ללא אדמה No Land תערוכת יחיד חדשה של האמן יונתן גולדמן, - יד מישל קיקואין, הגלריה האוניברסיטאית לאמנות, אוניברסיטת תל אביב. "אין אדמה", הינה תערוכת יחיד חדשה כאשר עיסוקו המתמשך של האמן בגידול יבשות כגרעין לעולם חדש ואלטרנטיבי מתרחב בתערוכה זו לחזיון קוסמי מעגלי של קץ ובריאה מחדש. הקץ אינו מוצג בתרחישיו האפוקליפטיים בדמות אסונות גרעיניים ואקולוגיים, אלא הוא כרוך בבריאה, בהיווצרות מחדש. פתיחה: 14.03, יום שלישי, בשעה 20:00 - הכניסה חופשית

כלים
צילום: דור אבן
צילום: דור אבן

ההצבה בחלל גדול הממדים כוללת מספר מיצבים בהם גולדמן משלב טכניקות פיסול תוך שימוש בחומרים מן המוכן (ready-made) עם יציקות גבס מהודקות וחומרים מן התעשייה לצד ציוד אלקטרוניקה ועץ. כל אלו מתחברים ליחידה שלמה בעלת מנוע פנימי הניזון מן הצלילים המחברים את כל האלמנטים בתערוכה. כל מיצב חושף את הצופה לתהליך המחשבתי של האמן העוסק בבריאה של עולמות אחרים מתוך מחשבה והגות במגבלותיה של האנושות.

גולדמן שומר על קשר קוגניטיבי בין עולם המציאות הממשית לעולם החלופי אותו הוא מדמה. לא רק דרך חוקיות טבעית המוכרת לנו אלא גם בדמויות החיילים שיצר כדי להגן עליו. גופם העשוי ארגזי תחמושת מוכרים ממציאות חיינו וראשם הנוצק בדמות פניו ובמסורת הפיסול הקלאסי אמנם מייצרים חיבור לא טבעי אבל בו-זמנית, מגשרים לוגית והיסטורית בין העולם הממשי לחלופי, ומאפשרים את ההבנה שהמציאות הממשית הנחווית אינה האפשרות היחידה, ושניתן לדמיין לה חלופה ואף חלופה ביקורתית וחתרנית, כמו זו שמייצרת ההזרה הקוגניטיבית בסוגת המדע הבדיוני.

היבשת החלופית הנולדת מן המים, דוחה כל הגדרה, גבול, חלוקה מדינתית ולאומית, No Land כאפשרות אחרת למציאות המקומית ולעולם בכלל ועם זאת היא אינה מנותקת מהעידן הגיאולוגי של ה- Anthropocene שבו אנחנו בני האנוש נותרים משתהים ומבולבלים נוכח ממדיו של העולם שהפך עצום ביחס אלינו אך בו-זמנית נתון להשפעתנו.

יונתן גולדמן יליד 1984, אמן רב תחומי, בוגר בית הספר לאמנות רב תחומית בשנקר (2012), חי ועובד בתל אביב. הציג תערוכות יחיד במוזיאון וילפריד, גלריה זימאקלאמנות עכשווית, גלריה דנה לאמנות עכשווית-קיבוץ יד מרדכי, מכון ויצמן למדע ופרויקט מיוחד ביריד צבע טרי בשיתוף האספן סרג׳ תירוש וגלריה גורדון. עבודותיו הוצגו בתערוכות קבוצתיות בארץ ובעולם ביניהן במוזיאון פתח תקווה לאמנות, מוזיאון הרצליה לאמנות, מוזיאון חיפה לאמנות, גלריה גורדון 2, סדנאות האמנים תל אביב, משכן האמנים הרצליה, גלריה חנינא, ארסנלה 10 (ונציה), טרנסארט טריאנלה (ברלין), ארט נובה (ברלין) ועוד.

נעילה: 16.6.17

שעות פעילות הגלריה:

שלישי – רביעי: 19:00-11:00, חמישי: 21:00-11:00, שישי: 14:00-10:00

יד מישל קיקואין, הגלריה האוניברסיטאית לאמנות, אוניברסיטת תל אביב

הגלריה ממוקמת בחזית קמפוס האוניברסיטה, רח' חיים לבנון פינת רח' אלברט אינשטיין, תל אביב.