עמיר פרץ: ״הדיונים בקבינט והטיפול באיום המנהרות מעידים על חוסר כשירות של נתניהו למלא את תפקידו באחריות כשהפך את הקבינט מבית המקדש הביטחוני לבית האח הגדול. זו לא פרשה 1000, או 2000 - זו לפחות פרשת 10.0000״

חה"כ עמיר פרץ
חה"כ עמיר פרץ

פרץ, החבר כיום בוועדת החוץ והביטחון: ״במדינה דמוקרטית לא ניתן להשאיר החלטות אלה להכרעתם של מספר מקבלי החלטות מצומצם מאוד. הקבינט זה קודש הקודשים של המערכת המדינית, הכלי החשוב ביותר לעיצוב מדיניות ביטחונית והמקום היחיד בו ניתן לדון ולהיערך לקראת עימות אפשרי או מניעתו. לא ברור איך ראש ממשלה לא מכנס את הקבינט במשך כמעט שנה. קיום ישיבות קבינט תוך כדי הסתרת מידע חיוני מחבריו הפך אותו לכלי ריק. במצב כזה יתכן ועדיף כבר שלא יהיה קבינט. כאן זה לא צפון קוריאה״.

״הדיונים בקבינט והטיפול באיום המנהרות מעידים על חוסר כשירות של נתניהו למלא את תפקידו באחריות כשהפך את הקבינט מבית המקדש הביטחוני לבית האח הגדול. זו לא פרשה 1000, או 2000 - זו לפחות פרשת 10.0000!״.

על חברי הקבינט עצמם הוסיף פרץ: ״עושה רושם שחלק מחברי הקבינט ראו בו רק שורה ברזומה, תחרות על ׳מי מדליף ראשון׳, מי יצליח ׳לצאת טוב׳ ומי יגרוף יותר ׳לייקים׳. הדם הרע בקבינט בכלל ובין נתניהו ובנט בפרט פוגע בביטחון המדינה.

את צה״ל צריך להוציא משטח המטווח של המאבקים הפוליטיים כי התנהלות זו משרתת את אויבינו״.

לבסוף, על הטיפול באיום המנהרות אמר פרץ: ״אני חרד מהטיפול השטחי באיום המנהרות. ראש הממשלה הפך את המושג ׳אסטרטגיה׳ למשחק מילים. לא סביר להגדיר איום כאסטרטגי ולא לתרגם את העיסוק בו לתכנון פעולות נדרשות״.