ח"כ יעקב פרי (יש עתיד) במליאה: "לא יעלה על הדעת שאזרחי מדינת ישראל יממנו את המחבל שבה לרצוח אותם ואת בני משפחתו. לצערנו, כנראה לעולם, מדינת ישראל תצטרך להיות חזקה הן ביכולותיה ההתקפיות והן ביכולות ההרתעה שלה".

חה"כ יעקב פרי. צילום: יש עתיד
חה"כ יעקב פרי. צילום: יש עתיד

מליאת הכנסת אישרה היום (ב') (37 בעד ו- 12 מתנגדים) לקריאה ראשונה את הצעת החוק של חבר הכנסת יעקב פרי (יש עתיד), ר' השב"כ לשעבר, הקובעת כי מחבלים לא יהיו זכאים לכספים על חשבון עמיתי קרנות הפנסיה. עוד לפי ההצעה, מחבל לא יהיה זכאי לקצבת נכות אם זו נגרמה בשל פעילות הטרור אותה ביצע וכן אם יהרג כתוצאה מפעות הטרור שביצע, שאיריו לא יהיו זכאים לתגמולים.

במהלך נאומו במליאה אמר ח"כ פרי: "רבים אינם יודעים, אבל היום, כשמחבל נפצע בפיגוע ויש לו קרן פנסיה – מי שמשלם לו את פנסיית הנכות, כי הוא איבד את כושרו לעבוד מטבע הדברים, אלה עמיתי קרן הפנסיה. זהו אבסורד שחייב להיפסק וכמה שיותר מהר!" והוסיף: "לא ייתכן ולא יעלה על הדעת שאזרחי מדינת ישראל ישלמו מכספם שלהם ויממנו את המחבל שבה לרצוח אותם ואת בני משפחתו.

לא ייתכן שמחבל יהנה מהזכויות הסוציאליות שמדינת ישראל יודעת להעניק לאלה הלוקחים חלק במארג החברתי של מדינת ישראל. כל מחבל שיוצא באופן מודע מהחברה הישראלית צריך לדעת שהוא גם יוצא ממארג הערבות ההדדית ומארג הזכויות שמגיע לאזרחי ישראל. מחבל שבא לקחת חיים, לזרוע הרס, פחד וטרור, אזרחי ישראל לא צריכים לתרום לרווחתו או לרווחת שאיריו."