"תיקון עוול רב שנים לאלפי עובדות ועובדים סוציאליים" - היום (א'), בטקס מיוחד שנערך בירושלים, נחתם באופן רשמי צו ההרחבה שמצמיד את תנאי העובדים הסוציאליים שמועסקים על ידי העמותות המתוקצבות, לתנאי העובדים הסוציאליים במגזר הציבורי המהלך, שמשפר באופן ניכר את תנאיהם של כ-7,000 עובדים סוציאליים במדינת ישראל. נחתם על ידי שר העבודה והרווחה חיים כץ, כחלק מיישום ההסכם שהובילו יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן ושר האוצר משה כחלון.

כלים
הודעה משותפת לשר העבודה והרווחה, שר האוצר ויו"ר ההסתדרות
הודעה משותפת לשר העבודה והרווחה, שר האוצר ויו"ר ההסתדרות

יו"ר ההסתדרות ניסנקורן: "המהלך – אמירה חברתית נחרצת" שר האוצר כחלון: "כלכלת ישראל מספיק חזקה ויציבה בכדי לשפר את התנאים של העובדים הסוציאליים" שר העבודה והרווחה כץ: "אנו מוכרחים לדאוג כי אלו שמטפלים בנזקקים לא יהיו דור הנזקקים הבא"

בשורה לאלפי עובדים סוציאליים: כחלק מהיישום של תכנית ניסנקורן-כחלון לצמצום תבניות העסקה פוגעניות, וכחודש ימים לאחר פרסום הכוונה של שר העבודה והרווחה לחתום על צו ההרחבה בנושא העובדים הסוציאליים, היום (א') נחתם באופן רשמי הצו שמצמיד את תנאי העובדים הסוציאליים המועסקים בגופים שמספקים שירותים למשרדי הממשלה, לתנאים הנהוגים בקרב העובדים הסוציאליים במשרד הרווחה וברשויות המקומיות.

טקס החתימה על הצו שנערך בלשכתו של שר העבודה והרווחה, חיים כץ, התקיים במעמד יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, שר האוצר משה כחלון ויו"ר איגוד העובדים הסוציאליים צפרא דוויק. צו זה מחייב את המעסיקים לשלם את שכר העובדים הסוציאליים, שתקניהם מתוקצבים על ידי המדינה, בהתאם להסכמים הקיבוציים במגזר הציבורי. מדובר במהלך שמשפר באופן ניכר את תנאי העסקתם של כ-7,000 עובדים סוציאליים בישראל. תנאי עובדים אלו יושוו לתנאי העובדים הסוציאליים המועסקים ברשויות המקומיות ובמשרד הרווחה בכל הפרמטרים שמעוגנים בהסכמים קיבוציים, לרבות תוספות שכר, מענקים חד-פעמיים, ימי חופשה ומחלה, ביגוד והבראה, גמל וקרן השתלמות.

יצוין כי זו הפעם הראשונה, מזה 34 שנים, שצפוי לצאת צו שמרחיב את הוראותיהם של למעלה מ-40 הסכמים קיבוציים על המגזר הציבורי.

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, אמר כי: "עברנו דרך ארוכה כדי לעמוד היום במעמד המכובד הזה, להסתכל בעיני העובדים הסוציאליים ולבשר על שינוי חברתי אמיתי. העובדים הסוציאליים ניצבים בקו החזית להגנת האוכלוסיות הפגיעות ביותר, והמהלך שהובלנו עוזר לחזק ציבור מקצועי שלם שראוי לכל מילות ההערכה. תיקון העוול ההיסטורי, כפי שבא לידי ביטוי בהסכם שהובלתי בשיתוף עם שר האוצר כחלון, ונכונותו של שר העבודה והרווחה כץ לסייע בקידום הנושא, מהווים אמירה חברתית נחרצת שמגבירה את השוויון ועוזרת לצמצם פערים בחברה הישראלית".

שר האוצר ויו"ר מפלגת כולנו, משה כחלון: "כל מקום שאנחנו מגיעים אליו ומשפרים תנאי העסקה של עובדים הוא יום מרגש. זה מרגש אפילו יותר כשזה מגיע לעובדים הסוציאליים שנמצאים בחזית המאבק החברתי של מדינת ישראל. כלכלת ישראל מספיק חזקה ויציבה בכדי לשפר את התנאים של העובדים הסוציאליים בדיוק כמו שהיא מספיק חזקה לקלוט עובדי קבלן. לא יכולה להתקיים כלכלה בריאה עם חברה חולה ולא שוויונית. אני יודע שגם התוספת של היום היא לא מספיקה ולכן נמשיך לפעול למען שיפור תנאי ההעסקה של העובדים בכל המגזרים."

שר העבודה והרווחה חיים כץ, אמר כי: "העובדים הסוציאליים הם חוד החנית בטיפול באוכלוסיות הנזקקות, עיגון זכויותיהם ושיפור תנאי העסקתם הם חובתנו. אנו מוכרחים לדאוג כי אלו שמטפלים בנזקקים לא יהיו דור הנזקקים הבא. צו ההרחבה ישפר באופן ניכר את תנאי העסקתם של כ- 7000 עובדים שמספקות שירותים למשרדי הממשלה ותנאיהם יושוו לתנאי העובדים הסוציאליים המועסקים ברשויות המקומיות ובמשרד הרווחה בכל הפרמטרים שמעוגנים בהסכמים הקיבוציים. מדובר על תוספת של מאות שקלים בחודש, הכפלת ימי חופשה שנתית, תשלומי דמי מחלה מלאים כמקובל בשירות הציבורי, הגדלה של כ- 2500 ₪ בתשלומי הבראה וביגוד, הגדלת ההפרשה לפנסיה באחוז אחד ועוד".

השר כץ הוסיף כי: "הצעד הבא שאנו צריכים לכוון אליו הוא שינוי מבנה הדרגות והשכר במגזר הציבורי כולו- היום לעובדים במגזר הציבורי אין אופק תעסוקתי, שבעים אחוז מקבלים השלמת ויש לבטל את התופעה הזו. כיום, עובד בדרגה התחילית של הדירוג יכול להתקדם במהלך השנים בדרגות ולימודים לגמול השתלמות ובפועל שכרו ישתנה במעט. עובד צריך להתחיל בדרגה ששכרה הינו שכר המינימום ולהשתכר בצורה מכבדת, לחסוך סכומים משמעותיים לפנסיה כדי שלעת זקנה יהיה לו משהו לחיות איתו".

יו"ר איגוד העובדים הסוציאליים, עו"ס צפרא דוויק, בירכה על המהלך והוסיפה: "צו ההרחבה הוא תיקון עוול רב שנים לאלפי עובדות ועובדים סוציאליים, ומבטא הכרה של המדינה בחשיבותה של העבודה הסוציאלית ובאחריותה על העובדים שמבצעים עבורה את המשימות הרגישות ביותר. אני גאה שיו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן בחר לשים את הנושא במרכז סדר היום, ולהביא לשינוי שחיכינו לו שנים רבות. זהו צעד נוסף בדרך ארוכה, ואנו נמשיך לדאוג לשיפור שכרם של העובדים הסוציאליים ולטיפול בעומס הרב בשירותי הרווחה".