נמשך מאבק המנופאים: ההסתדרות הכריזה סכסוך עבודה - הסכסוך הוכרז על רקע המבוי הסתום במו"מ להסדרת תנאי העסקתם של כ-1,200 המנופאים בכל אתרי הבנייה בארץ יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן: "ההסתדרות מחויבת להמשיך ולהגן על אוכלוסיית פועלי הבניין והמנופאים.

כלים
יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן. צילום: אילן בשור
יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן. צילום: אילן בשור

לא ניתן יד להמשך אוזלת היד מצד המדינה בתחום הבטיחות בענף" יו"ר הסתדרות עובדי הבניין והעץ יצחק מויאל: "תנאי ההעסקה של המנופאים קשים מנשוא, האכיפה בתחום מצד המדינה חסרה עד לא קיימת וכבר באה לידי ביטוי באובדן חיי אדם"

ההסתדרות הכריזה סכסוך עבודה בענף הבניין, החל על כ-1,200 מנופאים ומפעילי עגורן צריח הפרוסים באלפי אתרי הבנייה ברחבי הארץ. ברקע לסכסוך מבוי סתום במשא ומתן המתנהל מזה כחצי שנה מול התאחדות בוני הארץ, להסדרת מכלול תנאי העסקתם של המנופאים, לרבות נושא הבטיחות של העובדים, במסגרת הסכם קיבוצי.

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן מסר: "ההסתדרות מחויבת להמשיך ולהגן על כל פועלי הבניין בכלל ועל אוכלוסיית המנופאים בפרט. מדובר פה בחיי אדם ובתנאי העסקה בסיסיים ומכבדים של עובדים שהיו עד עתה שקופים. לא ניתן יד להמשך אוזלת היד מצד המדינה בתחום הבטיחות בענף. ההסתדרות תפעל בכל האמצעים העומדים לרשותה בכדי לדאוג לבטיחות המנופאים ועובדי ענף הבנייה". MANOF 206ef

יו"ר הסתדרות עובדי הבניין והעץ, יצחק מויאל, אמר: "תנאי ההעסקה של המנופאים קשים מנשוא, האכיפה בתחום מצד המדינה חסרה עד לא קיימת וכבר באה לידי ביטוי באובדן חיי אדם. אם לא די בכך לאחרונה אף נפגע שכרם של המנופאים ע"י חברות כוח האדם בתחום. לא נותרה בידינו ברירה אלא לנקוט בצעדים ארגוניים על מנת להגן על העובדים".

ועד הפעולה של המנופאים: "זהו סכסוך עבודה ראשון מסוגו בהיסטוריה של מדינת ישראל שדרש אומץ רב מצד ההסתדרות החדשה, בייחוד לאור התנהלותה של התאחדות בוני הארץ ובחסות כושר ההרתעה האפסי של רשויות החוק".