחות המסחרית במינכן, תיאמה פגישות לחברות הישראליות בתערוכה עם חברות אירופאיות. לדברי יפעת ענבר, הנספחת הכלכלית במינכן: " תערוכתFruit Logistica הינה מהתערוכות המובילות בתחום התוצרת הטריה. שוק התוצרת הטריה הינו שוק מאתגר ותחרותי מאוד והחברות הישראליות מתמודדות עם תחרות ממדינות רבות מהעולם כולו. נציגי משרד הכלכלה והתעשייה בגרמניה כמו כן במדינות נוספות, פועלים להביא חברות מסחר, מפיצים וקניינים מגרמניה ומכל העולם לביתן הישראלי, להיפגש עם החברות הישראליות ולרכוש את מרכולתן".