אמני מועדון "שקמה" יציגו בבית האמנים בנגב שבעיר העתיקה באר שבע את תערוכת הציורים "חוכמת הרגש" המביאה לידי ביטוי את עולמם הפנימי והרגשי אותו עברו במשך זמן הכנת היצירות. מועדון "שקמה" בישוב מיתר מיועד לאוכלוסייה בעלת צרכים מיוחדים מגילאים צעירים ועד גיל בוגר. תערוכת "חוכמת הרגש" של חברי המועדון, שתוצג בבית האמנים בנגב היא התערוכה השלישית של האמנים. בשונה מפעמים קודמות, בפעם הראשונה התערוכה תוצג מחוץ לישוב מיתר.

כלים
תערוכת ציורים "חוכמת הרגש" – הצצה אל עולמם של אוכלוסיית הצרכים המיוחדים
תערוכת ציורים "חוכמת הרגש" – הצצה אל עולמם של אוכלוסיית הצרכים המיוחדים

חגית מאירי-לנגליב, מורה ומטפלת באמנות, ליוותה את חברי המועדון בזמן העבודה על יצירות האמנות וסיפרה על התהליך ומדוע נבחר השם "חוכמת הרגש" כשם התערוכה: "כל יצירה של אמן ואמנית מלווה בהמון רגשות שעולים וצפים. אני יכולה להתחיל לתכנן את היצירה עם האמנים ועם הזמן הם מעלים בעיות המצויות בתוך נבכי נפשם. בזמן הרישום הראשוני, החניכים מוצפים ברגשות ותוך כדי הבכי והמגע עם הדף והצבע עולה חיוך. דרך האומנות אנחנו מצליחים להגיע איתם למחוזות מעצימים".

"אם התחלנו בצבע קודר הצבעים נהפכים עם התהליך לשמחים ועליזים ופתאום אני שומעת מילים כמו 'תודה', 'הצלחתי' וכדומה. תערוכת 'חוכמת הרגש' כשמה כן היא, עוסקת ברגשות שעולים וצפים ומיושמים על ידי היצירה" סיפרה חגית.

כאמור, בפעם הראשונה, תוצג תערוכת היצירות של חברי המועדון מחוץ למיתר – "חשוב היה לי להוציא את חברי המועדון החוצה ולשלב אותם עם עולם היצירה והאמנות הגדול ולתת להם את הבמה הראויה להם, בשילוב עם יהודית מאיר, האחראית על בית האמנים שפינתה לנו חדר במתחם ולנו זה כבוד גדול" סיפרה מאירי-לנגליב.

בין היצירות בתערוכה, יוצגו שתי יצירות של סב ונכדתו, אמנית מועדון "שקמה", המציגות זה לצד זה דיוקן עצמי של הסב מילדותו והנכדה מהיום. "הדיוקנים המוצגים בתערוכה הם מרגשים בזכות העובדה כי מדובר בדורות שונים המציגים יצירות בנושא זהה" ציינה חגית.

אבנר בן גרא, ראש המועצה המקומית מיתר, סיפר על חשיבות המועדון עבור הישוב: "מועדון "שיקמה" וחבריו הם גורם השראה לכלל התושבים ואנו גאים בהם ובצוות המנחים שעובד איתם. אני מתכבד להזמין את תושבי הישוב, הסביבה וכמובן באר שבע, שם יוצגו היצירות, לתערוכת אמנות מרגשת המגלה לנו קצת מעולמם הפנימי של אוכלוסיית הצרכים המיוחדים. תודתנו נתונה ל'בית האמנים בנגב' ולרוביק דנילוביץ על אירוח התערוכה".

אודות המועצה המקומית מיתר: היישוב הקהילתי מיתר מונה כ-1750 משפחות, והוא ממוקם כ- צפונית-מזרחית לבאר-שבע בסמוך ליער יתיר. שיעור התעסוקה ביישוב מגיע לכ-93%, ובדירוג החברתי-כלכלי של הלמ"ס מיתר זכתה בציון 9-10. ביישוב מערכת חינוך פורמאלית וא-פורמאלית ענפה, שזוכה להישגים הגבוהים ביותר בדרום. ביישוב מועצות נוער, בתי ספר וגנים מהמובילים באזור, ושלוש תנועות נוער. החיים ביישוב משלבים את היתרונות של יישוב כפרי עם מערכת שירותים עירונית מתקדמת ומקיפה ברמה הגבוהה ביותר.