חוסר אחריות, פופוליזם וגזירת קופונים פוליטיים ע"ח שלום הציבור ובטחון מדינת ישראל. קבוצת הורים שכולים וקצינים בכירים באלמגור אליה הגיע דו"ח מבקר המדינה בעקבות מלחמת "צוק איתן", פנתה ליושב ראש וועדת חוץ ובטחון וליושב ראש וועדת ביקורת המדינה: ​פרסום דו"ח המבקר ​הוא מחדל מודיעיני ​ומשרת את האוייב.

תמונה: אילוסטרציה
תמונה: אילוסטרציה

מתוך קריאה בדו"ח במתכונתו הנוכחית עולה שיש בו מאות עמודים של חומר מבצעי ומודיעיני אנושי משובח על צהל ומערכות הבטחון. לא רק שחלק גדול מהפרטים שמתגלים בדוח חמורים אלאאוסף הפרטים הענק וריכוזם במסמך מסודר, הופכות את הדוח למסמך מודיעיני מבצעי מקיף ומרתק עבוד אויבנו ובכללם החמ"ס חיזבללה ,גורמי טרור נוספים והחמור מכל האח הגדול באיראן/ ומפעיליהם באיראן.

חששנו הוא שמסמך זה יתורגם על ידי אויבנו לנייר עבודה ותוכנית עבודה מבצעית להתארגנות לקראת הבאות. ממצאי הדוח בשיתוף הפרסומים הרבים על הערכות צה"ל ומשרד הביטחון בתחום הטכנולוגי והמבצעי כחלק מהפקת הלקחים הריהם כמכרה זהב מודיעיני מבצעי לאויבנו שעלול לפגוע בחופש הפעולה של צה"ל במערכה הבאה.

על ועדת חו"ב וביקורת המדינה לקחת בחשבון שביחד עם התקשורת הישיראלית שמחכה לשעה 4 לפרסום הדוח, מחכים גם מפקדי החמס , החיזבללה והבכירים האירניים , כדי להסיק מסקנות למערכה הבאה.

הדוח במתכונתו הנוכחית תורם לאויב לדעת: - מהם נקודות התורפה של צה"ל -מהם שיטות העבודה והסינכרון בין גופי המודיעין השונים -צורת החשיבה של המפקדים והבכירים אחראים על בטחון ישראל - בכל גוף.

זו מתנה יקרה מפז בתחום המודיעין האנושי על אופן חשיבתם ודרך פעולתם של בכירי זרועות הבטחון מכלול הנתונים בדוח יש בו כדי חשיפת מערכת הבטחון לפני האוייב ומגלה לו את נקודות תורפה והכשל בצד יכולותיה האנושיות והמבצעיות. לכל זה יש שם כולל- "מודיעין אנושי", שהוא קשה להשגה לכל גוף מודיעני - אלא בריגול אנושי -ועתה יימסר היום לאוייב במתנת חינם.

יוזכר כי מדינת ישראל סיכנה את טובי בניה ומשאביה בשליחתו של אלי כהן לסוריה להביא מודיעין אנושי.

1. מתוך שיקולים של טובת המ​דינה ​וביטחונה ​הייתם חייבים ​לעצור את פרסום הדו"ח ​ במתכונות הרחבה​.

לקצץ בכמויות החומר ולפרסם רק מסקנות המבקר ולא את השתלשלות הדברים​ החושפים מידע מודיעיני אנושי על ישראל​ .

​ ​ 2. בצד פנייתנו זו הגיע הזמן להכיר שהצנזורה בישראל כמעט אינה קייימת. זו בעיה אסטרטגית. אנו מבקשים לקיים דיון יסודי בסוגיית חשיפת סודות מדינה מול צנזורה כה מוחלשת ותובעים להוציא מידיה ולהקים גוף סמך חזק שימנע את התקלות החוזרות בפרסום מידע בטחוני שבעטיו גם בוטלו מבצעים צבאיים ו/ או סוכנו חיי לוחמינו.

www.al-magor.com אלמגור - ארגון נפגעי טרור