הצעת ההחלטה למתווה לפיצוי מחזיקים בתוואי הרכבת הקלה בכפר שלם מובאת לאישור המועצה בהתאם להחלטת ממשלה בעניין בהובלת שר האוצר משה כחלון ושר התחבורה בצלאל סמוטריץ'. החלטת הממשלה שאושרה לפני מספר שבועות קבעה כי בשלב הראשון, לאור תקופת הבחירות ייקבעו קריטריונים עבור מחזיקים המתגוררים בתוואי הקו הסגול בשים לב להשלכות על יתרת כפר שלם.

כלים

בהתאם לכך נקבע במסגרת הקריטריונים כי משפחות הדור הראשון והשני להתיישבות בכפר שלם  יקבלו דיור חלוף בהיקף של עד 1.7 מיליון שח. משפחות צעירות יותר יקבלו מאות אלפי שח לסיוע ברכישת דירה. מדובר בקריטריונים נקודתיים לכפר שלם לאור ההיסטוריה של הכפר ושל הפינויים במקום.

סכומים אלו מבוססים על עבודת ועדה בראשות ראש מטה הדיור לשעבר מר אביגדור יצחקי. אשר קבעה את מסקנותיה בהתבסס על עקרונות המשק הכספי הסגור, מתן אפשרות לדיור חלוף, עקרונות סוצייאלים הקובעים את הפיצוי בהתאם לגודל המשפחה. כמו כן מוקמת ועדה מיוחדת ברשות מקרקעי ישראל שתהיה מוסמכת לאשר את הצעות הפיצוי שתגיש נת"ע.

המהלך הינו תולדה של שיתוף פעולה בין משרדי התחבורה, המשפטיים והאוצר, רשות מקרקעי ישראל וחברת נת"ע. בימים אלו מתקיימים מספר מפגשים עם התושבים הן בדרג מיניסטריאלי והן בדרג הפקידים על מנת לדייק ולהדק את הקריטריונים.

האישור צפוי לאפשר את מעבר הקו הסגול בלב שכונת כפר שלם לטובת תושביה ולאפשר את הקמתו במועד. פרוייקט זה צפוי לחבר את אזור בקעת אונו ללב העיר תל אביב ולהתחבר לרשת הרק"ל והתחבורה הציבורית באזור שתשרת בין היתר את אכלוס עשרות אלפי יחידות דיור שמשווקת הרשות בבקעת אונו ותקל על הגעה של תושבי האזור ללב איזורי התעסוקה.